וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות היועמ"שית: הממשלה אישרה את מינויו של אליעזר צ'ייני מרום לפרויקטור הצפון

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 14:05

כפי שנחשף בוואלה: צ'ייני מרום יתמנה לתפקיד למרות התנגדות היועמ"שית, שסברה שיש חשש לניגוד עניינים בשל מעורבותו בפרשת הצוללות, וכי יש להחזיר את המינוי לבדיקה נוספת של ועדת המינויים. במהלך הישיבה תקפו נתניהו והשרים את הייעוץ המשפטי. אמסלם: "חבורת גנגסטרים"

בווידאו:רה"מ בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 30 ביוני 2024/רועי אברהם, לע"מ

הממשלה אישרה את מינויו של האלוף במיל אליעזר צ'ייני מרום לפרויקטור הצפון. המינוי אושר על אף התנגדות היועמ"שית, שסברה שיש חשש לניגוד עניינים בשל מעורבותו של מרום בפרשת הצוללות, וכי יש להחזיר את המינוי לבדיקה נוספת של ועדת המינויים.

יתרה מזאת, שרי הממשלה אישרו בישיבה כי שר המשפטים יריב לוין ישמש כממלא מקום ראש הממשלה בזמן נסיעת נתניהו לארה"ב. שר החוץ ישראל כץ יוסמך לכינוס הקבינט המדיני הביטחוני - ולא שר הביטחון יואב גלנט, ברקע המתיחות בינו ובין ראש הממשלה.

במהלך הישיבה תקפו רה"מ בנימין נתניהו והשרים את הייעוץ המשפטי. "הם מעכבים אותנו מלעבוד, עוצרים לנו מינויים", אמר נתניהו. "בממשלה הקודמת נתנו להם הכל ורק אצלנו עוצרים. אנחנו דורשים ייעוץ שוויוני". השר דודי אמסלם אמר למשנה ליועמ"שית מאיר לוין: "אני אגיד לכם למה אני לא סובל אתכם. אתם חבורת גנגסטרים. את ראש רשות החברות אתם לא נותנים לי למנות, ועכשיו אתם תוקעים עוד מינוי - זה עובר כל גבול".

האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום  בחנוכת שדה התעופה רמון באילת, 21 בינואר 2019. ראובן קסטרו
אליעזר צ'ייני מרום/ראובן קסטרו

השר אופיר סופר: "שערוריה, הצפון בוער ומחכה לפרויקטור ואתם על מי מנוחות כי לא איכפת לכם". השר משה ארבל: "50 מיליון שקלים מתעכבים במשרד הפנים מכיוון שהבאתי את זה כתוספת לצפון והיועץ שלי לא מעביר בהנחיית גיל לימון המשנה ליועמ"שית". השר ניר ברקת: "גם אצלי במשרד הם מעכבים עבודה - רציתי לפטר את ראש רשות התחרות והם לא מאפשרים".

דבר מינויו של צ'ייני מרום לתפקיד פורסם לראשונה בוואלה, כאשר מפקד חיל הים לשעבר קיבל פניה להתמנות לתפקיד לאחר שמינויו של אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות, שדבר מינויו פורסם על ידי משרד רה"מ, בוטל לאחר יומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully