וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חברה המקורבת לנתניהו העבירה כסף לחברות קש של חמאס

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 10:33

ג'רוזלם פוסט: מסמכים ירדניים שחשף מכון ממר"י מראים שחברה אמריקנית העבירה כספים לתאגיד המשמש חלק מהמנגנון הפיננסי של חמאס. בחברה, לפי הדיווח, נתניהו ובן דודו. אין הוכחה שישראל או מי מטעמה קיבלו כסף. הליכוד: "שקרים הזויים"

ראש הממשלה נתניהו ברפיח: "רק הלחץ הצבאי עוזר לנו לקדם את עסקת החטופים"/עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

הפרשה שזכתה לכינוי "קטאר-גייט" מסתבכת: העיתון "ג'רוזלם פוסט" מדווח כי מסמכים ירדניים, שחשף המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון (ממר"י), מחזקים את הסברה שגורמי ממשל בקטאר ניסו להעביר כסף לראש הממשלה בנימין נתניהו. בחודשים האחרונים טוענים בממר"י כי מהמסמכים ניתן להסיק, לכאורה, כי השלטונות בקטאר הורו להעביר לנתניהו עשרות מיליוני דולרים, אם כי טרם נמצאה הוכחה שישראל או מי מטעמה אכן קיבלו את הכסף.

בנימין נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90
אין הוכחה שאישר העברה. ראש הממשלה בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

המסמכים שנחשפו שייכים לרשות הירדנית למניעת הלבנת הון וסיכול כספי טרור, והם נכתבו בשנת 2012. באותם המסמכים, מתואר כיצד נעשה ניסיון להעביר 10 מיליון דולרים מחברה אמריקנית הרשומה במדינת טקסס בשם "סידריפט-קוק" (Seadrift Coke) לחשבון בנק של תאגיד טורקי שנושא את השם "החברה ליבוא וליצוא".

על פי הדיווח של הרשות הירדנית, החברה ליבוא וליצוא היא חברת קש שבעצם שייכת לחברה אחרת בשם "אוזמנלר" (Uzmanlar). אוזמנלר ידועה בתור חברה בעלת קשרים ל"ארגונים מזוינים", ובהם חמאס, המשתמשים בה כאמצעי להלבנת הון.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אמיר קטאר ואסמעיל הנייה. רויטרס
העברה לחברה שידועה כבעלת קשרים לחמאס. אמיר קטאר וראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה/רויטרס

רשויות ירדניות שחיברו את הדוח טענו שצ'ק על סך 10 מיליון דולרים שנכתב בשם סידריפט-קוק, שייך בעצם לנתניהו. ראש הממשלה ובן דודו, נתן מילקובסקי, היו בעלי מניות בחברה, אך נתניהו מכר את חלקו בחברה כבר ב-2010, כך על פי דיווח של The Times of Israel מ-2019. בהמשך הדוח הירדני, צוין שהצ'ק שנשלח מסידריפט-קוק נדחה. "50 מיליון דולר נוספים, שעברו מקטאר לנתניהו קצת לפני העברת הצ'ק מסידריפט קוק לחברה ליבוא וליצוא מעידים כי נתניהו הוא הבעלים המקוריים של הצ'ק, וכי הכסף שייך לו", כך על פי הדוח הירדני.

אוזמנלר, החברה שלה יועד הכסף, נזכרת בדוח של משרד הביטחון הישראלי מ-2022 כחברה שמקושרת לחמאס, או פועלת בשמו. כמו כן, אוזמנלר נזכרת בדוח של האיחוד האירופי כחברה שהיא "חלק חיוני במערך הפיננסי של חמאס".

עובדת ברשויות של חמאס מציגה דולרים אחרי שקיבלה את המשכורת ששולמה על ידי קטאר ברצועת עזה, 7 בדצמבר 2018. רויטרס, עיבוד תמונה
"הכל בשביל רווח פוליטי לנתניהו". עובדת ברשויות חמאס מציגה דולרים אחרי שקיבלה משכורת ששולמה מקטאר, 2018/עיבוד תמונה, רויטרס

במסמך אחר של השלטון הירדני, נטען שנתניהו שיתף פעולה עם פקידים קטארים והעביר כסף לעזה דרך ארגון בשם וורלד-וויז'ן (World Vision) שממן את חמאס באמצעות שמונה חשבונות בנק שונים ומשמש כתשתית להלבנת הון. "נתניהו עשה את כל זה רק בשביל רווח פוליטי", נכתב במסמך הירדני.

גם בישראל מכירים בוורלד וויז'ן כארגון טרור. בשנת 2016, עובד בכיר בוורלד-וויזון נעצר על ידי הרשויות בישראל, לאחר שהקים כמה וכמה עמותות הומניטריות מזוייפות, דרכן גייס כ-50 מיליון דולרים שהועברו לחמאס.

בתגובה על הפרסום, מסרו בארגון וורלד ויז'ן ל"ג'רוזלם פוסט" כי הם יכולים לקבוע בוודאות שהפרטים שבדוח אינם תואמים את פעילותם בשנת 2012. "הרשויות הירדניות מעולם לא פנו אלינו בעניין אירוע שכזה. אנחנו לא מאמינים שאי פעם נעשתה לארגון שלנו העברת הכספים שמוזכרת בדיווח".

דובר מטעם הליכוד מסר ל"ג'רוזלם פוסט" כי הפרסום מעלה "האשמות שקריות והזויות, המשמשות תעמולה שקרית נגד מדינת ישראל בזמן מלחמה".

הכסף הקטארי מועבר במזוודות לעזה - 9 נובמבר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
ניסיונות לכאורה להעביר את הכסף בכמה הזדמנויות ב-12 השנים האחרונות. מזוודות הכסף הקטארי שעברו לעזה ב-2018/מערכת וואלה! NEWS, ---

הממצאים שבמסמך הירדני מתפרסמים בהמשך לדיווח נוסף ב"ג'רוזלם פוסט" מתחילת החודש, שלפיו קטאר הורתה להעביר כסף לראש הממשלה בנימין נתניהו לפחות פעמיים במהלך 12 השנים האחרונות. גם פרסום זה התבסס על מסמכים שחשף המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון (ממר"י). לא נמצאה שום הוכחה לכך שישראל, או מישהו מטעמה, קיבל כסף מקטאר.

על פי אותם מסמכים, שתי הקצאות כספים יועדו לנתניהו במהלך השנים. בפעם הראשונה הוקצו לו 15 מיליון דולר בשנת 2012, ובפעם השנייה 50 מיליון דולר בשנת 2018. יעד המענקים היה מפלגת הליכוד, באמצעות ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully