וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ האמריקני: יועצי נתניהו אמרו לנו שישראל רוצה להגיע לעסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 22:08

השר דרמר וראש המל"ל הנגבי נפגשו בוושינגטון עם בלינקן ודנו במו"מ לעסקת חטופים, תוכנית היום שאחרי בעזה והמצב בצפון. ממשרד החוץ האמריקני נמסר כי השניים אמרו לבלינקן שישראל מחויבת להצעה שהציגה: "אופטימיים לגבי הסיכוי להגיע לעסקה - אבל גם מציאותיים"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגש את השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי ודן עמם במשא ומתן לשחרור החטופים, בתכניות ליום שאחרי המלחמה בעזה ובמצב בלבנון. "אנחנו עדיין אופטימיים לגבי הסיכוי להשיג עסקה, אבל אנחנו מציאותיים. יועציו של נתניהו אמרו לבלינקן היום שישראל רוצה להגיע להסכם בעזה ומחויבת להצעה שהציגה", אמר דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר. הוא הוסיף כי ארה"ב דוחפת להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים. "יש פערים שעדיין צריך לגשר עליהם", הוא אמר.

מילר ציין כי בלינקן אמר להנגבי ודרמר שארה"ב מודאגת מהפגיעה באזרחים בעזה. הוא ציין כי היתה ירידה במספר האזרחים ההרוגים בעזה, אך מספרם עדיין גבוה. לדבריו, לישראל אין עדיין ודאות כי מוחמד דף חוסל. "אנחנו מקווים שהוא אכן חוסל", אמר מילר.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
"יש פערים שעדיין צריך לגשר עליהם"/רויטרס
השר רון דרמר. יונתן זינדל, פלאש 90
השר רון דרמר/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום, שגריר ארצות הברית בישראל ג'ק לו אמר כי יש אינדיקציות שמוחמד דף חוסל. "יש עדיין הרבה שאלות לגבי תוצאות התקיפה נגד מוחמד דף", אמר בתדרוך לקהילה היהודית בארצות הברית. "אני לא יכול לאשר אם זה הצליח או לא, אבל יש אינדיקציות שהם השיגו את זה". עוד התייחס לביקורו של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס בשבוע הבא, ואמר כי הוא "מקווה שנאומו של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס בשבוע הבא יכלול מסר דו מפלגתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully