וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על פרישת ביידן מהמרוץ: "ייזכר כנשיא הגרוע בתולדות ארה"ב"

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 22:21

טראמפ, שהגיב להודעת פרישתו של יריבו מהמרוץ, טען כי יהיה לו קל יותר לנצח את האריס מאשר את ביידן

דיון נשיאותי ראשון ב-2024 באטלנטה ביידן טראמפ/רויטרס

"ביידן ייזכר כנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה של ארה"ב": כך הגיב הנשיא לשעבר, והמועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות 2024, דונלד טראמפ, בתגובה להודעת הנשיא המכהן ג'ו ביידן על פרישתו מהמרוץ. בדבריו, שנאמרו לרשת CNN, טען טראמפ כי יהיה לו קל יותר לנצח את האריס מאשר את ביידן.

בהודעה נפרדת שפרסם ברשתות החברתיות, טראמפ תקף את ביידן כמי שלטענתו "אינו כשיר לרוץ לנשיאות, ולבטח לא כשיר לשרת". בכירים אחרים במפלגה הרפובליקנית, בהם יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, אמרו שעל ביידן להתפטר מתפקידו ולא לסיים את כהונתו עד ינואר.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך העימות נגד הנשיא ג'ו ביידן. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך העימות נגד הנשיא ג'ו ביידן/רויטרס

כאמור, ביידן הודיע הערב (ראשון) לאומה האמריקנית ולעולם כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות. ביידן אמר בהצהרתו כי הוא ימשיך להתמקד במילוי חובותיו כנשיא עד לסיום כהונתו וישא דברים לאומה בהמשך השבוע.

"זאת הייתה הזכות הגדולה ביותר של חיי לשרת אתכם כנשיא", אמר ביידן בהצהרתו. "ובעוד שהייתה לי כוונה להתמודד מחדש, אני מאמין שעליי לזוז הצדה לטובת המפלגה והמדינה ולהתמקד רק במילוי חובותיי כנשיא עד שארית הקדנציה שלי".

בהצהרת הפרישה שלו, סקר ביידן את מה שבעיניו היו הישגי ממשלו. "כיום, אמריקה היא הכלכלה החזקה ביותר בעולם", אמר הנשיא, שציין חקיקה שקידם בנושא השקעות בתשתיות, בהורדת מחירי התרפות ובהרחבת הביטוח הרפואי, לצד ההגבלות המשמעותיות ביותר בתחום הנשק זה עשרות שנים ומינוי אישה שחורה ראשונה לבית המשפט העליון, כמו גם את "החקיקה האקלימית המשמעותית ביותר בהיסטוריה של העולם". לדבריו, "אמריקה מעולם לא הייתה במקום טוב יותר להוביל מאשר אנחנו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully