וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך קיש הודיע: שנת הלימודים בצפון תפתח במתווה עורפי

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 15:15

בפגישה שקיים השר עם ראשי רשויות קו העימות במועצה אזורית מטה אשר הוא סיפר כי בתי הספר העורפיים שנפתחו עבור המפונים ימשיכו לעבוד במתכונתם הנוכחית. "מדובר בהחלטה מצערת שנכפת עלינו. אני שב וקורא לרה"מ לפעול בעוצמה נגד לבנון - אין מנוס ממלחמה מול לבנון", אמר

שר החינוך קיש: ציוני הבגרות במתמטיקה ימסרו לתלמידים, למרות עיצומי המורים/דוברות שר החינוך

שר החינוך, יואב קיש,הודיע היום (שלישי) במסגרת פגישה עם ראשי רשויות קו העימות במועצה אזורית מטה אשר כי שנת הלימודים בצפון תפתח השנה בצפון במתווה עורפי - זאת "לאור המורכבות הביטחוניות באזור". ה"מתווה העורפי" עליו מדבר קיש, הוא בתי ספר עורפיים שנפתחו לטובת תושבים מפונים וקו עימות בצפון.

השר הוסיף ואמר: "מדובר החלטה מצערת שנכפת עלינו ומתקבלת בלב כבד. אני שב וקורא לראש הממשלה ולראשי מערכת הביטחון לפעול עכשיו ובעוצמה נגד מדינת לבנון - אין מנוס מהחלטה על מלחמה עצימה מול לבנון למען החזרת השקט והיציבות לתושבי הצפון ולמען עתידה של מדינת ישראל".

לדבריו, "המענה החינוכי לתלמידים ביישובי הצפון והדרום הוא אתגר הנמצא בראש סדר היום שלנו. משרד החינוך יקצה את כל המשאבים הנדרשים כדי לספק את הצרכים החינוכיים של תושבי קו הצפון, ונעניק להם את כל התמיכה לה הם זקוקים כדי לסייע לתלמידים ולצוותי ההוראה בהתמודדות עם המורכבויות השונות בתקופה זו"

יואב קיש בכנס הרצליה. כנס הרצליה התשיעי, אתר רשמי
יואב קיש בכנס הרצליה/אתר רשמי, כנס הרצליה התשיעי

בהמשך הפגישה הציג יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, את החששות הכבדים והפערים בלוחות הזמנים שהרשויות מתריעות עליהם כבר מספר חודשים, הן בנוגע לביטחון התלמידים והן בנושא הפערים התקציביים הקריטיים בצל ההתפתחויות הביטחוניות. עוד הציג יו"ר השלטון המקומי יחד עם ראשי הרשויות והמועצות את אתגר החינוך המיוחד בקיום מסגרות ביישובים הקולטים ואת נושא כוח האדם ושחיקת עובדי ההוראה המחייבים תמיכה וסיוע מיידי.

השר הציג בפני ראשי הרשויות והמועצות את מערך בתי הספר העורפיים שמשרד החינוך הקים בצפון הארץ, בתקציב של כ-152 מיליון ש"ח, כדי לאפשר את חזרת התלמידים שפונו מבתיהם לקהילתם ולסביבתם הטבעית. בנוסף, השר ציין כי המשרד הקצה תקציב של 5 מיליון ש"ח לתגבור אמצעי האבטחה והביטחון בבתי הספר וגני הילדים ביישובי קו העימות בצפון.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
שר החינוך יואב קיש ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מועצה אזורית מטה אשר, 23 ביולי 2024. סתיו פאולמן, לשכת העיתונות הממשלתית
שר החינוך יואב קיש ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מועצה אזורית מטה אשר, 23 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, סתיו פאולמן

ראש העיר נהריה רונן מרלי יצא נגד קיש ומנכ"ל המשרד בפגישה. "משרד החינוך לא מבין את האירוע", זעם. "אנחנו קלטנו ילדים מכל הרשויות המפונות באהבה, נותנים להם שירותים זהים למה שמקבלים התושבים שלנו, ללא כל תמורה, ומשרד החינוך לא מעביר אלינו תקציבים"

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס אמר: "מאז השבעה באוקטובר הרשויות המקומיות בצפון וביישובי קו העימות מתמודדות עם אתגרי רבים בצל המלחמה לרבות אתגרי החינוך. אנחנו רואים ברישום לשנת הלימודים בצורה עקבית ירידה של לפחות 25% למוסדות הלימוד בצפון, אנחנו מאבדים את עוטף ישראל. אסור שמדינת ישראל תהפוך למדינה בין גדרה לחדרה - זה יהיה אירוע שיהיה קשה מאד לצאת ממנו".

השלטון המקומי פועל בחודשים האחרונים לשמירה על מערכת חינוך מתפקדת, מתוך ההבנה של חשיבות השמירה על רצף חינוכי בשעת חירום, ברשויות בצפון וברשויות הקולטות. ראשי הרשויות מכירים באופן המדויק ביותר את הצרכים של תושבי הצפון, ויודעים כיצד לפעול עבורם. על כן, פרסנו בפני השר את הנושאים החשובים והדרישות שיש לקדם באופן מיידי על-מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה והדגשנו את חשיבות העבודה של המשרד בסיוע בתקציבים ובשחרור חסמים ובירוקרטיות לקראת פתיחת שנת הלימודים"

משה דוידוביץ ראש מועצת מטה אשר: "אנחנו ראשי הרשויות המתווכים הישירים מול הציבור. אלו הילדים שלנו ולכן אנחנו אלו שמכירים הכי טוב את הצרכים. הפערים מול הצרכים הם גדולים. בעת הזו אין יכולת לעשות את מה שעושים בשגרה. אנחנו במלחמה, אין יכולת לעסוק בבירוקרטיה וצריך להפסיק לרדוף אחריה. אני מצפה שכל משרדי הממשלה יגיעו לצפון יחד עם כל אנשי המקצוע ויעשו פגישות אופרטיביות כדי שנראה תוצאות בשטח".

הקרן לידידות מסייעת למפונים בזמן המלחמה. גיא יחיאלי, הקרן לידידות, אתר רשמי
הקרן לידידות מסייעת למפונים בזמן המלחמה/אתר רשמי, גיא יחיאלי, הקרן לידידות

ענת נסים שהתפנתה עם משפחתה מקיבוץ שניר אמרה ש"משפחות רבות בכלל לא חיכו לשר החינוך ולממשלה שיתוו מתווים וכבר העבירו את ילדיהם לבתי ספר במרכז הארץ". בתה של נסים תעבור בתחילת שנת הלימודים הקרובה ללמוד בפנימיה במרכז הארץ. נסים אמרה שלאותה פנימיה עוברים עוד תלמידים מאיזור הגליל והגולן וציינה שמקרב שכבת הנעורים של שניר, שמונה 60 נערות ונערים, עשרה אחוז מקרב שכבת הנעורים, עברו או יעברו לבתי ספר במרכז.

"אנשים מחפשים יציבות לילדים שלהם, אמרה. לדבריה במהלך השנה האחרונה גם גילינו שהילדים שלנו קיבלו הרבה פחות מילדים שחיים במרכז. חיינו בלה לה לנד וסיפרנו לעצמנו סיפור שמערכת החינוך שלנו לא פחות טובה ויותר ערכית וזה לא ככה", אמרה.

תנועת 'הביתה. חוזרים לגליל', המונה מאות תושבי הגליל העליון שחוזרים לגליל, מסרה בתגובה לאמירתו של שר החינוך יואב קיש שמערכת החינוך בצפון לא תיפתח ב1.9: "החלטת שר החינוך תפגע באלפי תושבים שגרים ביישובים לא מפונים ואלפי אחרים שפונו. אלפי תושבים שבזבזו שנה מחינוך ילדיהם ללא מערכת ולא יסכימו לשנה מבוזבזת נוספת. שר החינוך הוא לא מבין כי התושבים לא מחכים יותר לממשלה, ולא מקבלים נירמול של הפינוי. בימים אלה החלו להיאסף מורים ומתנדבים לחינוך הבלתי פורמלי על מנת לספק שירותי חינוך לתושבי הגליל כבר עכשיו. אם הממשלה לא תפעיל מוסדות חינוך, אנו התושבים נפעיל מוסדות חינוך גם בלעדיה. עבור האלפים שגרים בזירת מלחמה ומאות משפחות שהחליטו לחזור הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully