וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 5 הרוגים ו-87 פצועים בתקיפות בתימן, סעודיה: לא היינו מעורבים

21.7.2024 / 7:27

השלטונות של החות'יים טוענים שאספקת החשמל במחוז חודיידה שבה לפעילות מלאה אחרי התקיפות המאסיביות של חיל האוויר. אחד התושבים סיפר על בהלה בתחנות הדלק: "זה הרגיש כמו בימים הראשונים למלחמה". בריאד מבהירים: לא נאפשר לאף גורם לחדור למרחב האווירי שלנו

התקיפה בנמל חודיידה בתימן, 20 ביולי 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

רשויות הבריאות של החות'ים בתימן אמרו הלילה (ראשון) שלפחות חמישה בני אדם נהרגו בתקיפת חיל האוויר בחודיידה אתמול, ו-87 אנשים נוספים נפצעו, רבים מהם סובלים מכוויות קשות. במקביל, דווח על חידוש אספקת החשמל למחוז שבמערב המדינה, שנפגעה בתקיפת תחנת כוח.

תושבים תיארו פיצוצים עזים שהחרידו את האזור ובתחנות הדלק נרשמה בהלה מחשש למחסור באספקה בשעות הראשונות שלאחר התקיפה.

"התקיפות היו כל כך אינטנסיביות עד כדי כך שהן הזכירו לנו את הימים הראשונים למלחמה", סיפר מוניר אחמד, תושב העיר, לניו יורק טיימס, בהתייחסו לתחילת ההתקפות של הקואליציה הסעודית נגד החות'ים ב-2015.

המורדים השיעים, הנתמכים על ידי איראן, הבטיחו לנקום על התקיפה של חיל האוויר, שפגעה במתקני נפט בנמל האסטרטגי ואלו בערו במשך שעות ארוכות. הבוקר הם כבר שיגרטו טיל לעבר שטח ישראל שהפעיל אזעקות באילת לפני שיורט על ידי מערכת "חץ 3".

נמל חודיידה בתימן בלילה אחרי התקיפה הישראלית, 20 ביולי 2024. רויטרס
האש בערה בחודיידה במשך שעות ארוכות/רויטרס

התקיפות של חיל האוויר בחודיידה - מרחק של 1,700 ק"מ מגבולות המדינה - היו הראשונות - הגלויות לכל הפחות - נגד החות'ים מאז שאלו החלו לתקוף את ישראל באוקטובר, כאות תמיכה בחמאס והפלסטינים. הן אושרו בעקבות מתקפת הכטב"ם הקטלנית של החות'ים בתל אביב ביום חמישי בלילה, שבה נהרג אדם אחד.

הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, איים שהם לא יהססו לפגוע במטרות חיוניות של האויב הישראלי", ובכירים אחרים בשורות המורדים השולטים על רוב שטחה של תימן העבירו איומים דומים.

"זו תוקפנות ישראלית אכזרית נגד מבנים אזרחיים, מתקני נפט ותחנת כוח בחודיידה במטרה ללחוץ על תימן להפסיק לתמוך בעזה", אמר מוחמד עבד אל-סלאם, ראש צוות המשא ומתן של החות'ים. לדבריו, המתקפה "רק תגביר את הנחישות, העמידה האיתנה וההמשכיות שלנו".

גורמים בכירים בישראל הבהירו שמבצע "יד ארוכה" הייתה פעולה ישראלית בלבד, ללא סיוע מצד ארצות הברית או מדינות אחרות, אף שאלו עודכנו על הכוונה להגיב למתקפה של החות'ים.

עוד בוואלה!

העוצמה והדיוק של התקיפה בתימן מוכיחים: לאיראן באמת יש ממה לחשוש

לכתבה המלאה
מטוסי בז F15 בדרכם לתקיפה בתימן .20 ביולי 2024. דובר צה"ל
ישראל עדכנה את בעלות בריתה מראש. מטוסי F-15 של חיל האוויר/דובר צה"ל

ערב הסעודית, שבשנים האחרונות צמצמה את תקיפותיה נגד החות'ים בשאיפה לסיים את המלחמה, הכחישה מעורבות כלשהי במבצע של חיל האוויר. זאת אחרי שכמה ממתנגדיה תהו אם ישראל הייתה יכולה לתקוף הרחק כל כך מגבולותיה ללא ידיעתה של הממלכה, הגובלת בתימן. דובר משרד ההגנה הסעודי הדגיש שהממלכה "לא תאפשר לאף צד לחדור למרחב האווירי שלה".

מצרים, שמנסה לסייע בתיווך הסכם הפסקת האש בעזה ושחרור החטופים, אמרה שהיא עוקבת "בדאגה רבה" אחר התקיפות של חיל האוויר בתימן.

בתוך כך, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, גינה את התקיפות הישראליות ו"הזהיר מפני סכנה של הסלמה במתיחות והתפשטות המלחמה באזור כתוצאה מההרפתקנות המסוכנת של הציונים".

גם חיזבאללה, שבעצמו מסרב לנצור את האש בגבול בצפון עד שהמלחמה בעזה לא תיעצר, גינה את התקיפות נגד בעלי בריתו החות'ים ותיאר אותן כ"צעד טיפשי", המסמן "שלב חדש ומסוכן בעימות המתמשך החשוב ביותר".

מפה של התקיפה בתימן .20 ביולי 2024. גוגל מאפס, צילום מסך
התקיפה הייתה במרחק של 1,700 ק"מ מישראל/צילום מסך, גוגל מאפס

החות'ים החלו לתקוף ספינות מערביות בים האדום ובמפרץ עדן בנובמבר, ופגעו בכמה כלי שיט זרים. התקפותיהם שיבשו את הסחר העולמי בכך שאילצו בעלי ספינות לנתב מחדש את מסלוליהן הרחק מתעלת סואץ, המקצרת את הדרך מאסיה לאירופה. ארצות הברית ובריטניה פתחו במערכה נגדם בתחילת השנה, אך זו לא השיגה את התוצאה הרצויה והחות'ים המשיכו בהתקפותיהם באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully