וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח ארגון זכויות האדם קובע: חמאס ביצע פשעים נגד האנושות ב-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 18:28

בדוח בן 236 העמודים, שכותרתו "איני יכול למחוק את כל הדם ממוחי", נטען כי המתקפה "כוונה נגד אוכלוסייה אזרחית" וכי הרג האזרחים ולקיחת בני הערובה היו המטרות המרכזיות. עוד נטען כי "חמאס ביצע פשעים הכוללים אלימות מינית והשחתה וביזוי של גופות"

טנדרים של חמאס עוברים לצד גדרות קיבוץ בארי/מעריב

ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" פרסם היום (רביעי) דוח שבו קבע כי הקבוצות הכוחות החמושים של חמאס ביצעו "פשעי מלחמה רבים ופשעים נגד האנושות" כלפי האזרחים בעוטף עזה במהלך מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר.

בדוח בן 236 העמודים, שכותרתו "איני יכול למחוק את כל הדם ממוחי", נטען כי המתקפה ב-7 באוקטובר "כוונה נגד אוכלוסייה אזרחית", וכי הרג האזרחים ולקיחת בני הערובה היו מטרות מרכזיות של המתקפה המתוכננת. "התקיפה של חמאס ב-7 באוקטובר נועדה להרוג אזרחים ולקחת כמה שיותר אנשים כבני ערובה", אמרה אידה סוייר, מנהלת משברים וסכסוכים בארגון זכויות האדם.

בדוח מפורטים עשרות מקרים שבהם בוצעו הפרות חמורות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי על ידי כוחות חמאס ברוב יישובי העוטף. ארגון זכויות האדם טען כי ראיין 144 בני אדם, בהם 94 ישראלים ואחרים, שהיו עדים לתקיפה ב-7 באוקטובר, שהכתה בלפחות 19 קיבוצים, 5 מושבים, הערים שדרות ואופקים, שני פסטיבלי מוזיקה ומסיבת חוף אחת.

ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי. חיים גולדברג, פלאש 90
ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי/פלאש 90, חיים גולדברג

"הקבוצות החמושות ביצעו הפרות רבות של חוקי המלחמה שגובלות בפשעי מלחמה", נכתב בדוח. אלה כוללים: "התקפות נגד אזרחים ורכוש, הרג מכוון של אנשים, ויחס אכזרי ובלתי אנושי".

כמו כן, בדוח צוין כי במתקפת ה-7 באוקטובר בוצעו גם "פשעים הכוללים אלימות מינית ומגדרית, לקיחת בני ערובה, השחתה וביזוי של גופות, ושימוש בהן כמגנים אנושיים". בארגון הזכויות שיזם את הדוח טענו כי חמאס הגיב למסקנות וטען כי כוחותיו קיבלו הוראה שלא לפגוע באזרחים ולציית לחוק ההומניטרי - אולם בארגון טענו כי "בחקירות שלנו מצאנו ראיות שמצביעות על התנהלות הפוכה".

כמו כן, חמאס דחה את ממצאי הדוח וקרא לבטלו: "אנו דוחים את השקרים וההטיה הבוטה כלפי הכיבוש ואת חוסר המקצועיות והאמינות בדוח. אנו דורשים את ביטולו והתנצלות".

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ביתה של פסי כהן ז"ל בקיבוץ בארי. משה שי, פלאש 90
ביתה של פסי כהן ז"ל בקיבוץ בארי/פלאש 90, משה שי

"זוועות אינן מצדיקות זוועות"

למרות שהדוח האחרון של ארגון זכויות האדם מתמקד בפשעים שביצע חמאס במתקפת ה-7 באוקטובר. עורכיו של הדוח לא מתעלמים גם מפעולות צה"ל ברצועה, מאז אותה מתקפה. "בתגובה למתקפת 7 באוקטובר - ישראל פתחה במתקפה אווירית וקרקעית על עזה שהרגה יותר מ-38,000 בני אדם ברצועה - כך לפי הרשויות הפלסטיניות".

דיווחים קודמים של ארגון הזכויות התייחסו לכמה הפרות חמורות לכאורה של כוחות ישראליים בעזה מאז ה-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully