וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ראשוני קובע - הכטב"ם בת"א לא יורט בגלל טעות אנוש

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 9:54

אדם נהרג ו-8 נפצעו מפיצוץ הכטב"ם הלילה בתל אביב. החות'ים לקחו אחריות על התקיפה ואיימו: נתמקד בעומק ישראל - תל אביב הוא "אזור לא בטוח" ומטרה מרכזית עבורנו. צה"ל: כמעט כל יום חיל האוויר מפיל כטבמֿ"ים מחוץ לגבולות המדינה, מערכות ההגנה עובו

רגע הפיצוץ בתל אביב/רשתות חברתיות

הכטב"ם שפגע בתל אביב זוהה במערכות הגילוי ובגלל טעות אנוש לא הופעלה התרעה ולא יורט - כך על פי תחקיר ראשוני. בצה"ל מבהירים כי זו אחריות מלאה של חיל האוויר, מערכות הגילוי ראו את המטרה בחלק מנתיב הטיסה. בנוסף, יכול להיות שהכטב"ם הגיע מהזירה הדרומית - אך חשוב לא לא לשלול כיווני הגעה אחרים.

הכטב"ם היה גדול, וטס מאוד נמוך במשך שעות ארוכות מאוד. הערכה שבגלל שמדובר בסוג גדול שהוא הגיע מזירה רחוקה מאוד כמו הזירה התימנית. צה"ל יקיים הערכת מצב ב-09:00 כדי לבחון את האירוע לבדוק אירועים נוספים ומה נכון לעשות בהמשך.

זירת פיצוץ הכטב"ם בתל אביב. 19 ביולי 2024. אביחי חיים
"פעולת איכות באזור יפו הכבושה". זירת פיצוץ הכטב"ם בתל אביב/אביחי חיים

דובר החות'ים אומר שהם ימשיכו לתקוף את ישראל לאות סולידריות עם הפלסטינים. הוא תיאר את ההתקפה על תל אביב כ"פעולת איכות באזור יפו הכבושה". לדבריו, המתקפה בוצעה על ידי כטב"ם מדגם חדש בשם "יפו", שלטענתו מסוגל לעקוף את מערכות ההגנה האווירית ולא ניתן לזיהוי על ידי מכ"מים. הוא הזהיר כי החות'ים יתמקדו בעומק ישראל והכריז על תל אביב כעל "אזור לא בטוח" שיהיה מטרית מרכזית עבורם.

רכב נפגע מפיצוץ כטב"ם בתל אביב. 19 ביולי 2024. אביחי חיים
המתקפה בוצעה על ידי כטב"ם מדגם חדש בשם "יפו". זירת פיצוץ הכטב"ם בתל אביב/אביחי חיים
רכב נפגע מפיצוץ כטב"ם בתל אביב. 19 ביולי 2024. אביחי חיים
גופת גבר אותרה בבניין סמוך לזירת הפיצוץ. רכב נפגע מפיצוץ כטב"ם בתל אביב/אביחי חיים

במד"א עדכנו כי גופת גבר, כבן 50, אותרה בבניין סמוך לזירת הפיצוץ, מחוסר הכרה עם פציעות חודרות, ללא סימני חיים - ונאלצו לקבוע את מותו. בנוסף, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים וולפסון ואיכילוב 8 נפגעים, בהם: 4 מרסיסים והדף, ו-4 נפגעי חרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully