וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן אמר לי לתקוף את המשטרה, הוא לא סבל אותה": יוסי כמיסה העיד נגד אביגדור ליברמן

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 22:27

ההליך הפלילי בין ליברמן לכמיסה, מתנהל משנת 2022, בעקבות טענות כמיסה כי יו"ר ישראל ביתנו הציע לו תשלום תמורת התנקשות בחייו של ניצב במשטרה. כעת בעדותו של פעיל המפלגה לשעבר, הוא טען כי אנשיו של ליברמן עשו לו מארב, תקפו אותו וגנבו את הקלטת המפלילה

עדות יוסי כמיסה: ח"כ אביגדור ליברמן הגיע לדיון בית המשפט/יותם רונן

יוסי כמיסה העיד היום (שלישי) במסגרת הקובלנה הפלילית שהגיש נגדו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לאחר שטען כי הציע לו כסף כדי לרצוח ניצב במשטרה. בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בפתח תקווה טען כי הרקע לדברים היה שנאתו של ליברמן למשטרה שחקרה אותו בחשד למרמה והפרת אמונים.

"ליברמן אמר לי לתקוף את המשטרה, הפרקליטות ובג"ץ בגלל סקרים. הוא לא סבל את ניצב סנדו מזור ואת ניצב משה מזרחי. שנאה גדולה. הוא טען שמנסים להפיל אותו, לא סבל את המשטרה", העיד כמיסה. "בשנת 1999 נפגשנו ואז אמר שהוא מוכן לשלם מאה אלף דולר כי לרצוח את ניצב סנדו מזור. ההצעה נשמעה לי מאוד רצינית. הייתי בהלם".

ליברמן הגיש את הקובלנה - הליך פלילי המתנהל על ידי אזרח ולא הפרקליטות - בשנת 2022, בעודו מכהן כשר האוצר. זאת, בעקבות טענתו של כמיסה, אותה פרסם ברשתות החברתיות ובראיונות, כי הציע לו תשלום תמורת התנקשות בחייו של ניצב סנדו מזור. אז, היה כמיסה פעיל במפלגת ישראל ביתנו, בעוד מזור היה החוקר הראשי בפרשת בר-און חברון בה היו חשודים ליברמן, בנימין נתניהו ואריה דרעי.

עדות: יוסי כמיסה שטען כי ליברמן הציע סכום כסף כדי לרצוח ניצב משטרה, בית המשפט שלום פתח תקווה, 16 ביולי 2024. יותם רונן
"עשו לי מארב, תקפו אותי וגנבו לי תיק מהרכב עם קלטות, קיבלתי מכות רצח"/יותם רונן
דיון הכוחות: יוסי כמיסה שטען כי ליברמן הציע סכום כסף כדי לרצוח ניצב משטרה. 16 ביולי 2024. יותם רונן
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בעדות יוסי כמיסה/יותם רונן

כעת, כמיסה הוסיף וטען כי אנשיו של ליברמן לקחו ממנו את הקלטת השיחה המפלילה לכאורה, בניסיון למנוע ממנו להעביר אותה למשטרה. "כתבתי לעו"ד וינרוט ולניצב מזרחי וקבעתי איתו פגישה. אמרתי שאני רוצה לדבר על כמה נושאים הקשורים לליברמן. הגעתי לווינרוט שניסה לשכנע אותי לרדת מהסיפור", אמר. "ליברמן קבע איתי בלטרון. עשו לי מארב, תקפו אותי וגנבו לי תיק מהרכב עם קלטות שאני הקלטתי על המאה אלף דולר. קיבלתי מכות רצח. זה היה העותק היחיד".

"כשישבתי עם מזרחי הוא אמר שיש ידיעות מודיעיניות שרוצים לחסל אותי. סיפרתי לו הכל. הוא ייעץ לי לא לדבר על זה", המשיך. "הייתי מת לפתוח את הפה אבל בגלל החשש שיפגעו בי לא הגשתי תלונה. עכשיו לא אכפת לי שיהרגו אותי".

במהלך חקירתו בדיון נשאל מדוע חיכה עם חשיפת הפרשה. "רק בשנת 2002 ישבתי עם קציני משטרה ממחוז תל אביב ולהב 433 וסיפרתי להם, והם אמרו שזה פצצה. אז פורסם בתקשורת שבכיר בפוליטיקה הציע מאה אלף דולר כדי לרצוח ניצב. נפתחה חקירה ורק אחר כך העלתי פוסט. לא פניתי רשמית למשטרה".

יוסי כמיסה בדיון נגד חבר הכנסת אביגדור ליברמן.08 באפריל 2024. ניב אהרונסון
"ליברמן אמר לי לתקוף את המשטרה"/ניב אהרונסון

השופט ארז נוריאלי תהה בפניו של כמיסה על סיפור ההקלטה. "אם הייתה לך הקלטה, לא הגיוני שלא שמרת העתק שלה", אמר במהלך הדיון. בסיומו, פנה אליו השופט: "אני אומר לך באופן חריג, העדות שלך הייתה מאוד בעייתית, פעמיים".

מעו"ד אייל בסרגליק נמסר כי "היום מרשנו מר כמיסה העיד בחקירה ראשית והחל חקירה נגדית והפריך אחת לאחת את טענותיו של מר ליברמן הן בעדותו במשפט והן באמירותיו בתקשורת. מר כמיסה ימשיך להעיד ויסיים את חקירתו באוקטובר, יחד עם יתר עדי ההגנה ועוד נכונו הפתעות. צר לנו שמר ליברמן נאחז בחסינותו כאוחז בקרנות המזבח ולא הסירה כדי שלא להתמודד מול הקובלנה שמר כמיסה הגיש ועובדותיה וניצול ציני של החסינות שמוקנית לחברי כנסת".

ממקורביו של ליברמן שנכחו באולם בית המשפט נמסר: עדותו של כמיסה קרסה. בית המשפט אמר שדבריו של כמיסה לפיו לקחו לו כביכול את ההקלטות מבלי ששמר העתק מהן - אינה משכנעת. בית המשפט הביע תמיהה על הסתירה בין עדותו של כמיסה בפניו לבין דברי כמיסה בעדותו ב2004 לתנ"ץ מירי גולן כי מעולם לא הקליט את ליברמן. בית המשפט גם אמר שדבריו של כמיסה כי לא בא לפגישה עם מזרחי בשנת 2002 משום שהיכו אותו עומדים בסתירה מוחלטת לדברים שמסר בפני תנ"ץ מירי גולן בשנת 2004, כי לא הגיע לפגישה משום שעורכי דינו אמרו לו שאין טעם בפגישה כזו. בית המשפט הביע דעתו באופן חריג, פעמיים, כי עדותו של כמיסה היא בעייתית, וכי כמיסה הודה ששיקר לתנ"ץ מירי גולן מספר פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully