וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה מכוסה ב-40 מיליון טונות של הריסות. פינויין יארך כ-15 שנה

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 8:47

על פי ההערכה של האו"ם, 137,297 בניינים ברצועת עזה נפגעו בהפצצות, ואתרי הריסות ענקיים מכסים 5 קילומטרים משטחה. עוד על פי האו"ם, השירותים ברצועת עזה חזרו לרמתם בשנת 1980. "הפצצות שהוטלו משנות את הנוף, נוצרו גבעות חדשות"

בווידאו: עזה לפני ואחרי השביעי באוקטובר- תמונות רחפן/רויטרס

לצי של יותר ממאה משאיות יקח יותר מ-15 שנה לפנות את עזה מההריסות, כך דווח הבוקר (שני) בגרדיאן. על פי הערכה של האו"ם, עזה מכוסה ביותר מ-40 מיליון טונות של הריסות, ועבודת הפינוי תעלה כ-600 מיליון דולרים.

עוד מעריך האו"ם כי 137,297 בניינים נפגעו ברצועת עזה מאז פרוץ המלחמה, יותר מחצי מכלל הבניינים ברצועה. כרבע מהם נהרסו לחלוטין, עשירית סובלים מנזק רב ושליש נפגמו. אתרי הריסות ענקיים מכסים עד כחמישה קילומטרים רבועים משטח הרצועה. על פי הערכה, לא יהיה ניתן למחזר את רוב ההריסות, וכדי לשקם את הרצועה, יהיה צריך להיפטר מהן.

הרס בעזה לאחר תקיפות חיל האוויר. רויטרס
על פי דוח האו"ם, 44 שנות פיתוח ברצועה נמחקו. הרס ברצועת עזה אחרי הפצצה של חיל האוויר/רויטרס

בחודש מאי, האו"ם העריך כי בנייה מחדש של כל בתי המגורים שנהרסו ברצועת עזה, תימשך עד 2040 ותעלה כ-40 מיליארד דולר. האו"ם הגדיר זאת כ"הערכה אופטימית". בתי ספר, תשתיות רפואיות, כבישים, ביוב ותשתיות קריטיות נפגעו גם הן. עוד נמסר מהאו"ם כי איכות שירותי הבריאות, החינוך והרווחה ברצועת עזה, חזרו לרמתם כפי שהייתה ב-1980. על פי דוח האו"ם, 44 שנות פיתוח ברצועה נמחקו.

"הנזק לתשתיות לא יאמן, בחאן יונס אין בניין אחד שלא נפגע", מסר גורם באו"ם. "הטופוגרפיה של השטח השתנתה, 'גבעות' חדשות צצו. הפצצות שהוטלו משנות את הנוף". עוד צויין כי ערימות ההריסות ברחבי רצועת עזה זרועות בפצצות רדומות וחומרי נפץ אחרים, מה שיהפוך את שיקום רצועת עזה למשימה קשה אף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully