וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תודות משמאל: במערכת הפוליטית נפרדים מביידן

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 22:08

במערכת הפוליטית בישראל הגיבו לפרישתו של נשיא ארצות הברית מהמרוץ לנשיאות הערב בהודעה דרמטית שמסר לאומה האמריקנית ולעולם. "תודה לך", כתב יו"ר האופוזיציה לפיד, כשיאיר גולן שיבח: "עמד לצד ישראל בימיה הקשים כשרבים כל כך נטשו" | כל התגובות

דיון נשיאותי ראשון ב-2024 באטלנטה ביידן טראמפ/רויטרס

במערכת הפוליטית בישראל הגיבו היום (ראשון) לפרישתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מהמרוץ לנשיאות בהודעה שמסר מוקדם יותר הערב לאומה האמריקנית ולעולם.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודה לביידן "על ידידותו והתמיכה האיתנה שלו בעם הישראלי לאורך עשרות שנות הקריירה שלו".

הרצוג המשיך וכתב בחשבון ה-X שלו, "כנשיא האמריקאי הראשון שביקר בישראל בזמן מלחמה, כחתן מדליית הכבוד הנשיאותית הישראלית וכבעל ברית אמיתי של העם היהודי, הוא סמל לקשר הבלתי ניתן לשבירה בין שני העמים שלנו. אני שולח לו, לג'יל ביידן, ולכל משפחתו, את איחוליי החמים מירושלים".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. רויטרס
במערכת הפוליטית נפרדים. ביידן/רויטרס

"תודה לך", כתב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בחשבון ה-X שלו, תוך שצירף את תמונתו עם הנשיא.

יו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן, שיבח את הנשיא: "לא היה נשיא אמריקאי ציוני כמו ביידן, הוא עמד ועומד לצד ישראל בימיה הקשים ביותר כשרבים כל כך נטשו. תודה לך על פועלך, תודה לך על עמידה איתנה לצד ישראל".

בהצהרה בה הודיע על פרישתו הערב, אמר ביידן כי ימשיך להתמקד במילוי חובותיו כנשיא עד לסיום כהונתו וישא דברים לאומה בהמשך השבוע."זאת הייתה הזכות הגדולה ביותר של חיי לשרת אתכם כנשיא", אמר בהצהרתו. "ובעוד שהייתה לי כוונה להתמודד מחדש, אני מאמין שעליי לזוז הצדה לטובת המפלגה והמדינה ולהתמקד רק במילוי חובותיי כנשיא עד שארית הקדנציה שלי".

בתגובה לפרישת ביידן, אמר טראמפ לרשת CNN כי הוא ייזכר כ"נשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה" של ארצות הברית. לטענתו, יהיה לו קל יותר לנצח את האריס מאשר את ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully