וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב יציאתו של נתניהו לוושינגטון: עצרת בכיכר החטופים בקריאה - "קודם עסקה, אח"כ תיסע"

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 22:41

ההפגנה התקיימה בכיכר החטופים בתל אביב, כשבמרכזה הדרישה מנתניהו לאשר את העסקה בטרם ביקורו בקונגרס, הצפוי לקרות מחר. באירוע נאמו שגריר ארה"ב לשעבר תומס ניידס, שורדת השבי מירב טל ואבירם שאול, אחיו של אורון שאול, שגופתו מוחזקת בעזה ממלחמת צוק איתן ועוד

משפחות החטופים ורבבות ישראלים בכיכר החטופים לנתניהו: ״אל תטוס לוושינגטון לפני שאתה סוגר עסקה להחזרת כל החטופים!״/מטה משפחות החטופים, ניידת סאטיו

עצרת למען עסקה לשחרור החטופים התקיימה הערב (שבת) בכיכר החטופים בתל אביב. האירוע קרה בצל נסיעתו של נתניהו לנאום בקונגרס האמריקני בוושינגטון מחר. בשל כך, העצרת הייתה בסימן קריאה לראש הממשלה לאשר את העסקה לפני שהוא טס לארצות הברית, "קודם עסקה, אחר כך תיסע". לפני כן ב-18:15 התקיימה הצהרה של משפחות החטופים, סמוך לשער בגין בתל אביב.

ממטה משפחות החטופים נמסר כי "הערב, 288 באוקטובר, כשעל השולחן מונחת עסקת נתניהו שתחזיר את כל החטופים הביתה, מטה משפחות החטופים יקיים את עצרת התמיכה במשפחות החטופים בקריאה לרה''מ לאשר את העסקה לפני טיסתו לקונגרס בוושינגטון".

כיכר החטופים 18 במאי 2024. אורי סלע
"העצרת תתקיים בסימן קריאה לרה"מ לאשר את העסקה לפני שהוא טס לארצות הברית". כיכר החטופים ת"א/אורי סלע

בעצרת נאמו שורדת השבי מירב טל, ששוחררה 53 ימים לאחר שנחטפה לרצועה, אבירם שאול, אחיו של אורון שאול שנפל ונחטף לפני עשור במלחמת צוק איתן, נדב רודאיף, בנו של ליאור רודאיף, שנפל ונחטף בשבת השחורה וגופתו מוחזקת בעזה ויזהר ליפשיץ, בנם של שורדת השבי יוכבד ליפשיץ והחטוף עודד ליפשיץ. בתוך כך, נאם גם שגריר ארה"ב לשעבר, תומאס ריצ'רד ניידס.

במהלך ההפגנה בקפלן למען בחירות תועדו כמה נערים משליכים אבנים אל עבר המפגינים, תוך שהם מנסים להסתיר את פניהם.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
הצהרת משפחות חטופים ליד שער בגין בקריה, 20 ביולי 2024. אדר איל, אתר רשמי
הצהרת משפחות חטופים ליד שער בגין בקריה, 20 ביולי 2024/אתר רשמי, אדר איל

בשער בגין שבקריה מסרו בני משפחות חטופים הצהרה. בהצהרה נאמר: "יש עסקה על השולחן מוכנה לסגירה כבר כמה שבועות. גם השבוע נתניהו טרפד וגרר רגליים. הוא דחה דיונים, הכניס תנאים חדשים, הקשיח עמדות, וטען שלא צריכים להיות בלחץ, כי החטופים רק סובלים ולא מתים. כל המכשולים הביטחוניים הוסרו, נותרו רק מכשולים פוליטיים, פושעים ומופקרים. אם נתניהו יעלה על טיסה בלי להודיע שהוא מקבל את עסקה - אנחנו נשמיע קול ונזהיר בארה"ב ובכל העולם, שנתניהו הוא המכשול העסקה. אנחנו קוראים לגלנט, לראשי מערכות הביטחון ולחברי צוות המשא ומתן - תמשיכו להילחם על החטופים ואל תתנו לו לטרפד".

אמו של מתן, עינב צנגאוקר, אמרה: "זהו היום ה-288 שבו בני משפחותינו נמצאים בגיהנום בעזה. לחטופים נגמר הזמן, ואחרי שהשגת את תמונת הניצחון שלך עם חיסול דף, חובתך להביא עסקה. צא עוד הערב לפני שאתה ממריא לארה"ב ותודיע שאתה מקבל את העסקה! בלי תנאים חדשים, בלי טריקים ובלי שטיקים".

הפגנה נגד הממשלה ברחובות, 20 ביולי 2024. גלעד פירסט, אתר רשמי
הפגנה נגד הממשלה ברחובות, 20 ביולי 2024/אתר רשמי, גלעד פירסט

במקביל, מאתיים מפגינים מחו הערב בצומת עמיעד בדרישה לקיום בחירות עכשיו ולחתימה על לעסקת חטופים. ההפגנה מתקיימת כשברקע עשן מיתמר משריפות שפרצו בעקבות המטח האחרון לגליל.

מתנועת דורשינוי נמסר: "עומדים לצד תושבי הצפון, שממשלת ישראל מפקירה כבר תשעה חודשים. מי שהביאו את ישראל לפי תהום בטחוני, חברתי ומדיני לא יוציאו אותה. עסקה, בחירות, שיקום. רק כך יחזור הביטחון לצפון". הפגנות נוספות מתקיימות בנקודות שונות ברחבי הארץ, ובהן ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully