וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטפו ילדה כדי שתקיים יחסי מין עם "בעלה": 3 אחים ממנהיגי כת "לב טהור" הורשעו בניו יורק

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 23:28

האחים יואל, יעקב ('יקוב') ושמואל ('שמיאל') וינגרטן הורשעו בחטיפת ילד בן 12 ואחותו בת-14. המורשעים הצטרפו לנחמן הלברנץ ומאיר רוזנר שנידונו לפני שנתיים ל-12 שנות מאסר. "התנהגותם של הנאשמים גרמה נזק בלתי הפיך", מסר דמיאן וויליאמס, התובע הכללי של ארה"ב

מנהל בית ספר מכת "לב טהור" נאשם בתקיפת ילדים/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שלושה ממנהיגי הכת היהודית הקיצונית "לב טהור", שמקורה בישראל ובסיסה הנוכחי בגואטמלה, הורשעו שלשום (רביעי) בניו יורק, בפרשת חטיפתם של הילד בן ה-12 ואחותו בת ה-14 והעברתם אל מחוץ לארה"ב כדי לאלץ את הילדה להמשיך ולקיים מערכת יחסים מינית עם 'הבעל' שסידרו לה. גזרי הדין יינתנו לאחר שבחודשים הקרובים יישמעו טיעונים לעונש.

השלושה, האחים יואל, יעקב ('יקוב') ושמואל ('שמיאל') וינגרטן, הצטרפו לשישה אחרים שכבר הורשעו. מנהיגי הכת נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, נידונו לפני שנתיים ל-12 שנות מאסר. הילדים הם אחייניתו של הלברנץ בת ה-14 ואחיינו בן ה-12 אותם חטפו מאימם - אחותו של הלברנץ, שהסתתרה עמם במדינת ניו יורק מפני הכת. הם נכדים של מייסד "לב טהור" שלמה ארז הלברנץ, אזרח ישראלי שבשנת 1990 היגר לארצות הברית וב-2017 טבע בעת טבילה בנהר במקסיקו. אז, הפך נחמן הלברנץ למנהיג הכת ומאיר רוזנר לסגנו הבכיר. לטענת הרשויות האמריקניות, לאחר שהלברנץ וצוות ההנהגה שלו השתלטו על הכת, הם אימצו פרקטיקות קיצוניות הכוללות נישואים ומין עם קטינות.

שני ילדים נחטפו מביתם בניו יורק בידי ארבעה ממנהיגי הכת "לב טהור". AP
שני ילדים נחטפו מביתם בניו יורק בידי ארבעה ממנהיגי הכת "לב טהור"/AP

"עם מתן פסק הדין הזה, כל תשעת המנהיגים והפעילים של 'לב טהור' שהואשמו בפשעים הנתעבים הללו נמצאו אחראים להם", מסר דמיאן וויליאמס, התובע הכללי של ארה"ב במחוז הדרומי של ניו יורק, בעקבות הרשעתם, "התנהגותם של הנאשמים - שכללה נישואי ילדים בכפייה, הכאה פיזית והרחקה ממשפחתם - אינה מתקבלת על הדעת וגרמה לנזק בלתי הפיך לילדים בשנים המעצבות שלהם. בין אם בשם הדת או כל מערכת אמונה אחרת, במשרד זה לעולם לא תהיה סובלנות כלפי חשיפתם של ילדים להתעללות פיזית, מינית או רגשית", הוסיף.

אחד מחברי הכת לשעבר, ישראלי בן 35 מירושלים, שהתגורר בגואטמלה בשנים האחרונות, נהרג שם לפני כשבוע בתאונת דרכים מסתורית, שבעקבותיה הרשויות שם עדיין לא משחררות את הגופה לקבורה. משרד החוץ פועל לסייע למשפחה בעניין כדי שתוכל להעביר את ארונו לישראל ולקיים לו לוויה בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully