וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים מתלכדים סביב האריס, 50 מיליון דולר נתרמו לקמפיין שלה ביממה

22.7.2024 / 14:01

בכירים במפלגה, בהם גם יו"ר בית הנבחרים לשעבר פלוסי מי שהוזכרו כמועמדים בעצמם, הביעו תמיכה בסגנית הנשיאה אחרי פרישתו ההיסטורית של ביידן. המפלגה תקבע את הליך הבחירה של מחליפו בהמשך השבוע, אך עשרות אלפי נשים שחורות כבר תרמו לקמפיין שלה

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

חברי קוגנרס בכירים ומושלים דמוקרטים ברחבי ארצות הברית העניקו את תמיכתם בסגנית הנשיאה קמלה האריס כמועמדת לנשיאות בנובמבר, המבצרת את מעמדה כיורשת של הנשיא המכהן ג'ו ביידן שהכריז אתמול על פרישתו מהמרוץ.

האריס, שאוספת עוד ועוד תומכים לקראת ועידת המפלגה הדמוקרטית בחודש הבא, שואפת לאחד את המפלגה המפולגת אחרי שבועות של משבר סביב המשך מועמדותו של ביידן, שצנח בסקרים לאור הופעתו הכושלת בעימות הנשיאותי מול יריבו הרפובליקני דונלד טראמפ. הוא קרא לדמוקרטים לתמוך בהאריס והעביר לה את כספי התרומות שאסף הקמפיין שלו לאורך החודשים האחרונים.

"המורשת של ג'ו ביידן בשלוש השנים האחרונות היא חסרת תקדים בהיסטוריה המודרנית", שיבחה אותו האריס באירוע שהתקיים היום בבית הלבן לכבוד ספורטאים צעירים. זו הייתה הצהרתה הפומבית הראשונה מאז שהכריזה אתמול על כוונתה לרשת את ביידן, אך היא לא הזכירה זאת בדבריה. "בכל יום, הנשיא שלנו, ג'ו ביידן, נלחם עבור הציבור האמריקני ואנחנו מודים לו מעומק הלב על שירותי למען האומה שלנו".

סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, באירוע קמפיין בתיכון בקרוליינה הצפונית, 18 ביולי 2024. רויטרס
תנסה לעשות היסטוריה נוספת. קמלה האריס/רויטרס

בין השמות המשמעותיים שהתייצבו לצד סגנית הנשיאה, החולמת להיות הנשיאה הראשונה בהיסטוריה האמריקנית, נכללים כמה ממי שהוזכרו כיריביה הפוטנציאליים: מושל קליפורניה, גווין ניוסום; מושל פנסליבניה, ג'וש שפירו; שר התחבורה, פיט בוטיג'ג'; ומושלת מישיגן. שמם עולה כעת כמועמדים פוטנציאליים לסגנים של האריס.

האריס, בת 59, אף קיבלה חיזוק משורת חברי קונגרס בולטים, בהם הסנאטוריות אליזבת' וורן ואיימי קלובשר, שהתמודדו נגד ביידן בפריימריז ב-2020, וחברת בית הנבחרים, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, מהדמויות המובילות באגף השמאלי של המפלגה.

גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון ואשתו הילרי, שהפסידה לטראמפ בבחירות ב-2016, פרסמו הצהרת תמיכה בהאריס. היום הצטרפה גם יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי, שאתמול נמנעה מלנקוב בשמה של האריס בהודעת התודה שלה לביידן. חברת הקונגרס הוותיקה נותרה אחת הדמויות הבולטות במפלגה.

ועידת המפלגה הדמוקרטית תתכנס ברביעי כדי להחליט כיצד יתנהל הליך הבחירה להחלפת ביידן. יש הסבורים שיש להימנע מפריימריז קצרים נוספים כדי להתמקד במאבק מול טראמפ, בעוד שאחרים מאמינים כי תחרות פתוחה תחזק את הלגיטימציה של המועמד החדש. זאת, אף שנכון לעכשיו, לא קם מועמד אחר פרט להאריס.

הרפובליקנים, בראשם טראמפ, ניסו להציג את פרישתו של ביידן כ"הפיכה" שביצעו בכירי המפלגה הדמוקרטית מאחורי הקלעים, כחלק מהמאמץ להעמיק את הקיטוב בה. הנשיא לשעבר ורפובליקנים אחרים אף אמרו שעל ביידן בן ה-81 להתפטר ולא לסיים את חצי השנה האחרונה לקדנציה שלו, משום שפרישתו מהמרוץ היא "הודאה" באי-כשירותו.

ביידן, שצפוי לשאת נאום לאומה בימים הקרובים, הבטיח להישאר בתפקיד עד ליומה האחרון של כהונתו.

עוד בוואלה!

הנשיאה הראשונה של ארה"ב? קמלה האריס רוצה לעשות היסטוריה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. רויטרס
הסקרים ניבאו לו מפלה במרוץ מול טראמפ. ביידן/רויטרס

בינתיים, נראה שהמועמדות הפוטנציאלית של האריס מצליחה לעורר את הבוחרים הדמוקרטים שהיו מיואשים מהתעקשותו של ביידן להישאר במרוץ, עד אתמול. הקמפיין של סגנית הנשיאה דיווח על קרוב ל-50 מיליון דולר שנתרמו ביממה שחלפה מאז ההודעה של הנשיא.

"מאז שהנשיא הביע תמיכה בסגנית הנשיאה האריס אתמול אחר הצהריים, אמריקנים מהשורה נתנו 49.6 מיליון דולר בתרומות שטח לקמפיין שלה", אמר דובר מטעם הקמפיין.

אחת הקבוצות שאותן צפויה האריס למשוך לקלפיות הן נשים שחורות, אלקטורט החיוני לניצחון בבחירות לנשיאות. אתמול התכנסו אלפי נשים שחורות ברחבי ארצות הברית לשיחת "זום" שבה הביעו את תמיכתן במועמדות של אישה שחורה ראשונה לתפקיד הרם ביותר באמריקה.

הקבוצה שארגנה את שיחת הוועידה, Win With Black Women, אמרה שהיא אספה יותר ממיליון וחצי דולר בתוך שלוש שעות. לפי ההודעה שלה, יותר מ-44 אלף נשים הצטרפו לשיחת הזום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully