וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר ארוכים לעוד 3 ממנהיגי כת "לב טהור" שחטפו ילדה כדי שתקיים יחסי מין עם "בעלה"

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 4:10

יואל וינגרטן נידון ל-12 שנות מאסר, אחיו יעקב ושמואל נידונו ל-14 שנים בגין עבירות ניצול מיני וחטיפה של הילדה בת ה-14 כדי שתממש לכאורה את הנישואים שנכפו עליה, ותקיים יחסי מין עם "בעלה". נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר כבר נידונו ל-12 שנות מאסר

מנהל בית ספר מכת "לב טהור" נאשם בתקיפת ילדים/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שלושה אחים, מנהיגים בכירים בכת היהודית הקיצונית "לב טהור", נידונו בשבוע שעבר בבית משפט פדרלי בארצות הברית לעונשי מאסר ממושכים. זאת, בגין עבירות של ניצול מיני וחטיפה של ילדה בת 14 ואחיה בן 12 למקסיקו כדי שהילדה, נכדתו של מייסד הכת, תממש כביכול את הנישואים שנכפו עליה ותקיים יחסי מין עם מי שלכאורה היה "בעלה" בן ה-19.

השלושה, יואל וינגרטן שנידון ל-12 שנות מאסר, אחיו יעקב 'יקוב' וינגרטן ושמואל 'שמיאל' וינגרטן שנידונו ל-14 שנות מאסר. הם מחזיקים באזרחות של גואטמלה וה-FBI בשיתוף רשויות אכיפה אחרות הביא אותם לדין. חבר מושבעים בניו יורק הרשיע את השלושה בחודש מרץ, בתום חמישה שבועות של דיונים בפני השופט נלסון רומן. הם מצטרפים לשישה אחרים שכבר הורשעו. מנהיגי הכת, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, שנידונו בשנה שעברה ל-12 שנות מאסר.

שני ילדים נחטפו מביתם בניו יורק בידי ארבעה ממנהיגי הכת "לב טהור". AP
שני ילדים נחטפו מביתם בניו יורק בידי ארבעה ממנהיגי הכת "לב טהור"/AP

הילדים הם אחייניתו של הלברנץ בת ה-14 ואחיינו בן ה-12 אותם חטפו מאימם - אחותו של הלברנץ, שהסתתרה עמם במדינת ניו יורק מפני הכת. הם נכדים של מייסד "לב טהור" שלמה ארז הלברנץ, אזרח ישראלי שבשנת 1990 היגר לארצות הברית וב-2017 טבע בעת טבילה בנהר במקסיקו. אז, הפך נחמן הלברנץ למנהיג הכת ומאיר רוזנר לסגנו הבכיר. השניים הם אזרחי ארצות הברית ולטענת הרשויות שם, לאחר שהלברנץ וצוות ההנהגה שלו השתלטו על הכת הם אימצו כמה פרקטיקות קיצוניות הכוללות נישואי קטינים ומין קטינים.

מטעם משרד המשפטים האמריקאי, התובע הכללי של ארה"ב במחוז הדרומי של ניו יורק דמיאן וויליאמס, אמר: "גזר הדין של האחים וינגרטן מטיל עליהם את האחריות לחטיפת ילדים מאמם באמצע הלילה, לרבות במטרה לכפות על ילדה קשר מיני עם מבוגר. נעשה כל שביכולתנו כדי להגן על ילדים ונשתמש בכל כלי אפשרי כדי לחקור ולהעמיד לדין את מי שמנצל אותם מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully