וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קטאר הורתה להעביר כסף לנתניהו פעמיים ב-12 השנים האחרונות

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 20:42

על פי פרסום בג'רוזלם פוסט, המתבסס על מסמכים שחשף מכון ממר"י, קטאר הקצתה לרה"מ עשרות מיליוני דולרים ב-2012 ב-2018. במכתב עליו התבססה הטענה, נכתב שירדן לא אישרה את ההעברה, שנועדה "למימון חמאס בשיתוף נתניהו". לא נמצאה הוכחה שישראל או מי מטעמה קיבל כסף מקטאר

נתניהו על הדיווח ב"ניו יורק טיימס": "נמשיך במלחמה עד שמטרותיה יושגו"/דוברות רה"מ

קטאר הורתה להעביר כסף לראש הממשלה בנימין נתניהו לפחות פעמיים במהלך 12 השנים האחרונות - כך פרסם היום (רביעי) העיתון "ג'רוזלם פוסט". הפרסום מתבסס על מסמכים שחשף המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון (ממר"י). לא נמצאה שום הוכחה לכך שישראל, או מישהו מטעמה, קיבל כסף מקטאר.

על פי אותם מסמכים, שתי הקצאות כספים יועדו לנתניהו במהלך השנים. בפעם הראשונה הוקצו לו 15 מיליון דולר בשנת 2012, ובפעם השנייה 50 מיליון דולר בשנת 2018. יעד המענקים היה מפלגת הליכוד, באמצעות ראש הממשלה.

רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
לפי המסמכים, קטאר פעלה להעביר לרה"מ כסף. נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

לפי מידע חדש שהציג מכון ממר"י, במכתב ששיגר ב-2012 ראש הממשלה ושר החוץ הקטארי דאז חמד בן ג'אסם אאל ת'אני, אל שר הכלכלה והאוצר הקטארי דאז יוסף חוסין כמאל, בסיווג סודי ביותר, הוא הסביר את המניעים להחלטת אמיר קטאר לשלם לנתניהו מענק בסך 50 מיליון דולר. במכתב שהוציא שר האוצר הקטארי, הוא כתב כי הסכום הועבר במזומן לידי נתניהו, באמצעות מנגנון ביטחון המדינה הקטארי.

בדוח של המכון הובהר, כי על פי מכתבו של השר, ו"כפי שמאומת גם במסמכים ירדניים שיפורסמו בהמשך", הניסיון הקטארי לבצע העברה בנקאית רשמית לא צלח. הסיבה לכך, לפי המסמכים, היא ששלטונות ירדן לא אישרה את ההעברה שלטענתם נועדה "למימון ארגונים חשודים ובהם תנועת חמאס בשיתוף פעולה עם בנימין נתניהו, באמצעות חשבונות כספיים אחרים".

בדוח הודגש כי אין במסמכים הקטאריים כל ראיה שהכסף אמנם הגיע לידי נתניהו, כפי שנטען בהם.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אמיר קטאר ואסמעיל הנייה. רויטרס
לא נמצאה הוכחה לטענה שישראל או מישהו מטעמה קיבל כסף. אמיר קטאר ואיסמאעיל הנייה/רויטרס

מדובר בפרסום שני של מכון ממר"י בעקבות מסמכים אלה, כשהראשון בהם כבר פורסם בחודש דצמבר האחרון. המסמכים הללו הודלפו כחלק מ"פרויקט רייבן", שנועד לסייע לאיחוד האמירויות בפיקוח על ממשלות אחרות, ארגונים חמושים ופעילי זכויות אדם.

מהליכוד נמסר כי מדובר בסיפור בדוי ופרופגנדה מוטעית נגד מדינת ישראל, בעת מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully