וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרירת רגליים במח"ש: המפכ"ל שבתאי פרש - הבדיקה נגדו עדיין נמשכת

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 17:12

הסחבת משתלמת? במחלקה לחקירת שוטרים ממשיכים לבדוק תלונה שהוגשה נגד שבתאי על ידי בכיר לשעבר בארגון, שטען שהמפכ"ל דקר אותו ברגלו. הבכיר, מצידו, כבר התייאש: "אין לי עניין בתלונה. הציפייה בזמנו הייתה שהאמת תצא לאור". מח"ש: "הנושא בבחינה לקראת קבלת החלטה"

נאום הפרידה של המפכ"ל היוצא קובי שבתאי/דוברות משטרת ישראל

יממה לאחר סיום תפקידו של המפכ"ל לשעבר קובי שבתאי וכניסתו של מ"מ מפכ"ל ניצב אבשי פלד לתפקידו במחלקה לחקירות שוטרים ממשיכים לבחון את התלונה שהוגשה נגדו על ידי ניצב בדימוס אמנון אלקלעי, דאז, ראש אגף שיטור אבטחה וקהילה בטענה כי במהלך ישיבת סגל הפיקוד שנערכה בשנת 2020 המפכ"ל בדימוס שבתאי שיחק עם סכין ודקר אותו. התלונה הוגשה בחודש ספטמבר 2023 ומאז נגבתה עדות מאלקלעי אך בדיקת מח"ש לא הבשילה עד כה לכלל החלטה כלשהי בתיק. כעת, לאחר פרישת המפכ"ל שבתאי מתפקידו, נראה כי בדיקה זו תסתיים בסגירתה.

"התלונה הוגשה בזמנו להדגיש שני היבטים חיוניים" מגיב היום (חמישי) לוואלה ניצב בדימוס אמנון אלקלעי ומסביר, "פזיזות מסוכנת של מפכ"ל בהתנהלותו וכן התנהלות שקרית בעת מצבים שמפכ"ל נדרש לתת הסבר להתנהלותו", לדבריו, "הציפייה היתה בזמנו שאמת תצא לאור כמו גם תרסן את הפזיזות של האיש".

טקס הפרידה ממפכ״ל המשטרה קובי שבתאי, 14 ביולי 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
טקס הפרידה ממפכ״ל המשטרה קובי שבתאי, 14 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית

כעת, ניצב בדימוס אלקלעי מרים ידיים מבדיקת מח"ש לבירור חקר האמת, "מאחר והמפכ"ל שבתאי פרש לגמלאות אין לי עניין בתלונה ואין לי שום צורך או בקשה. לא אכחיש כי עובדה שגם דקר וגם בחר לשקר לגביי בסיוע דוברות המשטרה ולהכפיש את שמי בכדי שימנע מביקורת ולאמר אמת פעם אחר פעם הזיקה לי ופגעה ויש רצון שלפחות האמת יצא לאור. אך אין לי שום רצון לרדוף אותו".

לדבריו, "אני חושב שראוי כעת שמח"ש ישקיעו בלחקור שוטרים סוררים ואלימים שיתנו את הדין ולא יהיו עוד במערכת משטרה. שוטרים, שלעיתים מקבלים "גיבוי" משר כושל וממפקדים חלשים. זה צריך להיות המיקוד של מח"ש בכדי לעקר כל סממן לשוטרים אלימים ולשחיתות".

"בראש מעייני כעת זה שמשטרת ישראל תהיה משטרה מסורה, ראויה, מקצועית ומשטרה שמשרתת ופועלת לטובת האזרח במדינה דמוקרטית כפי שמרבית משרתיה עושים" סיכם אלקלעי.

ממח"ש נמסר: "הנושא נמצא בבחינת הגורמים המוסמכים לקראת קבלת החלטה".

תגובת המפכ"ל לשעבר שבתאי טרם נמסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully