וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ו-8 פצועים מפגיעת כטב"ם בת"א; החות'ים לקחו אחריות על התקיפה

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 8:10

4 בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים - עוד ארבעה נוספים נפגעי חרדה. כוחות משטרה רבים נפרסו בזירה. "ראיתי כדור אש באוויר לחצי שנייה. בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה", סיפרה תושבת תל אביב

רגע הפיצוץ בתל אביב/רשתות חברתיות

תושבים מגוש דן דיווחו הלילה (שישי) על פיצוץ עז שנשמע במרכז הארץ - ומקורו בתל אביב. בצה"ל אישרו כי מקור הפיצוץ הוא כטב"ם שהתפוצץ במרכז העיר - ולא הפעיל התרעה. במד"א עדכנו עד כה, על הרוג שאותר בבניין סמוך לזירת הפיצוץ, ארבעה בני אדם שנפגעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבל טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר ווולפסון בחולון, ועוד ארבעה נפגעי חרדה.

דובר החות'ים אומר שהם ימשיכו לתקוף את ישראל לאות סולידריות עם הפלסטינים. הוא תיאר את ההתקפה על תל אביב כ"פעולת איכות באזור יפו הכבושה". לדבריו, המתקפה בוצעה על ידי כטב"ם מדגם חדש בשם "יפו", שלטענתו מסוגל לעקוף את מערכות ההגנה האווירית ולא ניתן לזיהוי על ידי מכ"מים. הוא הזהיר כי החות'ים יתמקדו בעומק ישראל והכריז על תל אביב כעל "אזור לא בטוח" שיהיה מטרית מרכזית עבורם.

בצה"ל מסרו: "מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. כוחות רבים פועלים כעת במקום. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים הפועלים להגנת שמי המדינה. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".

כמו כן, במד"א עדכנו כי גופת גבר, כבן 50, אותרה בבניין סמוך לזירת הפיצוץ, מחוסר הכרה עם פציעות חודרות, ללא סימני חיים - ונאלצו לקבוע את מותו. בנוסף, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים וולפסון ואיכילוב 8 נפגעים, בהם: 4 מרסיסים והדף, ו- 4 נפגעי חרדה.

רגע הפיצוץ בתל אביב/רשתות חברתיות
פיצוץ אדיר בתל אביב. TPS
פיצוץ אדיר בתל אביב/TPS
פיצוץ אדיר בתל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוץ אדיר בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חובש מד"א שהגיע לזירה, סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו המולה והרס כתוצאה מפיצוץ, התחלנו לבצע סריקות והגיעו אלינו 4 פצועים, 2 מהם נפצעו בבית, גבר כבן 37 ואישה כבת 47, ו- 2 אחרים צעירה כבת 25 וגבר כבן 30 נפצעו כשהיו ברחוב, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות מרסיסים בכתף ובגפיים ואחד סבל מפגיעת הדף, הענקנו להם טיפול ראשוני ופינינו אותם לבית החולים במצב קל. בהמשך הסריקות באחד המבנים אותר גבר כבן 50 מחוסר הכרה, הוא סבל מפציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות , הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו."

ברקע החשד הגובר לפיצוץ כטב"ם, דובר הכוחות המורדים בחות'ים בתימן הודיע כי ימסרו הצהרה "על מבצע מוצלח" לתקשורת.

פיצוץ אדיר בתל אביב. TPS
פיצוץ אדיר בתל אביב/TPS
פיצוץ אדיר בתל אביב. TPS
פיצוץ אדיר בתל אביב/TPS
פיצוץ אדיר בתל אביב. TPS
פיצוץ אדיר בתל אביב/TPS

כמו כן, מכבאות והצלה נמסר: "התקבלו מספר קריאות במוקד 102 של מחוז דן אודות פיצוץ עז ושריפת רכב ברחוב שלום עליכם בתל אביב יפו. חמישה צוותי כיבוי הגיעו למקום וכיבו את הדליקה. לוחמי האש מבצעים סריקות נרחבות באזור. ייתכן ומדובר בכלי טייס בלתי מאוייש שהתפוצץ במקום".

"אני בבת ים ושמעתי זה - ידיד שלי בנתניה ושמע את הפיצוץ", כתבה תושבת המרכז. דיווחים על שמיעת הפיצוץ התקבלו גם מאור יהודה, חולון והרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully