וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד שלדג ללוחמים: "התחקיר מציג - פעלנו בנחישות ובאומץ"

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 13:10

סא"ל ב' פנה ללוחמיו, שחלקם הביעו את תסכולם מתחקיר צה"ל על הכשל הצבאי בבארי, במכתב ששלח להם היום. "התחקיר המבצעי הוא נדבך קריטי ביכולתנו ללמוד ולהשתפר. לחמנו באומץ ובעוז לצד אזרחים", הצהיר. "היחידה הייתה מהראשונות להתעשת ולפעול, והובילה את הלחימה"

בעקבות התחקיר על בארי והתקיפה בחאן יונס: הרמטכ"ל יישא בדקות הקרובות הצהרה לציבור/דובר צה"ל

"התחקיר מציג - פעלנו בנחישות ובאומץ": כך פנה היום (חמישי) מפקד יחידת שלדג בצה"ל, סא"ל ב', ללוחמיו, במכתב ששלח להם. המסמך נשלח לאחר תסכול חברים ביחידה מפרסום תחקיר צה"ל על הכשל הצבאי בהגנה על בארי.

"אנחנו בעיצומם של ימים סוערים ומורכבים. כותב אליכם כמה מילים, ובעיקר מבקש לשתף אתכם ברוח. ב-7 באוקטובר לוחמי ומפקדי היחידה זינקו ראשונים אל הקרבות, בפריסה ובהיקפים אדירים. היחידה הייתה מהראשונות להתעשת ולפעול, והובילה את הלחימה במספר מוקדים -מתחילתה ועד לסיומו של אחרון הקרבות. לחמנו באומץ ובעוז לצד אזרחים, חברי כיתות כוננות ולוחמי צה"ל מיחידות שונות, בתנאי קרב שבהם צה"ל לא נתקל מעולם".

"מאז ועד עכשיו היחידה פועלת בהיקפים חסרי תקדים, ללא הפסקה, בכלל זירות המלחמה. איבדנו בקרבות את הטובים שבטובים, אחינו, בשר מבשרנו. חסרונם מלווה אותנו, כואב, לצד המורשת הרבה שהותירו לנו", כתב מפקד היחידה על תשעת הלוחמים שנפלו במלחמה, חמישה מהם ב-7 באוקטובר. "כפי שלמדנו מהיום הראשון במסלול, התחקיר המבצעי הוא נדבך קריטי ביכולתנו ללמוד ולהשתפר. אנו לא חוששים להישיר מבט אל שקרה, להפיק לקחים ולהפוך טובים ומקצועיים עוד יותר. מאז פרוץ המלחמה תחקרנו ואנו מתחקרים כל העת את פעולותיהם והחלטותיהם של כוחותינו בשטח. לצד הפקת לקחים ולמידה משמעותית וחשובה, מסקנותינו מתחקיר הלחימה בשבעה באוקטובר הן שכוחות היחידה פעלו בנחישות ובאומץ רב לביצוע משימותיהם ולא חדלו עד השלמתן".

לוחמי שלדג מחלצים תושבים מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, 15 ביולי 2024. דובר צה"ל
לוחמי שלדג מחלצים תושבים מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, 15 ביולי 2024/דובר צה"ל
כוחות של צוות הקרב החטיבתי של 401, לוחמי שייטת 13, יחידת שלדג, יחידת עוקץ ויחידות מיוחדות נוספות יחד עם לוחמי שב״כ  פשטו על מרחב ׳שאטי׳ ושכונת ׳תל אלהוא׳ שבצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות של צוות הקרב החטיבתי של 401, לוחמי שייטת 13, יחידת שלדג, יחידת עוקץ ויחידות מיוחדות נוספות יחד עם לוחמי שב״כ פשטו על מרחב ׳שאטי׳ ושכונת ׳תל אלהוא׳ שבצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

"השבוע ביקרו ביחידה מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל, ניהלו שיחות מורכבות, נתנו מענה לשאלות טעונות והביעו הערכה גדולה ליחידה ואנשיה על קרבות השבעה באוקטובר ועל המלחמה כולה. מפקד חיל האוויר מלווה אותנו מתחילת הדרך, בשיח נחרץ, בהערכה יוצאת דופן ובגיבוי מוחלט ביחס לאירועי ה-7 באוקטובר וכלל המלחמה. קול חד משמעי שהציג גם בפניכם".

"אנחנו מחבקים ומוקירים את תושבי בארי ויישובי הדרום, ואת אחינו לנשק, לוחמי כיתות הכוננות האמיצים. המשימה להחזיר את החטופים הביתה ולהחזיר את הבטחון לתושבי הדרום והצפון טרם הושלמה. היחידה ממשיכה כל העת להיות בראש החץ בכל גזרות הלחימה, ובכל מקום שמדינת ישראל צריכה אותנו. הימים האחרונים מאתגרים אותנו כיחידה שמורגלת להיות בצללים ולפעול בצניעות. עלינו לעשות כל מאמץ לחזור למקומנו הטבעי - לעשיה מבצעית ענפה ומורכבת הרחק מאור הזרקורים. אני ופורום המפקדים של היחידה נותנים גב מוחלט וכאן עבור כל אחד ואחת מכם. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עניין", הבהיר מפקד היחידה וסיכם: "תודה לכולכם על הרוח האיתנה, על העמידה המשותפת, על הרעות. אשרי העם שאלו הם לוחמיו ומפקדיו. אתם ה-זן הנדיר, זו זכות וגאווה גדולה להילחם לצידכם. ממשיכים קדימה בכל הכוח למשימות הבאות".

ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

כפי שצוין במכתב, מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, נפגש השבוע עם לוחמי שלדג בבסיס היחידה. זאת, בעקבות הכעס הגדול והפגיעה האישית של מפקדים ולוחמים, בסדיר ובמילואים, מממצאי תחקיר הקרבות בקיבוץ בארי שפרסם צה"ל בשבוע שעבר.

לפי גורמים המצויים בפרטי הפגישה, המפקדים הבהירו בראשיתה כי המטרה של האלוף בר היא להקשיב לרחש ביחידה. כלומר, לתת ללוחמים להביע את תחושותיהם בתגובה לתחקיר שאושר על ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ולסקור את המצב באופן כללי עד עכשיו וצפי קדימה.

לפי גורמים, האלוף בר אמר ללוחמים כי "כל מה שראיתי במסגרת הצגת התחקיר ומשיחות רבות שביצעתי בשבועות האחרונים, הוא לוחמים שחותרים למגע - מרגע העלייה למסוק ועד הנחיתה בקיבוץ בארי - שזה תוצאה של שיקול דעת עצמאי ומבלי שאף אחד שלח אתכם דווקא לשם". עוד אמר האלוף בר על אופן הלחימה של היחידה והגבורה של הלוחמים: "יומיים וחצי של לחימה הרואית, 270 לוחמים בשש זירות לפחות, זה לא דבר של מה בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully