וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה חיילים נפצעו בפיגוע דריסה סמוך לצריפין, בהם שניים במצב קשה

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 18:16

צוותי מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי בזירה בצומת ניר צבי, ופינו אותם למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא בבאר יעקב כשמצבם קשה, בינוני וקל. המחבל הוא תושב מזרח ירושלים שכלל הנראה פעל לבדו. המפכ"ל בזירת הפיגוע: "הגברנו את הכוננות עקב ניסיון החיסול של דף"

בווידאו:תיעוד נטרול המחבל בפיגוע דריסה בטרמפיאדה סמוך לניר צבי, 14 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

קצין ולוחם צה"ל נפצעו היום (ראשון) בפיגוע דריסה בצריפין באורח קשה, והם סובלים מפגיעה רב מערכתית. לוחם צה"ל נוסף נפצע באורח בינוני וצוער בקרוס קצינים נפצע באורח קל. צוותי מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום ופינו אותם למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא בבאר יעקב. המפגע נוטרל. כוחות משטרה גדולים בדרכם למקום. בתשובה לשאלת וואלה על בית משפחתו: בנוגע לבית, בתיאום עם כוחות הביטחון, מתארגנים ונעשה את כל הפעולות שרגילים לעשות. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב פשטו בשעה האחרונה על בית המחבל בכפר א-ראם (רש"פ) במזרח ירושלים, ועימותים התפתחו במקום.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לזירה. "מאחל החלמה מהירה לפצועים", מסר. "מדובר במפגע בודד, לא רואים שהיה לו סיוע ואנחנו לא מכירים שהיה לו עבר ביטחוני. כוח מג"ב שניטרל את המחבל הוא כוח שתוגבר בגלל ההתרעות שהתקבלו עקב ניסיון חיסולו של מוחמד דף אתמול. הוספנו מערכי תגובה בכל הערים ואנחנו פרוסים מקצה לקצה".

בתשובה לשאלת וואלה על בית משפחתו של המחבל, המפכ"ל השיב: "בתיאום עם כוחות הביטחון, נתארגן ונעשה את כל הפעולות שאנחנו רגילים לעשות".

המפכ"ל בזירת הפיגוע בצומת ניר צבי. ניב אהרונסון
"מחבל בודד ללא סיוע. לא מכירים עבר ביטחוני". מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/ניב אהרונסון

"המחבל ביצע דריסה של כמה ישראלים בתחנת אוטובוס, המשיך עוד כמה מאות מטרים, ביצע פרסה ועשה פיגוע דריסה נוסף בתחנת אוטובוס", מסר ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז מרכז במשטרה. "ככל הנראה, המחבל הוא תושב מזרח ירושלים. כוח מג"ב שפעל לביטחון שוטף זיהה את המחבל, חתר למגע ונטרל אותו כשהוא יושב ברכב".

פראמדיקית מד"א, מישל רשקובסקי, וחובש רפואת חירום במד"א, שניאור ציק, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו רכב שפגע, והולכי רגל שעמדו בתחנת אוטובוס. מיד הזעקנו כוחות נוספים למקום. בסמוך לתחנת האוטובוס שכבו שני גברים כבני 20 כשאחד מהם בהכרה והשני מחוסר הכרה, שנהם סבלו מחבלה רב מערכתית. מיד הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, קיבועים וטיפול תרופתי ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שמיר אסף הרופא."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיגוע דריסה בטרמפיאדה סמוך לניר צבי, 14 ביולי 2024. תיעוד מבצעי, מד"א
זירת הפיגוע בצומת ניר צבי/מד"א, תיעוד מבצעי
פיגוע דריסה בטרמפיאדה סמוך לניר צבי, 14 ביולי 2024. אורי סלע
פיגוע דריסה בטרמפיאדה סמוך לניר צבי/אורי סלע

לפני כשנה, שני לוחמים נפצעו בפיגוע דקירה בצומת ניר צבי. הלוחמים, מיחידות עוקץ והנדסה קרבים, נפצעו באורח קשה וקל. מצה"ל נמסר כי המחבל ניסה לחטוף את נשקו של אחד הלוחמים, שבתגובה נאבק בו ונשכב על הרובה. המחבל נתפס על ידי עוברי אורח.

מצה"ל נמסר כי המחבל התסער על אחד הלוחמים, פצע אותו קשה, וניסה לחטוף את נשקו. על אף פציעתו, נשכב הלוחם על נשקו, תוך ניהול מאבק פיזי עם המחבל, ומנע ממנו לחטוף את הנשק. לבסוף, מסר צה"ל, המחבל נעצר על ידי אזרחים שהגיעו למקום. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לשני הלוחמים, הפצועים ופינו אותם לבית החולים אסף הרופא הסמוך. בהמשך השתפר מצבו של הלוחם, וירד לאורח בינוני. צה"ל מסר כי משפחותיהם עודכנו.

תיעוד נוסף מזירת הפיגוע

פיגוע בצומת ניר צבי: 4 פצועים, המפגע נוטרל/תיעוד מבצעי מד"א, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיגוע דריסה בטרמפיאדה סמוך לניר צבי, 14 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיגוע דריסה בטרמפיאדה סמוך לניר צבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כשבוע, סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19, מנהריה, נהג משא כבד בגדוד 71, נפל בפיגוע דקירה שאירע בקניון חוצות בכרמיאל, לוחם מגדוד 71 נפצע באורח קשה. השניים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך פעולות החייאה, שם נקבע מותו של יקימינסקי. לפני שהתמוטט ומת, סמל יקימינסקי הספיק לנטרל את המחבל בזירה.

המחבל החשוד, ג'ואד רביע, הוא ערבי ישראלי תושב כפר נחף הסמוך לכרמיאל. אחותו עובדת במתחם ביג הסמוך. מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שועאע "שוקי" תחאוכה הנחה: לבדוק את כל האופציות המשפטיות להרוס את ביתו. המשטרה עצרה את בני המשפחה. האם ואח נעצרו כשהגיעו לקניון לאחר שנודע להם דבר האירוע. האחות נעצרה במקום עבודתה בקניון. אבי המשפחה נעצר בבית המשפחה בכפר שם פועלים כוחות משטרה ושב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully