וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב עשה קקי ברחוב? ייתכן ויגיעו אליכם - ותחטפו קנס

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 16:25

הצעת חוק של ח"כ דלל מהליכוד אושרה בקריאה טרומית ולפיה בעלי כלבים יחויבו לתת דגימות DNA של כלבים. המטרה: גללים שיושארו ברחוב יוכלו לעבור בדיקה - וכך להגיע לבעלי הכלב ולהטיל עליו קנס

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) הצעת חוק בקריאה טרומית של חבר הכנסת אלי דלל מהליכוד, שלפיה בעלי כלבים יחויבו במתן דגימות DNA של כלבם כדי להילחם בתופעת גללי הכלבים שבעליהם לא אוספים אותם.

לפי הצעת החוק, גללים שהושארו ברחוב ייבדקו, הכלב ובעליו יזוהו - וכך העירייה תוכל להטיל קנה על הבעלים. בנוסף, הצעת החוק קובעת כי דגימת ה-DNA תילקח על ידי רופא וטרינר בעת מתן חיסון הכלבת.

מעבדה לבדיקות גנטיות תבדוק את הדגימות ותעביר את הנתונים למאגר DNA מקומי. עוד מוצע להסמיך את שר החקלאות ופיתוח הכפר לקבוע הוראות הן לעניין אופן השימוש במידע, הנסיבות והמקרים שבהם יהיה מותר לעשות שימוש במידע, והן לגבי מכרזים להקמת מאגר DNA מקומי ובחירת מעבדה לבדיקות גנטיות.

כלב עומד לחרבן. ShutterStock
כלב עומד לחרבן/ShutterStock

הצעת החוק קובעת גם כי בעליו של כלב ידווח לרופא וטרינר עירוני או לרופא וטרינר מוסמך על שינוי במקום מגוריו הקבוע, על העברת הכלב לבעלים אחרים, וכן על מות הכלב.

"רשויות רבות הכריזו בעבר כי יקימו מאגר גנטי שכזה אך נתקלו בבעיות משפטיות", אמר חבר הכנסת דלל. "הצעת החוק מבקשת לאפשר לעיריות לתקנן חוקי עזר בנושא איסוף צואה ולחזק את יכולותיהן לאכוף את החוק. בישראל רשומים מעל לחצי מיליון כלבי מחמד והגיע הזמן שהתופעה של בעלי כלבים שלא אוספים את צואת כלביהם תסתיים ואם לא אז שישלמו. התנהגות שכזו גורמת לפגיעה במראה ובחזות העיר, באיכות חיי התושבים ובעיקר מהווה מפגע תברואתי קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully