וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי כת לב טהור נידונו בארה"ב ל-12 שנות מאסר בגין חטיפה וסחר בנשים

עודכן לאחרונה: 1.4.2022 / 17:38

נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, מנהיגי הכת החרדית הקיצונית, הורשעו בעבירות של ניצול מיני של ילדים וחטיפה, בתום משפט שנמשך ארבעה שבועות בארצות הברית. הם חטפו ילדה בת 14 כדי להחזיר אותה למערכת יחסים מינית עם גבר מבוגר ודרשו מהנערות ללדת תינוקות בבתיהן במקום בביה"ח

מנהל בית ספר מכת "לב טהור" נאשם בתקיפת ילדים/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, מנהיגי הכת החרדית הקיצונית "לב טהור", נידונו אתמול (חמישי) ל-12 שנות מאסר בארצות הברית. זאת, לאחר שבנובמבר בשנה שעברה הורשעו בעבירות של ניצול מיני של ילדים וחטיפה, בתום משפט שנמשך ארבעה שבועות.

על פי כתב האישום, השניים חטפו את אחייניתו של הלברנץ בת ה-14 ואחיינו בן ה-12 מאימם - אחותו של הלברנץ. זאת, לאחר שעזבה את הכת והתגוררה עם הילדים בכפר הקטן וודרידג' שבניו יורק. הלברנץ ורוזנר הבריחו את הילדים לגואטמלה דרך מקסיקו ושם איחדו את הנערה עם "בעלה" הבוגר "כדי לאפשר לו להמשיך את מערכת היחסים המינית הבלתי חוקית איתה".

התובע הכללי של ארצות הברית דמיאן ויליאמס אמר כי אף אמא לא צריכה להתעורר ולמצוא את ילדיה נעדרים וכי אף ילד לא צריך שייכפו אותו לתוך מערכת יחסים מינית. "גזרי הדין מעבירים מסר ברור - מי שיחטוף ילדים וינצל מינית יעמוד לדין וייענש במלוא חומרת הדין", ציין.

שני ילדים נחטפו מביתם בניו יורק בידי ארבעה ממנהיגי הכת "לב טהור". AP
שני ילדים נחטפו בניו יורק בידי מנהיגי כת לב טהור/AP

לפי כתב האישום בו הורשעו, בשנת 2017 הלברנץ ארגן את "נישואיה" של אחייניתו בת ה-12 לגבר בן 18 בחתונה יהודית שהתקיימה שנה לאחר מכן, כשהילדה הייתה בת 13 ו"בעלה" בן 19. הילדה "מיד החלה במערכת יחסים מינית במטרה להתרבות", נאמר בכתב האישום. לטענת התביעה, "לב טהור" דרשה מכלות צעירות לספר לאנשים מחוץ לכת שהן לא נשואות, להעמיד פנים שהן מבוגרות יותר וללדת תינוקות בבתיהן במקום בבית חולים.

אמה של הנערה שמאסה בכת וחששה לגורלה של בתה, ברחה ממתחם הסגור של "לב טהור" בגוואטמלה והגיעה לארצות הברית בנובמבר 2018. בסופו של דבר, כל ששת ילדיה הצטרפו אליה ובית המשפט לענייני משפחה בברוקלין העניק לה משמורת בלעדית על הילדים. עוד אסר בית המשפט על אביהם של הילדים, אף הוא ממנהיגי לב טהור, ליצור קשר עמם.

הלברנץ ורוזנר ניסו להשיב את הנערה ל"בעלה" בן ה-20 "כדי שיוכלו לחדש את מערכת היחסים המינית שלהם ולהתרבות". כעבור חודש, בדצמבר 2018, הם חטפו את הנערה ואת אחיה באמצע הלילה מבית אימם והעבירו אותם למקסיקו. השניים פעלו בדרכים מתוחכמות שכללו שימוש בתחפושות, בשמות בדויים, בטלפונים עם מספרים זמניים, ובדרכונים מזויפים. עוד ציינה התביעה כי במהלך החטיפה ביקשה הנהגת "לב טהור" מקלט מדיני לכל הקהילה באיראן.

עוד בוואלה!

מנהיגי "לב טהור" הורשעו בחטיפה ובניצול מיני של ילדה בת 12

לכתבה המלאה
הכת החרדית לב טהור 9 ביולי 2017. טוויטר, צילום מסך
לב טהור/צילום מסך, טוויטר

לאחר חיפוש שנמשך שלושה שבועות בהשתתפות מאות גורמי אכיפת חוק מקומיים, פדרליים ובינלאומיים, אותרו שני הילדים במקסיקו והוחזרו לניו יורק. במרץ 2019 ושנתיים אחר כך במרץ 2021 ניסו חברי לב טהור שוב לחטוף את הילדים, אך ללא הצלחה.

בנוסף לעונשי המאסר, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר נידונו לחמש שנות שחרור בפיקוח שיחלו עם שחרורם. דמיאן ויליאמס, התובע הכללי של המחוז הדרומי של ניו יורק, ששיבח את העבודה יוצאת הדופן של האף-בי-איי בתיק יחד עם משטרת מדינת ניו יורק ומשרד החוץ האמריקאי ואחרים הודה גם לסיוע שקיבלו מרשויות החוק במקסיקו, גואטמלה, קנדה וישראל.

נחמן ואחותו הם בנו ובתו של מייסד "לב טהור" שלמה ארז הלברנץ, אזרח ישראלי שבשנת 1990 היגר לארצות הברית וב-2017 טבע בעת טבילה בנהר במקסיקו. אז, הפך נחמן הלברנץ למנהיג הכת ומאיר רוזנר לסגנו הבכיר. השניים הם אזרחי ארצות הברית ולטענת הרשויות שם, לאחר שהלברנץ וצוות ההנהגה שלו השתלטו על הכת הם אימצו כמה פרקטיקות קיצוניות הכוללות נישואי קטינים ומין קטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully