וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה בתימן, מנהיג החות'ים מאיים: "נרחיב את המתקפות"

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 16:51

מנהיג החות'ים אמר לאחר מתקפת חיל האוויר על נמל חודיידה כי "חייבים להפעיל לחץ גדול יותר על ישראל", והתחייב שכוחותיו ירחיבו את התקפותיהם לים התיכון ולאוקיינוס ההודי. לדבריו, ישראל בחרה לתקוף מסופי נפט ותחנות כוח במטרה להציג את השריפות כ"הישג משמעותי"

התקיפה בנמל חודיידה בתימן, 20 ביולי 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מנהיג המורדים החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, איים היום (ראשון) בהסלמה נגד ישראל בעקבות התקיפות של חיל האוויר אמש בנמל חודיידה שבתימן. "חייב להיות לחץ גדול יותר על ישראל", אמר המנהיג החות'י - זאת לדבריו, על מנת לאלץ אותה לעצור את המלחמה בעזה. עוד הוסיף שכוחותיו ירחיבו את התקפותיהם נגד ספינות גם לים התיכון ולאוקיינוס ההודי.

לדברי מנהיג המורדים, ישראל בחרה במטרותיה בחודיידה - מסופי נפט ותחנת כוח - רק מתוך רצון להציג את השריפות כ"הישג משמעותי וכמכה כואבת לתימן".

מוקדם יוקר היום, דובר החות'ים טען שבכוונת קבוצת המורדים התימנית להמשיך לתקוף את ישראל, לדבריו, ללא התחשבות בנהלי מלחמה בינלאומיים. "לא יהיו לנו קווים אדומים, נפגע בכל התשתיות של ישראל" טען בריאיון לאל ג'זירה. "כל המוסדות הישראליים הרגישים יהיו מטרות עבורנו".

תקיפה ישראלית  בעיר חודידה בתימן 20 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה ישראלית בעיר חודידה בתימן 20 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיל האוויר יצא למתקפה אתמול סמוך לשעה 18:00 במרחב נמל חודיידה. בצה"ל טענו שהתקיפה היא תגובה מצטברת לכל התקיפות מצד החות'ים בתשעת החודשים האחרונים. צה"ל תקף במרחק של מעל ל-1700 ק"מ באמצעות מספר מטוסים רחב מאוד. 200 ק"מ יותר רחוק מטהראן. גם בטווח ובמורכבות האווירית. היקף התקיפה הוא תקדימי מבחינת מספר מטוסים.

עוד טענו בצה"ל כי מהנמל שהותקף נכנסה האספקה הצבאית מאיראן, והוא אחד הנתיבים המשמעותיים שלה, כנמל שקולט משם את האמל"ח. 70% מהסחורות שמגיעות לנמל, עוברות לח'ותים. בצה"ל מבהירים, כי בישראל אין אינטרס לפגוע בעם התימני. במרחב הנמל הותקפו לא רק הנמל אלא גם תשתיות אנרגיה שמשמשות את הח'ותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully