וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש ה-CIA מעריך שמפקדים בחמאס לוחצים על סינוואר לסיים את המלחמה

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 17:25

ברנס העריך בשיחות סגורות כי מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר נתון ללחץ רב מצד מפקדים בחמאס לקבל את העסקה להפסקת אש - כך דווח ב-CNN לפי מקור שנכח בדיון. "סינוואר לא מודאג ממותו, אך חשוף ללחצים בנוגע להאשמתו על הסבל ההמוני ברצועה", אמר המקור

השמדת אתר ייצור רקטות תת קרקעי ברצועת עזה/דובר צה"ל

רשת CNN דיווחה היום (שלישי) כי ראש ה-CIA ביל ברנס העריך בשיחות סגורות כי מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר נתון ללחץ רב מצד מפקדים בחמאס לקבל את העסקה להפסקת אש ולסיים את המלחמה עם ישראל, כך לפי מקור שנכח בדיון.

המקור הוסיף כי ברנס אמר שסינוואר "לא מודאג ממותו, אך חשוף ללחצים בנוגע להאשמתו על הסבל ההמוני ברצועה". לדברי ברנס, מפקדים בכירים מתקשרים לסינוואר בשבועיים האחרונים, בטענה שהם עייפים מהלחימה.

עשור למבצע צוק איתן: הרצוג, נתניהו וגלנט ינאמו

LIVE
יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

בשבוע שעבר נפגש ברנס בדוחא עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש המוסד דדי ברנע כדי לדון על עסקת החטופים.

לפי בכירים ישראלים ואמריקנים, המידע המודיעיני שבידי ישראל וארה"ב מראה כי חמאס הסכים להגמיש את עמדותיו במו"מ בשבועיים האחרונים כתוצאה מלחץ צבאי כבד בו הוא נמצא וכתוצאה מלחץ מדיני בינלאומי כבד. כמה מפקדי חמאס בכירים בעזה העבירו מסרים לבכירי חמאס בקטאר לפיהם מצב הזרוע הצבאית של חמאס קשה והם מעוניינים בהפסקת אש, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס מעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים על האיומים על גבעת הקפיטול, ארה"ב, 9 במרץ 2023. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
ראש ה-CIA ביל ברנס/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

לדבריהם, בכירי חמאס הבינו בשבועיים האחרונים כי הלחץ הבינלאומי על ישראל לא מתגבר כפי שחשבו שיקרה וכי רוב מדינות העולם תומכות בהצעת הפסקת האש שהוצגה בנאומו של הנשיא ביידן ומטילות על חמאס על האחריות להמשך המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully