וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ניסיון ההתנקשות: אלוהים בעצמו מנע את מותי

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 18:02

הנשיא לשעבר הודה לתומכיו ברשת החברתית Truth: "לא נפחד אלא נישאר איתנים באמונתנו אל מול הרשע". הוא הוסיף: "אוהב את כולכם ומצפה לדבר עם האומה הגדולה שלנו השבוע מוויסקונסין. הרפובליקנים בוחנים כיצד תפעל האבטחה בוועידה הלאומית של המפלגה בעקבות הירי אתמול

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ התייחס היום (ראשון) לניסיון ההתנקשות בו, שאירע הלילה, ברשת החברתית שלו Truth. טראמפ כתב: "תודה לכולם על מחשבותיכם ותפילותיכם אתמול, שכן אלוהים לבדו הוא שמנע מהבלתי מתקבל על הדעת לקרות. לא נפחד, אלא נישאר איתנים באמונתנו ונתריס אל מול הרשע".

טראמפ הוסיף: "אהבתנו יוצאת לשאר הקורבנות ולמשפחותיהם. אנו מתפללים להחלמתם של הפצועים, ונוצרים בליבנו את זכרו של האזרח שנהרג בצורה נוראית. ברגע זה, חשוב יותר מתמיד שנעמוד מאוחדים, ונראה את האופי האמיתי שלנו כאמריקאים, נישאר חזקים ונחושים, ולא נאפשר לרוע לנצח. אני באמת אוהב את המדינה שלנו, ואוהב את כולכם, ומצפה לדבר עם האומה הגדולה שלנו השבוע מוויסקונסין".

אישתו של הנשיא לשעבר, מלניה, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה הודעה שבה נאמר שהיורה הוא "מפלצת שראה בבעלי אדם מכונה פוליטית לא אנושית, וביקש לכבות את התשוקה של דונלד - הצחוק שלו, מקוריותו, אהבתו למוזיקה וההשראה שלו".

במקביל דווח היום בכלי תקשורת אמריקנים שברכבו של מבצע ניסיון ההתנקשות היו מטעני חבלה, ושהרובה שבו השתמש נרכש באופן חוקי על ידי אביו.

דונאלד טראמפ לאחר שניצל מניסיון התנקשות, פנסילבניה, 14 ביולי 2024. רויטרס
דונאלד טראמפ לאחר שניצל מניסיון התנקשות, פנסילבניה, 14 ביולי 2024/רויטרס

מלניה פנתה לציבור במכתב שבו נאמר: "כשצפיתי בכדור האלים פוגע בבעלי, הבנתי שחיי על סף שינוי מטלטל. אני אסירת תודה לסוכני השירות החשאי האמיצים ולאנשי אכיפת החוק שסיכנו את חייהם כדי להגן על בעלי. למשפחותיהם של הקורבנות החפים מפשע שכעת סובלות מהמעשה הנתעב, אני מציעה את רגשי ההשתפות הכנים שלי. אל נשכח שהבדלים בין דעות, עמדות פוליטיות ומשחקים פוליטיים הם פחותי ערך ביחס לאהבה".

במקביל נמסר שיו"ר הוועידה הרפובליקנית הלאומית ווייטלי אמר שהוא פועל ביחד עם השירות החשאי ורשויות האכיפה כדי לבחון את האופן שבו תפעל האבטחה, בעקבות ניסיון ההתנקשות בטראמפ.

הבולשת הפדרלית (FBI) אישרה היום שתומס מת'יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה, הוא החשוד בניסיון ההתנקשות הלילה בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה. ה"חוקרים העדיפו למצוא מניע למעשה ולקבוע אם ליורה היו שותפים", אמרו במסיבת העיתונאים.

לפי דיווחים, קרוקס רשום כמצביע של המפלגה הרפובליקנית עם כתובת ותאריך לידה, אם כי לא ברור מהרישומים מתי נרשם. עם זאת, על פי נתונים של ועדת הבחירות הפדרלית, קרוקס תרם 15 דולר ביוני 2021 ל-ActBlue - ועדת פוליטית שתומכת בדמוקרטים.

טראמפ ניצל מניסיון ההתנקשות ופונה מדמם מהמקום, במהלכו נהרגו מהירי שלושה בני אדם, בהם היורה קרוקס. לאחר שפונה לקבלת טיפול רפואי, טראמפ מסר כי "אני רוצה להודות לשירות החשאי של ארצות הברית, ולכל גורמי אכיפת החוק, על התגובה המהירה על הירי שהתרחש בפנסילבניה. והכי חשוב, אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו של ההרוג בעצרת, וגם למשפחתו של אדם נוסף שנפצע קשה", מסר טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully