וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האש בנמל חודיידה עוד בוערת - והחות'ים מאיימים בתגובה: "תל אביב לא בטוחה"

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 23:34

סמוך לשעה 18:00 זה קרה: חיל האוויר תקף בנמל חודיידה בתימן. בצה"ל מבהירים שהתקיפה לא נועדה להגיב רק על הכטב"ם לת"א, אלא על כל ההתקפות מצד תימן מתחילת המלחמה. איך תשפיע הפגיעה על יכולות החות'ים - והאיום המרומז לאיראן: כל מה שמותר לספר על הפעולה הדרמטית

תקיפה ישראלית בעיר חודידה בתימן 20 ביולי 2024/לפי סעיף 27א

בצה"ל אומרים הערב, כי התקיפה בתימן בוצעה סמוך לשעה 18:00 במרחב נמל חודיידה. התקיפה היתה בתגובה לתקיפות של הח'ותים בתגובה בתשעה החודשים האחרונים. הם שיגרו 220 איומים אוויריים לעבר מדינת ישראל, כולל טילי קרקע קרקע. רוב האיומים יורטו על ידי פיקוד המרכז האמריקאי והקואליציה, אבל גם טופלו על ידי הגנה אווירית בים וביבשה. אמצעי הלחימה שלהם תוצרת איראן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב, בעקבות התקיפה: "מתחילת המלחמה, הבהרתי שישראל תפגע בכל מי שיפגע בנו. ולכן, מוקדם יותר היום, כינסתי את הקבינט המדיני-ביטחוני. ביקשתי ממנו שיתמוך בהחלטה שהבאתי לתקוף את יעדי החות'ים בתימן. הנמל שתקפנו אינו נמל תמים. הוא שימש למטרות צבאיות, הוא שימש כנקודת כניסה לנשק קטלני שסופק לחות'ים על ידי איראן. הם השתמשו בנשק הזה כדי לתקוף את ישראל, לתקוף את מדינות האזור, לתקוף נתיב שייט בינלאומי, נתיב שייט מהחשובים בעולם.

התקיפה בנמל חודיידה בתימן, 20 ביולי 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל אמרו שהתקיפה היום היא תגובה מצטברת לכל מה שקרה בתשעת החודשים האחרונים. בצה"ל דוחים את הביקורת על כך שתל אביב שווה כביכול תגובה, ומדגישים שהמתקפה היא תגובה לתשעת חודשים של איומים.

צה"ל תקף במרחק של מעל ל-1700 ק"מ באמצעות מספר מטוסים רחב מאוד. 200 ק"מ יותר רחוק מטהראן. גם בטווח ובמורכבות האווירית. היקף התקיפה הוא תקדימי מבחינת מספר מטוסים.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
דיון אישור התוכניות המבצעיות בהששתפות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליווה ועוד מספר גורמי ביטחון.20 ביולי 2024. לעמ- יוסי כהן, אתר רשמי
דיון אישור התוכניות המבצעיות בהששתפות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליווה ועוד מספר גורמי ביטחון.20 ביולי 2024/אתר רשמי, לעמ- יוסי כהן
הצהרת ראש הממשלה/לעמ יוסי כהן

עוד נאמר בתדריך של צה"ל, שמהנמל הזה נכנסת האספקה הצבאית מאיראן, והוא אחד הנתיבים המשמעותיים שלה, כנמל שקולט משם את האמל"ח. 70% מהסחורות שמגיעות לנמל, עוברות לח'ותים. עד כה לא תקפו את הנמל, כי דרכו נכנס ציוד הומניטארי לעם התימני.

בצה"ל מבהירים, כי בישראל אין אינטרס לפגוע בעם התימני. במרחב הנמל הותקפו לא רק הנמל אלא גם תשתיות אנרגיה שמשמשות את הח'ותים. תמורת האנרגיה הם מקבלים כסף.

בצה"ל אומרים שהחו'תים פגעו בעשרות אוניות בחודשים האחרונים. זה פוגע בצירי סחר של מצרים, ירדן, אירופה והכלכלה העולמית. הקואליציה הבינלאומית שפועלת מול תימן תוקפת שם יעדים אך עדיין יש ציפיה שמי שנפגע מהחו'תים יטפל בטרור הזה. התקיפה כללה תכנון קפדני מאוד עם הרבה מקרים ותגובות.

מטוסי בז F15 בדרכם לתקיפה בתימן .20 ביולי 2024. דובר צה"ל
מטוסי בז F15 בדרכם לתקיפה בתימן .20 ביולי 2024/דובר צה"ל
פיצוץ נמל  בעיר חודידה בתימן 20 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוץ נמל בעיר חודידה בתימן 20 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המבצע התנהל מהבור בקרייה בנוכחות רה"מ. בצה"ל אומרים כי את היכולת הזו אפשר לממש בכל מקום שחיל האוויר יידרש אליו. בצה"ל מעריכים כי המערכה הזו לא תמה והיא ממשיכה וישראל עשויה לפגוש את האיום האיראני מאזורים נוספים ולא רק מתימן. הערכה בצה"ל היא שהפגיעה בנמל התימני תפגע בתפקוד של הח'ותים.

צה"ל נערך לתגובה מתימן או ממקומות אחרים, ומבהיר שההגנה על העורף הישראלי היא לא הרמטית. בצה"ל מעריכים שכל פעולה שעושים במזרח התיכון משפיעה על כל המזרח התיכון, ובוחנים מה חושבים אויבי ישראל. צה"ל שיתף את האמריקאים בתקיפה נגד הח'ותים בתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully