וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי לוחמים ותצפיתניות מנחל עוז: "לא ננוח עד שנקבל את התשובות מוועדת החקירה הממלכתית"

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 4:40

משפחות של לוחמים שנפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר התכנסו בקריאה להקים ועדת חקירה ממלכתית. אייל אשל, אביה של רוני, תצפיתנית שנהרגה במוצב אמר כי "התכנסנו כאן כדי להתחיל את צעדת הגבורה של הבנות וההפקרה של הדרג צבאי ששלח אותן ביודעין למות כאן"

משפחות הנופלים בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית/אבי רוקח

משפחות הנופלים והתצפיתניות ממוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר התכנסו אתמול (רביעי) בקריאה להקים ועדת חקירה ממלכתית.

אייל אשל, אביה של רוני, התצפיתנית שנהרגה במוצב אמר כי "אנחנו נמצאים כאן, במוצב נחל עוז - סמל ההפקרה והגבורה. רק כמה קילומטרים מאיתנו נמצאים עדיין 120 חטופים וחטופות שנלקחו לפני תשעה וחצי חודשים לשבי חמאס. חמש מהן הן חברות של רוני הבת שלי, בנות שכולנו ראינו את סרטון החטיפה המחריד שלהן שנלקח ממש מפה. יפה השעה לעסקה שתחזיר את כולם הביתה, למשפחה שכל כך מחכה להן".

עוד הוסיף כי "התכנסנו כאן כדי להתחיל את צעדת ההפקרה והגבורה - פה בבסיס נחל עוז, איפה שהייתה גבורה אחת, של הבנות התצפתניות והיכן שבאמת הייתה ההפקרה - הפקרה של אותו דרג צבאי ששלח אותן ביודעין למות כאן".

מסע ההפקרה והגבורה- מסיבת עיתונאים במוצב נחל עוז בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתי לאירועי השביעי באוקטובר 17 ביולי 2024. אבי רוקח
מסע ההפקרה והגבורה- מסיבת עיתונאים במוצב נחל עוז בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתי לאירועי השביעי באוקטובר 17 ביולי 2024/אבי רוקח

לדבריו, "הבנות התריעו חודשים ארוכים שחמאס מתאמן ומתכונן ואפילו יש לומר כבר מוכן למשהו גדול. הן ניסו לעניין במידע החשוב הזה את כל מי שיכול וצריך היה לשמוע ולהפיץ אותו הלאה - אבל לשווא. רוני שלי חזרה וסיפרה לי כל הזמן כמה מפחיד המצב ושחמאס על הגדר פשוטו כמשמעו ואף אחד לא עושה עם זה כלום. אני רוצה שתקשיבו לזה כולם ותגידו לי איך אפשר להסתכל לי בעיניים, אב שכול, ולהגיד לי 'לא ידענו'".

אייל הוסיף כי "אני רוצה לחשוף בפניכם עוד משהו מסמר שיער שחייב לחקור בוועדת החקירה הממלכתית. בלילה בין שישי לשבת, בערך בשעה 4:00 לפנות בוקר ידע צה"ל להקפיץ את הסמב"ציות אל המקום הכי רגיש במדינת ישראל. רק מה? את התצפתניות שישבו כאן, קו ראשון לרצועה, בלי נשקים כשרובן ישנות במיטתן - אף אחד לא יידע".

אשל המשיך וזעק כי "בשביל מה אתם מכשירים חיילים לתפקיד מסוים, שמים בנות במקום הכי מסוכן ולא סימפטי שעות מול המסכים כדי לדלות מידע - ובסופו של דבר אתם לא עושים איתו כלום? יש משפט שאומר "תדע כל אם עבריה שהפקידה את גורל ילדיה בידי המפקדים הראויים לכך". ויש פה בצבא ההגנה לישראל מפקדים שנכשלו במשימתם ועדיין ממשיכים לפקד. לא ננוח עד שנקבל את כל התשובות מוועדת החקירה הממלכתית - מסודרת ובלתי תלויה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
מסע ההפקרה והגבורה- מסיבת עיתונאים במוצב נחל עוז בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתי לאירועי השביעי באוקטובר 17 ביולי 2024. אבי רוקח
מסע ההפקרה והגבורה- מסיבת עיתונאים במוצב נחל עוז בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתי לאירועי השביעי באוקטובר 17 ביולי 2024/אבי רוקח

רפי בן שטרית, אביו של אלרואי, שנפל בקרב במוצב אמר כי "התכנסו כאן כדי לקרוא להקמת ועדת חקירה ממלכתית כדי שתבדוק ותסיק מסקנות על המחדל הנוראי שהיה כאן. אני קורא לכולם, תומכי ממשלה ומתנגדיה, כולם, לא ניתן לאף אחד לטייח ולמשוך אותנו באף, אנחנו נאבק עד טיפת הדם האחרונה. כמו הלוחמים שנהרגו פה. אנחנו נפעל ברוח הגבורה של כל מי שהיה פה, אנחנו מתפללים להשבת החטופים".

  • עוד באותו נושא:
  • נחל עוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully