וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקבים אחרי הגללים: אושרה הצעת החוק למאגר DNA לכלבים

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 17:04

המליאה אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיה רשויות מקומיות יוכלו להקים מאגר מידע גנטי לכלבים שבעליהם מתגוררים באותה רשות. המטרה: גללים שיושארו ברחוב יוכלו לעבור בדיקה - וכך להגיע לבעלי הכלב ולהטיל עליו קנס

כלב עומד לחרבן. ShutterStock
אושר סופית: רשויות מקומיות תוכלנה להקים מאגר DNA לכלבים שיסייע באכיפת איסוף גללים/ShutterStock

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הקמת מאגר מידע גנטי של כלבים ברוב של 15 חברי כנסת שתמכו בהצעה, וללא מתנגדים או נמנעים.

בהצעת החוק, ביוזמת חברי הכנסת נאור שירי מיש עתיד ואלי דלל מהליכוד, מוצע להסמיך רשות מקומית, במידה ותרצה בכך, להקים ולהפעיל בתחומה מאגר DNA מקומי לכלבים שבעליהם מתגוררים באותה רשות. עוד מוצע כי רשות מקומית שהקימה מאגר כזה, תהיה רשאית ליטול מכלבים אשר בעליהם מתגוררים דרך קבע בתחומה, באופן חד פעמי, דגימת DNA לשם עריכת בדיקה גנטית לכלב.

בנוסף מוצע כי הרשות תהיה רשאית להשתמש במידע הגנטי המצוי במאגר כדי לאתר בעלי כלב שגלליו נמצאו ברשות הרבים בתחומה. יש לציין כי לא תיקבע סנקציה פלילית על אי מתן דגימה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "רשויות מקומיות ברחבי הארץ מתמודדות עם קיומם במרחב הציבורי של גללי כלבים שאינם נאספים על ידי בעליהם. הגללים נותרים ברחובות, פוגעים במראה העיר ובאיכות חיי התושבים, ואף עלולים להוות מפגע תברואתי. על אף ניסיונותיהן של חלק מהרשויות המקומיות להתמודד עם התופעה בדרכים שונות, ובכלל זה על ידי התקנת מתקני שקיות אשפה ייעודיות לאיסוף הגללים ופיזור פחים בגינות, נותרים גללים במרחב הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully