וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסיבות להתפרצות המחלה - וממה המומחים מזהירים: קדחת הנילוס ממשיכה להתפשט

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 21:44

עלייה בתחלואה נרשמה באשקלון, אשדוד, עוטף עזה, חיפה ועמק החולה. מומחים קובעים כי יש צורך בהדברה רחבה יותר נגד היתוש. "רבים מהנדבקים הופכים לנכים בעקבות המחלה", מזהיר אחד הרופאים. כמה נדבקים יש בישראל ואיך מזג האוויר החם והלחות הגבוהה משפיעים על ההתפרצות?

ח"כ סון הר מלך בוועדת הבריאות: "האם הנדבקים בקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה?"/ערוץ הכנסת

ד"ר יניב לוסטיג, מנהל המעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות, העלה תהייה בנוגע לסיבות להתפרצות קדחת מערב הנילוס השנה, תוך שהוא מציין את ההשפעות האפשריות של המלחמה בדרום ובצפון, לצד אחת מהסיבות למזג האוויר החם והלחות הגבוהה. את הדברים אמר היום (חמישי) בכנס הראשון לאחר התפרצות קדחת הנילוס בשנה הנוכחית בבית סוראסקי, שיבא תל השומר.

בנוסף ציין כי לצד הדיווח של המשרד להגנת הסביבה ביתושות נלכדו בג'לג'וליה, בטייבה, בכפר קאסם ובקלנסווה, ישנה עלייה בתחלואה באזורים כגון אשקלון, אשדוד, עוטף עזה, חיפה ועמק החולה. לטענת ד"ר לוסטיג, יש צורך בהדברות נרחבות יותר. הוא הדגיש כי רבים מהנדבקים הופכים לנכים בעקבות המחלה.

חיסון, קדחת הנילוס המערבי. ראובן קסטרו, שאטרסטוק, עיבוד תמונה
חיסון, קדחת הנילוס המערבי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, שאטרסטוק

ד"ר יעל פארן, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות באיכילוב, הציגה את הניסיון לטפל בחולים בתרופה אינטרפרון, שנבדקה כחלק ממחקר קליני לטיפול בחולי קדחת מערב הנילוס ונוסתה בעבר על חולי קורונה. ד"ר פארן ציינה כי באיכילוב מאובחנים 71 מבוגרים, מתוכם 20 מאושפזים כעת ו-10 מונשמים. 5 נפטרו. גיל הממוצע של החולים עומד על 75. בנוסף יותר גברים מאושפזים מנשים, מאיזור נס ציונה עד נתניה.

ד"ר פארן הצטרפה לדבריו של לוסטיג: "אני מאמינה שבתיאוריה בעקבות הבומים והפיצוצים והחוסר במקומות מחיה שקטים, הם (העופות) התרכזו במרכז, ובגלל זה אנו חווים הדבקה נרחבת יותר במרכז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כמה נדבקי קדחת מערב הנילוס בישראל?

ההערכות של המומחים מדברות על הרבה יותר מהמספרים הרשמיים. "אנחנו רואים רק את מקרי הקיצון", אמר ד"ר לוסטיג. נכון להיום אנו עומדים על 543 נדבקים ו-36 נפטרים, ו-267 מאושפזים בבתי החולים.

פרופ' גילי רגב יוחאי הציגה פרטים חדשים על הטיפול במסגרת מחקר, שמטרתו לבדוק אם פלזמה עתירה בנוגדנים יכולה למנוע תופעות ניורולוגיות קשות - כפי שפורסם בוואלה, והוסיפה כי מתוך בדיקה של 2000 עובדי בית החולים, מתוכם 12% נבדקו לנוגדנים מנטרלים ביניהם גם מנכ"ל שיבא פרופ' יצחק קרייס שנמצא עם נוגדנים.

לגבי הטיפול החדשני, אמרה כי החולה הראשון גויס ב-4 ביולי, ועד כה גויסו 24 חולים, מהם 20 קיבלו טיפול או פלצבו. רוב החולים סובלים מסימנים נוירולוגיים שונים של תחלואה ולצערם שני משתתפים בניסוי נפטרו. עוד הציגה כי בשיבא יש כבר מעל ל-100 נדבקים והם צופים לעלייה גם בתחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully