וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק שתגן על ילדים נפגעי עבירות מין אושרה בכנסת

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 15:19

הצעת החוק תסייע לילדים שנפגעו מעבירות מין או התעללות ונדרשים להעיד בבית משפט אזרחי לזכות בפיצויים בגין הנזק שנגרם להם. הצעת החוק תגן עליהם מפני סיטואציות קשות, כמו עדות אל מול מי שפגע בהם, ותקל עליהם למסור את עדותם

האולם בו ייערך היום דיון בבקשת זדורוב כי תגבה עדות מוקדמת מאולגה קרבצ'נקו, בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. אלי אשכנזי
אולם בית משפט (אילוסטרציה)/אלי אשכנזי

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון סדרי הדין (חקירת עדים) בנושא עדות קטין בהליך אזרחי, של חברי הכנסת דבי ביטון (יש עתיד) ו-אלי דלל (הליכוד) וביוזמת המועצה לשלום הילד. הצעת החוק תסייע לילדים שנפגעו מעבירות מין או התעללות ונדרשים להעיד בבית משפט אזרחי לזכות בפיצויים בגין הנזק שנגרם להם. הצעת החוק תגן עליהם מפני סיטואציות קשות, כמו עדות אל מול מי שפגע בהם, ותקל עליהם למסור את עדותם. בנוסף, הורחבה רשימת העבירות, כך שגם בהליך פלילי, בגין עבירות מין ואלימות נוספות שלא מנויות היום בחוק, ילדים נפגעי עבירה יזכו להגנות כשהם מוסרים את עדותם.

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, אמרה: "הצעת החוק שעברה, שהיא פרי יוזמה של המועצה לשלום הילד יחד עם ח"כ דבי ביטון וח"כ אלי דלאל, היא היסטורית וחשובה. כמי שמלווים זה שנים ארוכות אלפי ילדים נפגעי עבירות מין והתעללות בשעתם הקשה ובמאבקם להשיג צדק, אנחנו יודעים עד כמה הצעת החוק הזו היא משמעותית עבורם ועד כמה היא תקל עליהם ליזום הליכים אזרחיים ולנהל אותם באופן מוגן ורגיש יותר".

דבי ביטון בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"צעד משמעותי בהטחת צדק ורווחה לנפגעים". ח"כ דבי ביטון/ראובן קסטרו
אלי דלל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"הצעת החוק נועדה להגן על הנפשות הרכות ביותר בחברה שלנו". ח״כ אלי דלל/ראובן קסטרו

ח"כ דבי ביטון: "אישור החוק היום מהווה צעד משמעותי בהטחת צדק ורווחה לנפגעים, במיוחד קטינים וחסרי ישע. החוק מבטיח שהנפגעים יוכלו למסור את עדותם מבלי לחוות שוב את הטראומה של עמידה מול מי שפגע בהם. החוק הזה מציב את ישראל בחזית ההגנה על נפגעי עבירה ומבטיח שהצדק ייעשה בצורה רגישה ומכבדת".

ח"כ אלי דלל: הצעת החוק נועדה להגן על הנפשות הרכות ביותר בחברה שלנו - קטינים וחסרי ישע - הנאלצים לעבור את החוויה הטראומטית של עדות בבית משפט בהליכים אזרחיים, הנוגעים לעבירות מין ואלימות חמורות. ההיגיון הבריא, כמו גם המחקרים, מראים שמתן עדות על אירוע טראומטי, ובפרט כאשר מדובר באירוע כמו תקיפה מינית, עלול לגרום נזק נפשי נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully