וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואנטום של הצלחה: נבחרות ישראל במתמטיקה ובפיזיקה קטפו 11 מדליות אולימפיות

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 17:30

לא רק ג'ודו והתעמלות אמנותית: האולימפיאדה הבינלאומית באנגליה בה לקחו חלק 609 משתתפים מ-108 מדינות הביאה כבוד גדול לנבחרת הישראלית והמדינה כולה. הנבחרת זכתה בלא פחות מ-3 מדליות זהב, 6 מדליות כסף ו-2 ארד. שר החינוך: "כלל החברה תלויה ברוחו של דור העתיד שלה"

אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה. משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד, אתר רשמי
אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה/אתר רשמי, משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

בצל המציאות המורכבת במדינת ישראל נבחרות ישראל במדעים ממשיכות להתחרות באולימפיאדות ברחבי העולם, להגיע להישגים מרשימים ולהביא כבוד גדול. נבחרת ישראל במתמטיקה התחרתה באולימפיאדה הבינלאומית באנגליה בה לקחו חלק 609 משתתפים מ-108 מדינות, וכל חבריה גרפו מדליות: 2 מדליות זהב, 2 מדליות כסף ו-2 מדליות ארד.

נבחרת ישראל בפיזיקה התחרתה באולימפיאדה האירופאית בגיאורגיה בה לקחו חלק 256 משתתפים מ- 55 מדינות וכל חבריה זכו במדליות: מדלית זהב ו-4 מדליות כסף.

האולימפיאדה האירופאית בפיזיקה מתנהלת בשני ימי בחינה - בחינה עיונית ובחינת מעבדה מעשית, כל אחד מהם באורך של 5 שעות. המבחנים מכילים בעיות ברמה גבוהה מאוד בתחומי הפיזיקה הקלאסית כמו מכניקה, תרמודינמיקה ואלקטרומגנטיות, וכן פיזיקה מודרנית כמו יחסות ופיזיקה קוונטית. האולימפיאדה במתמטיקה מתנהלת בשני ימי בחינה, שכל אחד מהם המשתתפים נדרשים לפתור מבחן באורך 4.5 שעות, המורכב מ-3 שאלות ברמת קושי גבוהה עד גבוהה מאוד, בתחומי המתמטיקה האלמנטרית: אלגברה, קומבינטוריקה, גיאומטריה ותורת המספרים.

אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה. משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד, אתר רשמי
אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה/אתר רשמי, משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

הזוכים בנבחרת ישראל בפיזיקה:

  • יובל מוזס- תלמיד כיתה י"א בגימנסיה הרצליה, מתל אביב- זוכה מדלית זהב
  • יואב צולר- תלמיד כיתה י"א בתיכון ליאו בק, מחיפה- זוכה מדלית כסף
  • ליהיא ניב- תלמידת כיתה י"ב בתיכון הראשונים, מרעננה- זוכת מדלית כסף
  • איתי קליין- תלמיד כיתה י"ב באורט אבין, מרמת גן- זוכה מדלית כסף
  • לילי רייש קוריצקי- תלמידת כיתה י"ב בתיכון הראשונים, מהרצליה- זוכת מדלית כסף

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה. משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד, אתר רשמי
אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה/אתר רשמי, משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

הזוכים בנבחרת ישראל במתמטיקה:

  • נדב דן תמרי- תלמיד כיתה י"א בתיכון אוהל שם, מרמת גן- זוכה מדלית זהב
  • אלעזר קורן- תלמיד כיתה י"ב בישיבת בני עקיבא תקוות יעקב, מזכרון יעקב- זוכה מדלית זהב
  • איתמר ניר גוטליב- תלמיד כיתה י"ב בתיכון דה שליט, מרחובות- זוכה מדלית כסף
  • רז דבורה- תלמיד כיתה י"א בתיכון דה שליט, מרחובות- זוכה מדלית כסף
  • חיים דוד שמיר- תלמיד כיתה י"ב בתיכון בגין, מראש העין- זוכה מדלית ארד
  • יותם בודניק- תלמיד כיתה י' בתיכון דה שליט, מרחובות- זוכה מדלית ארד
אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה. משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד, אתר רשמי
אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה/אתר רשמי, משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

שר החינוך יואב קיש בירך על "ההישגים המדהימים של תלמידי ישראל באולימפיאדות הבינלאומיות", שלדבריו הם "בשורה משמעותית לא רק עבור מערכת החינוך, אלא עבור כלל החברה הישראלית, שעתידה תלוי בעוצמתו וברוחו של דור העתיד שלה. אני גאה בתלמידים ובתלמידות שמוכיחים שבהתמדה, בנחישות ובעבודה קשה ומאומצת הם מצליחים להגיע להישגים מעוררי גאווה, המפיחים בכולנו תקווה לעתיד טוב יותר".

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני: אני מברך את התלמידים הנפלאים, ואת צוותי החינוך והמשפחות שלהם שתמכו בהם וליוו אותם לאורך כל הדרך. תלמידים אלה הם דור העתיד של המדע והפיתוח הישראלי, שיש לו השפעה עצומה על פניו של העולם".

פרופסור דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, מסר כי "שנה אחרי שנה נבחרת הפיזיקה שלנו מגיעה להישגים מרשימים. 5 המדליות, יובל עם מדליית הזהב, וליהיא, לילי, איתי ויואב עם מדליות הכסף, עשו ביחד עבודה מצוינת ונפלאה. בהתחשב בתקופה המאתגרת שאנו עוברים כאומה, היכולת של התלמידות והתלמידים להתעלות ולהגיע לרף הגבוה ביותר בפיזיקה היא תעודת כבוד עבורם, עבור צוות המאמנים שלה וכל צוות מרכז חוסידמן באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ההישג הנהדר שלהן הוא פרי ההשקעה הגדולה של משרד החינוך, מרכז מדעני העתיד, אוניברסיטת בן-גוריון ומרכז חוסידמן בנבחרות. בדרך זו נוצר שיתוף פעולה רחב המפתח את הדור הבא של המדעניות והחוקרים, היזמיות ופורצי הדרך. מדובר בגאווה לאומית אדירה לנגב ולמדינה כולה.

פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע: "ברכות חמות לנבחרת ישראל לאולימפיאדת המתמטיקה IMO על ההישגים המרשימים. חברי הנבחרת מהווים דוגמה ומופת למחויבות, התמדה ומצוינות, ומביאים גאווה עצומה למדינת ישראל ולמערכת החינוך שלה. ההצלחות העקביות של הנבחרת ממחישות את הפוטנציאל האדיר שיש לדור הצעיר שלנו, ואנו במכון ויצמן למדע גאים להמשיך לתמוך בטיפוח המצוינות המדעית ובחינוך דור העתיד של מדינת ישראל."

יו"ר מרכז מדעני העתיד, ירום אריאב, אמר מצידו כי "ההישגים המרשימים של חברי נבחרות ישראל במדעים מעוררים גאווה ומהווים מקור השראה לכולנו. בימים מורכבים ומאתגרים אלה תלמידות ותלמידי ישראל מפיצים באמצעות הישגיהם, כישרונם, התמדתם ונחישותם אור גדול ותקווה לעתיד".

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד, בירך אף הוא את הזוכים והוסיף כי "מרכז מדעני העתיד ימשיך לפעול בשותפות עם משרד החינוך והמוסדות האקדמיים, ולהעניק הכשרה וכלים איכותיים לתלמידות ולתלמידי ישראל, שאני משוכנע שתהיה להם תרומה גדולה והשפעה משמעותית על העתיד של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully