וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש ודרמטי מתקיפת הכטב"ם על תל אביב: מגיח מהים - ומתרסק על הבניין

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 13:40

בסרטון שהתפרסם ברשתות נשמע בחוף הים זמזום המגיע מרחוק במשך שניות ארוכות - עד רגע הפיצוץ. הכלי הפוגע: סמאד 3, תכנון איראני שהחות'ים השתמשו בו רבות במלחמת האזרחים בתימן | צפו בכל התיעודים החדשים מהפגיעה

מגיח מהים - ומתרסק על הבניין | תיעוד חדש מהתרסקות הכטב"ם בת"א/לפי סעיף חוק זכויות יוצרים 27א

הכטב"ם שפגע בתל אביב זוהה במערכות הגילוי ובגלל טעות אנוש לא הופעלה התרעה ולא יורט. צה"ל אישרו כי מקור הפיצוץ הוא כטב"ם שהתפוצץ במרכז העיר - ולא הפעיל התרעה. בתיעוד חדש שהתפרסם ברשתות נראה הכטב"ם מגיע מהים, כשבמשך שניות ארוכות נשמע מגיע מרחוק - עד רגע הפיצוץ.

הכטב"ם שפגע אמש תל אביב הוא סמאד 3, כלי מתכנון איראני שהחות'ים הפעילו רבות במלחמת האזרחים בתימן. כלי מיושן ואיטי עם מנוע בוכנה הצליח לחדור את מערכת ההגנה האווירית הישראלית, וטווח ארוך של 1,600 ק"מ מאפשר לו להגיע עד לישראל, ואתמול הוא הוכיח שגם עם מטען נפץ קטן יחסית בן 40 ק"ג אפשר לחולל נזק משמעותי.

צפו: תיעוד חדש מפגיעת הכטב"ם בתל אביב

מגיח מהים - ומתרסק על הבניין | תיעוד חדש מהתרסקות הכטב"ם בת"א/לפי סעיף חוק זכויות יוצרים 27א

דובר צה"ל דניאל הגרי דיבר בהרחבה על פגיעת הכטב"ם בתל אביב, והסביר כי האירוע עוד בבדיקה. "איום הכטב"מים הוא איום אותו אנחנו מתמודדים מכל הגזרות", אמר. "הפלנו הלילה כלי טיס בלתי מאויש נוסף שניסה לחדור מכיוון מזרח, אנחנו בודקים את הקשר בין האירועים. נגיע לחקר הממצאים ונעדכן את הציבור".

"ההגנה אינה הרמטית, מתגברים את הפטרולים באוויר על מנת להגן טוב יותר", המשיך הגרי. "אנו מתחקרים את האירוע ובודקים מדוע הכטב"ם לא זוהה כאיום ולא יורט. הרמטכ"ל קיים כמה הערכות מצב וכעת אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, במידה ויהיה שינוי אנחנו נעדכן".

"אנחנו במלחמה רב זירתית", המשיך דובר צה"ל. "הזירות גם קרובות וגם רחוקות - פועלים נגד כל האיומים. נקיים הערכת מצב על מנת לרדת לחקר האירוע ומה התגובות הנדרשות בהגנה ובהתקפה על ידי מי שמאיים על מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

זמזום ואז פגיעה: רגע הפיצוץ בתל אביב

רגע הפיצוץ בתל אביב/רשתות חברתיות

זווית נוספת: תיעוד הפגיעה ממרפסת בתל אביב

רגע הפיצוץ בתל אביב/רשתות חברתיות

דובר החות'ים אומר שהם ימשיכו לתקוף את ישראל לאות סולידריות עם הפלסטינים. הוא תיאר את ההתקפה על תל אביב כ"פעולת איכות באזור יפו הכבושה". לדבריו, המתקפה בוצעה על ידי כטב"ם מדגם חדש בשם "יפו", שלטענתו מסוגל לעקוף את מערכות ההגנה האווירית ולא ניתן לזיהוי על ידי מכ"מים. הוא הזהיר כי החות'ים יתמקדו בעומק ישראל והכריז על תל אביב כעל "אזור לא בטוח" שיהיה מטרית מרכזית עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully