וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: "איש עסקים" מקורב לאסד נהרג בתקיפת רכב בגבול לבנון-סוריה

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 19:39

איש העסקים הסורי מוחמד בראא אל-קאטר המקורב לנשיא סוריה נהרג בכביש דמשק-ביירות. עוד צוין שנקבע מותו של אדם נוסף, שלא ידוע אם היה חלק ממטרות הסיכול. בחודשים האחרונים גברו הערכות כי חיזבאללה פועל באזור הגבול עם סוריה - כשלא ברור האם האישור לכך ניתן ע"י אסד

איש העסקים הסורי מוחמד בראא אל-קאטר, המקורב לנשיא סוריה בשאר אל-אסד, נהרג היום (שני) בתקיפה שמיוחס לישראל בכביש דמשק-ביירות - כך דיווחו כלי תקשורת בסוריה. עוד צוין שיחד איתו נהרג אדם נוסף, שעדיין לא ידוע אם נקלע לאירוע או היה חלק ממטרות הסיכול.

בחודשים האחרונים גברו הערכות בצה"ל כי חיזבאללה החל לאסוף מידע מודיעיני על פעילותו במרחב הגבול עם סוריה, לקראת תכנון פיגועים נגד ישראל משם. במסגרת כך חיזבאללה מעביר פעילים שלו למרחב הגבול, ומנסה לתקרב אל הגדר. הפעילות הזו נעשית בתוך מוצבי צבא סוריה, שמאפשר לחיזבאללה להתבסס בהן תוך שיתוף פעולה הדוק. לא ברור בשלב זה האם האישור לכך ניתן על ידי נשיא סוריה, בשאר אסד, או שמדובר בשיתוף פעולה מקומי.

בימיה הראשונים של המלחמה, איחוד האמירויות העבירה מסרים למשטר אסד בהם הזהירה מפני כל התערבות של סוריה במלחמה בעזה או התקפות נגד ישראל משטח סוריה.

בראא אל-קטרג'י לצד נשיא סוריה אסד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בראא אל-קטרג'י לצד נשיא סוריה אסד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיווחים: שני הרוגים בתקיפת רכב בגבול סוריה-לבנון, בהם מפקד בחיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת תקיפת הרכב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר גורמים רשמיים בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה באזור עיר החוף הסורית בניאס. לפי הצבא הסורי, בתקיפה נגרם נזק, אך לא היו נפגעים. תיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו שריפה שפרצה במקום בעקבות התקיפה, שגרמה לפיצוצים עזים.

מטרת התקיפה אינה ידועה עד כה, אך מאז מתקפת 7 באוקטובר ופרוץ המלחמה בעזה, התגברו התקיפות בסוריה שיוחסו לישראל. לפי דיווחים, הן נועדו למנוע העברות של כלי נשק מתקדמים לחיזבאללה, המנהל מערכה בגבול הצפון כחלק מתמיכתו בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully