וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הפוליטית סוערת אחרי תקיפת הקצינים בבני ברק: "לא יהודי ולא ישראלי"

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 10:37

שרים וחברי כנסת גינו בחריפות את האירוע החמור שאירע הלילה, במהלכו תקפו עשרות חרדים קיצונים שני קצינים בכירים בצה"ל. גנץ: "הגיע הזמן לכבות את מכונות הרעל, לפני שיקרה אסון". סמוטריץ': "אירוע מסוכן של אלימות וכפיות טובה". גלנט: "‏לצה"ל ולמפקדיו יש גיבוי מלא"

קצינים בכירים בצה"ל הותקפו בבני ברק/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שרים וחברי כנסת הגיבו הבוקר (שלישי) לאירע החמור שאירע הלילה בבני ברק, במהלכו אלוף דוד זיני המשמש מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי, ותת אלוף שי טייב, ראש חטיבת כוח אדם בצה"ל הותקפו בשעת לילה מאוחרת בידי עשרות חרדים קיצונים.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "‏לצה"ל ולמפקדיו יש גיבוי מלא לכל משימה המוטלת עליהם. המתקפה על המפקדים האלוף דוד זיני ותת-אלוף שי טייב ראויה לכל גנאי. ‏מדובר בקצינים מצטיינים ומסורים, שפועלים למען חיזוק ביטחון ישראל בשעה בה צה"ל זקוק לחיילים נוספים, ללא כל שיקול אחר".

שר באוצר בצלאל סמוטריץ' גינה גם הוא את האירוע החמור: "‏התקפת הקיצוניים בבני ברק על קציני צה"ל היא אירוע מסוכן של אלימות וכפיות טובה שלא מייצג אפילו פרומיל מהציבור החרדי. אני מבקש לחזק את ידיהם של האלוף זיני ותא"ל טייב במשימתם החשובה. חשוב להמשיך במאמצים להקים מסגרות חדשות המותאמות לאורח החיים של הציבור החרדי ולהגדיל את ההשתתפותו של בצה"ל ובשירות האזרחי"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב, 30 ביוני 2024. לירון מולדובן- מקור ראשון, אתר רשמי
"אירוע מסוכן שלא מייצג אפילו פרומיל מהציבור החרדי". סמוטריץ'/אתר רשמי, לירון מולדובן- מקור ראשון

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מגנה בכל תוקף את תקיפת קציני צה"ל אמש בבני ברק ע"י קיצוניים. קציני צה"ל הם קודש הקודשים של החברה הישראלית שמוסרים את נפשם בימים אלה ממש למען ביטחונם של כל אזרחי ישראל. המשטרה תפעל לאתר הפורעים ולמצות איתם את הדין".

שר הפנים משה ארבל (ש"ס) גינה את התקרית: "קומץ הקיצוניים שקראו אמש בבני ברק לאלוף דוד זיני ולתא"ל שי טייב קריאות 'רוצח' אחרי פגישה עם רב חשוב בעיר לא מייצגים אפילו את עצמם. הם ראויים לכל גינוי. ואין חלקנו עמהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
איתמר בן גביר  בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
"קציני צה״ל הם קודש הקודשים של החברה הישראלית". בן גביר/ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "לתקוף קציני צה"ל - לא יהודי, לא ישראלי, וגם לא מייצג את רוב הציבור החרדי. שיח הקיצונים שמשתלט על החברה הישראלית מסוכן וראוי לגינוי חד וברור של ההנהגה כולה, אבל חשוב מכך - לטיפול שורש. הגיע הזמן לכבות את מכונות הרעל, לפני שיקרה אסון".

גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום". צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
"לתקוף קציני צה״ל - לא יהודי, לא ישראלי". גנץ/עיבוד תמונה, צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

השניים הגיעו לפגישה אצל הרב דוד לייבל, מנהיג קהילה המונה 2,000 משפחות של חרדים עובדים, זאת במטרה לגבש הסכמות סביב חטיבה חרדית בצה"ל. כשיצאו ממנה - התאספו סביבם עשרות חרדים קיצונים, קראו לעברם קריאות גנאי כמו "רוצח" ועיכבו אותם למשך זמן רב עד שהמשטרה נאלצה לחלץ אותם מהאזור תוך פעולות הסחה ועימותים עם הקיצונים שהגיעו למקום.

הרב לייבל קיים בשבועות האחרונים פגישות עם שרים וקצינים במטרה להתניע מהלך שיעודד חרדים להתגייס לצבא תוך שמירה על אורח חייהם. זאת לא הפעם הראשונה שבה השניים נפגשו עם הרב לייבל בתקופה האחרונה ולפי מקורות המעורים בפרטים הפגישות נעשות במסגרת המעורבות שלו להקמת החטיבה החרדית בצה"ל. לדבריהם, "הרב יושב ודן איתם לפרטי פרטים כדי לוודא שזה יהיה פתרון אמיתי לטובת גיוס חרדים לצה"ל וכדי שמי נכנס לצה"ל חרדי ייצא חרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully