וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שליחת צווי הגיוס: המוני חרדים חוסמים את כביש 4

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 20:45

המפגינים חוסמים את הכביש סמוך לבני ברק בעקבות הודעת צה"ל על שליחת 3,000 צווי גיוס לבני הישיבות ביום ראשון הקרוב. המפגינים התיישבו על הכביש, חסמו את התנועה ואת מעבר הרכבים. המשטרה הכריזה על ההפגנה כלא חוקית, ופועלת בכוחות רבים יחד עם פרשים לפיזור ההפגנה

הפגנה של החרדים הקיצוניים בגהה/27 א'

מפגינים חרדים חוסמים כעת (שלישי) את כביש 4 סמוך לבני ברק בעקבות הודעת צה"ל על שליחת 3,000 צווי גיוס לבני הישיבות ביום ראשון הקרוב. המפגינים התיישבו על הכביש וצעקו "נמות ולא נתגייס", תוך ניסיונות לחסום את התנועה וחסימת רכבים. מפקד תחנת רמת גן- בני ברק הכריז על ההפגנה כלא חוקית, ופועלת בכוחות רבים יחד עם פרשים ושוטרים לפיזור ההפגנה.

כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף אלוף שדה לכיוון צפון - התנועה מופנת לכביש 471, וכביש 4 מאם המושבת לכיוון דרום התנועה מופנית לפתח-תקווה. המשטרה הפנתה את התנועה לדרכים חלופיות, והמליצה לציבור לנסוע בדרכים חלופיות ולהתעדכן כל העת.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק", נמסר מהמשטרה בתגובה להפגנה. "יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

הפגנה של החרדים הקיצוניים בכביש 4, גהה .. ראובן קסטרו
מפגין מוצא בכוח על ידי השוטרים מהכביש. מפגינים חרדים חסמו את כביש 4 בעקבות שליחת צווי הגיוס לבני הישיבות/ראובן קסטרו

צה"ל הודיע היום כי יוציא זימונים לצו ראשון לכ-3,000 חרדים ביום ראשון הקרוב. צה"ל ביקש מכסה ממשרד הביטחון של כ-3000 צווי גיוס לחרדים ברי גיוס. זאת, לאחר אישורו שר הביטחון הביטחון יואב גלנט בשבוע שעבר להוצאת צווים בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
הפגנה של החרדים הקיצוניים בכביש 4, גהה .. ראובן קסטרו
"נמות ולא נתגייס". מפגינים חרדים חסמו את כביש 4 בעקבות שליחת צווי הגיוס לבני הישיבות/ראובן קסטרו
הפגנה של החרדים הקיצוניים בכביש 4, גהה .. ראובן קסטרו
"גיוס לצבא = גזירת שמד". מפגינים חרדים חסמו את כביש 4 בעקבות שליחת צווי הגיוס לבני הישיבות/ראובן קסטרו

צה"ל מסר בתגובה רשמית כי הוא יחל בהוצאת זימונים ראשונים לצו ראשון למיועדים לשירות בטחון מקרב המגזר החרדי ביום ראשון הקרוב. "ביום א', 21 ביולי 2024, ט"ו בתמוז התשפ"ד יחל הליך של הוצאת צווי זימון לביצוע צו ראשון ולתהליכי מיון והערכה לקראת גיוסי השנתון הקרוב אשר החל ביולי", נכתב. "הצווים יצאו כחלק מתוכנית צה"ל לקידום שילוב משרתים מהמגזר החרדי בשורותיו. צה"ל פועל על מנת לגייס לשורותיו מכלל חלקי החברה זאת לאור חובת הגיוס במדינת ישראל, מתוקף היותו צבא העם ולאור הצרכים המבצעיים המוגברים בעת הזו, לנוכח האתגרים הביטחוניים. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהתאם לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully