וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל כתב האישום נגד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 18:32

שופטת בבית המשפט המחוזי קבעה שמינוי התובע המיוחד לנושא היה לא חוקתי, התביעה צפויה לערער על ההחלטה. מדובר בהחלטה דרמטית כיוון שזה התיק המשמעותי ביותר נגד הנשיא לשעבר. הפרשה עסקה בגילוי מסמכים סודיים ביותר שנמצאו באחוזתו של טראמפ בפלורידה

דונלד טראמפ בדרך מפלורידה לשימוע בניו יורק/רויטרס

שופטת בבית המשפט המחוזי בדרום פלורידה ביטלה היום (שני) את כתב האישום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בנושא המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו מאר א-לאגו, וקבע שמינוי התובע המיוחד לנושא היה לא חוקתי. מדובר בהחלטה דרמטית כיוון שמדובר בתיק המשמעותי ביותר נגד הנשיא לשעבר. התביעה צפויה לערער על ההחלטה.

טראמפ הגיב להחלטה ואמר כי מדובר בצעד בדרך לביטול כל כתבי האישום נגדו. "בשעה שאנחנו מאחדים את האומה שלנו אחרי האירועים הנוראים של יום שבת, ביטול כתב האישום בפלורידה הוא רק הצעד הראשון בדרך לביטול כל ציד המכשפות נגדי", אמר. "מערכת המשפט של המפלגה הדמוקרטית תיאמה את כל ההתקפות הפוליטיות האלה שהינו בבחינת התערבות בבחירות נגד היריב של ג'ו ביידן. צריך להתאחד ולהפסיק את השימוש במערכת המשפט כנשק".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך העימות נגד הנשיא ג'ו ביידן. רויטרס
כפר באשמה בכל 37 הסעיפים נגדו. נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

לפני כשנה, טראמפ התייצב בבית המשפט בפלורידה לדיון ראשון באישומיו בפרשה. בפתח הדיון, כפר טראמפ באשמה בכל 37 הסעיפים נגדו על החזקת מסמכים מסווגים בניגוד לחוק ועל שיבוש חקירה. הדיון בבית המשפט היה קצר ועסק בסוגיות פרוצדורליות שונות.

האישומים שהוגשו נגד טראמפ בסיומה של החקירה שבמהלכה גילו סוכני FBI יותר ממאה מסמכים מסווגים בפשיטה שערכו באחוזתו מאר-א-לאגו שבפלורידה באוגוסט האחרון. לפי החוקרים, המסמכים כללו מידע על יכולות ההגנה והנשק של ארצות הברית ושל מדינות זרות, כמו גם תוכניות תגמול אפשריות בתגובה למתקפה זרה. המסמכים אף עסקו ביכולות הגרעיניות של אמריקה, מהסודות הכמוסים ביותר שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסמכים מסווגים שנמצאו בחדר אמבטיה באחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה. משרד המשפטים של ארה"ב, אתר רשמי
מינוי התובע המיוחד לנושא היה לא חוקתי. המסמכים הסודיים שנמצאו בחדר האמבטיה באחוזתו של טראמפ/אתר רשמי, משרד המשפטים של ארה"ב

נאשם נוסף בפרשה הוא וולט נאוטה, עוזר של טראמפ ששימש גם נהג שלו. הוא נאשם שיחד עם טראמפ הם קשרו קשר לשמור מסמכים מסווגים ולהסתיר אותם מפני חבר המושבעים שחקר את הפרשה. נאוטה עבד עבור טראמפ הן בבית הלבן והן באחוזתו במאר-א-לאגו. גם הוא שוחרר בתום הדיון.

לאחר הדיון, אמר נשיא ארצות הברית לשעבר כי "הממשלה איבדה שליטה" וכי "יש לנו מדינה מושחתת". במהלך הנסיעה של השיירה שלו מבית המשפט, כמה מפגינים תועדו מתפרצים לכביש והם נהדפו במהירות על ידי מאבטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully