וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה בתלמידים": בית הדין הארצי לעבודה נגד משרד החינוך

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 3:26

השופטים קיבלו את טענות ארגון המורים, ומתחו ביקורת על ההחלטה של משרד החינוך שלא לפרסם את ציוני בחירות הבגרות של כמחצית תלמידי התיכון, בתגובה לעיצומים של הארגון והמו"מ המתנהל בין הצדדים: "צעדים אמורים לקרות באופן מידתי". רן ארז: "יש שופטים בירושלים"

יו"ר ארגון המורים על יסודיים, רן ארז, הודיע שהוא מוכן להשבית את מערכת החינוך בוועדה לביקורת המדינה, 1 באפריל, 2024/דוברות הכנסת

בית הדין הארצי לעבודה קיבל אתמול (שלישי) את כל הטענות של ארגון המורים ודחה את הבקשות שהגישו המדינה ומרכז השלטון המקומי. בתוך כך, מתח ביקורת קשה ונוקבת על המדינה על השיהוי הניכר בהגשת הבקשות, ועל התנהלות המדינה במו"מ עם ארגון המורים ועל ההחלטה הפוגענית של משרד החינוך לא למסור את ציוני הבגרות לתלמידים.

יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר לאחר ההחלטה כי "יש שופטים בירושלים .קורא לשר החינוך לפרסם לאלתר את ציוני הבגרות כדי למנוע פגיעה בתלמידים". בעתירה ייצגו את הארגון עורכי הדין סיגל פעיל וזוהר גיפס.

משרד החינוך טוען כי הסיבה שאינו מפרסם את ציוני הבחינות היא כי מדובר ב"מנגון שמירה על טוהר הבחינות. מדיניות המשרד היא כי לבתי הספר שמעבירים למשרד את הציון השנתי של התלמידים, מעבירים את ציון הבחינה. בתי ספר שאינם מעבירים את הציון השנתי, מכל סיבה שהיא, לא מקבלים את ציון בחינה".

כיתת לימוד ריקה. דוד כהן, פלאש 90
"בית הדין ביקר את המדינה על השיהוי הניכר בהגשת הבקשות, ועל התנהלותה במו"מ עם ארגון המורים". (אילוסטרציה)/פלאש 90, דוד כהן

בהחלטת בית הדין נמסר כי "אמנם צעדים ארגוניים אמורים להיעשות באופן מידתי. אלא שבמקרה שלפנינו התרשמנו שמדובר במשא ומתן שמתנהל בעצלתיים, ללא שיתופם של הגורמים הבכירים בעלי הסמכות מצד המדינה לקבל את ההחלטות, וכאמור מזה זמן רב".

"לכך נוסיף כי העיצומים שננקטו הם חלקיים מאוד ביחס לכלל משימותיהם של עובדי ההוראה, תוך שנעשה על ידי ארגון המורים מאמץ לצמצם את הנזק לתלמידים על ידי מסירת הציון לידיהם. משכך, לא שוכנענו כי העיצומים אינם מידתיים באופן המצדיק הוצאת צו מניעה כנגד ארגון המורים. אין בכך כדי להמעיט מהנזק שאכן נגרם למרבה הצער לתלמידים, אך נזק כלשהו לצדדים שלישיים הוא תוצאה בלתי נמנעת של כל שביתה מלאה או חלקית. כאמור, במקרה זה התרשמנו כי נעשה מאמץ מצד ארגון המורים לצמצם את הנזק במידת האפשר", כתבו.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יו״ר ארגון המורים -רן ארז במסיבת עיתונאים בה יודיע על צעדים ארגוניים חדשים והמשך המאבק,. -, צילום מסך
יש שופטים בירושלים .קורא לשר החינוך לפרסם לאלתר את ציוני הבגרות כדי למנוע פגיעה בתלמידים". רן ארז/צילום מסך, -

עוד הוסיפו בהחלטה, עליה חתומה נשיאת בית הדין, כי "נראה כי מועד הגשת הבקשות לבית דין זה קשור יותר בהחלטת משרד החינוך שלא למסור את ציוני הבגרות בשלושת המקצועות - החלטה בגינה הוגשו כאמור גם עתירה לבג"ץ ועתירה מנהלית - ופחות בהחלטת ארגון המורים, שהתקבלה כאמור לפני כארבעה חודשים, שלא להזין את ציוני המגן. מבלי להיכנס לגוף העתירות הנ"ל שאינן בסמכותנו, על פני הדברים הנזק המיידי לתלמידים עליו דובר במהלך הדיון בפנינו נוצר בעיקר בשל החלטת משרד החינוך שלא לפרסם את ציוני בחינות הבגרות בשלושת המקצועות כאמור.

החלטה זו היא אף שיצרה הלכה למעשה את האפליה הלא ראויה בין התלמידים, שכן רק חלקם קיבלו ממשרד החינוך את ציוני בחינות הבגרות שלהם. לא שוכנענו מטענת המדינה כי בהעדר הזנה של ציון מגן - אין אפשרות מעשית או מהותית לפרסם את ציון בחינת הבגרות. לסיום, קבע בית הדין כי על הצדדים לעדכן בהתקדמות המשא ומתן עד ה-15 באוגוסט.

תלמידים לומדים בכיתה. ShutterStock
"אפליה לא ראויה בין התלמידים, שכן רק חלקם קיבלו ממשרד החינוך את ציוני בחינות הבגרות שלהם". (אילוסטרציה)/ShutterStock

סגנית יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר ועדת חינוך, ליזי דלריצ'ה: "הדחייה במתן ציוני הבגרות היא מחדל חמור ופגיעה חמורה בתלמידים. משרד החינוך כושל בתפקידו ומפקיר את תלמידי ישראל. אם הוא אינו מסוגל לפתור את המשבר שיצהיר על כך וייתן את המנדט בנושא לבית המשפט. חינוך דור העתיד הוא הבסיס לחיזוק החוסן הלאומי והזנחתו היא פגיעה בעתיד ובביטחון המדינה".

מרכז השלטון המקומי מסר בתגובה כי "התבשרנו כעת שבית הדין לעבודה לא קיבל את העתירה שהגשנו נגד המדינה בדרישה להורות לארגון המורים להזין את ציוני המגן של התלמידים. החלטת בית הדין התקבלה מתוך רצונו למצות את הליך המשא ומתן בין הצדדים, אך לא שם לצערנו את טובת התלמידים במרכז."

לסיום הוסיפי כי "ביום חמישי יתקיים דיון נוסף שיזמנו בבג''צ באותו הנושא. אנחנו מקווים שההחלטה תהיה שונה והתלמידים יזכו לקבל את מה שמובן מאליו - רגע לפני שהם מתגייסים לצה''ל. השלטון המקומי יעשה כל מה שניתן כדי שהתלמידים יפסיקו להיות בני ערובה במאבק בין ארגון המורים למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully