וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט רומז למתקפת נקם: "נבוא חשבון עם כל מי שפוגע בישראל"

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 13:15

בהערכת מצב שקיים עם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן ובכירים נוספים, שר הביטחון קיבל סקירה על פרטי האירוע, ועמד על המאמצים לחיזוק מערכי ההגנה האווירית ועל הפעולות המבצעיות והמודיעיניות שינקטו. "עלינו להיות ערוכים לכול תרחיש, בכול הזירות, בהגנה ובהתקפה", אמר

מגיח מהים - ומתרסק על הבניין | תיעוד חדש מהתרסקות הכטב"ם בת"א/לפי סעיף חוק זכויות יוצרים 27א

על רקע פגיעת הכטב"ם בתל אביב, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שישי) הערכת מצב עם הרמטכ"ל רא"ל ארצי הלוי, ראש אמ"ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, רמ"ט חיל האוויר תת-אלוף עומר טישלר וראש חטיבת המחקר באמ"ן תת-אלוף אופיר מזרחי רוזן. בהערכת המצב, שר הביטחון קיבל סקירה על פרטי האירוע, ועמד על המאמצים לחיזוק מערכי ההגנה האווירית ועל הפעולות המבצעיות והמודיעיניות שיבוצעו לאור המתקפה.

"למעלה מתשעה חודשים שמדינת ישראל נמצאת במלחמה בדרום, בצפון ובגזרות נוספות. שנת 2024 היא שנת מלחמה בה עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש, בכל הזירות, בהגנה ובהתקפה", אמר שר הביטחון גלנט בסוף הדיון. "מערכת הביטחון פועלת כדי לחזק מיידית את כלל מערכי ההגנה, ותבוא חשבון עם כל מי שפוגע במדינת ישראל או משלח טרור כנגדה. קיימתי הבוקר הערכת מצב כדי לעמוד מקרוב על הצעדים הנדרשים לחיזוק מערכי ההגנה האווירית לאור אירועי הלילה ועל הפעולות המודיעיניות והמבצעיות נגד האחראיים לירי ושולח".

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בפגישה בעקבות הכטב"מ שנפל בתל אביב 19 ביולי 2024. צילום: איתי קדם, משרד הביטחון
"עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש, בכל הזירות, בהגנה ובהתקפה". גלנט בהערכת המצב/משרד הביטחון, צילום: איתי קדם

היום לפנות בוקר, תושבים מגוש דן דיווחו על פיצוץ עז שנשמע במרכז הארץ - ומקורו בתל אביב. בצה"ל אישרו כי מקור הפיצוץ הוא כטב"ם שהתפוצץ במרכז העיר - ולא הפעיל התרעה. במד"א עדכנו עד כה, על הרוג שאותר בבניין סמוך לזירת הפיצוץ, ארבעה בני אדם שנפגעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבל טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר ווולפסון בחולון, ועוד ארבעה נפגעי חרדה.

דובר החות'ים אומר שהם ימשיכו לתקוף את ישראל לאות סולידריות עם הפלסטינים. הוא תיאר את ההתקפה על תל אביב כ"פעולת איכות באזור יפו הכבושה". לדבריו, המתקפה בוצעה על ידי כטב"ם מדגם חדש בשם "יפו", שלטענתו מסוגל לעקוף את מערכות ההגנה האווירית ולא ניתן לזיהוי על ידי מכ"מים. הוא הזהיר כי החות'ים יתמקדו בעומק ישראל והכריז על תל אביב כעל "אזור לא בטוח" שיהיה מטרית מרכזית עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully