וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאלה יוספזאי: "המצב בעזה מדאיג, לילדים אין עתיד כשהם חיים מצב מלחמה"

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 9:17

כלת פרס הנובל שפועלת לחינוך לילדות ברחבי העולם, והתפרסמה כמתנגדת לשלטון הטאליבן התייחסה למצב בעזה בראיון ואמרה, "אני מקווה שכל המדינות מושיטות סיוע ותמיכה, כי אנשים חפים מפשע ואזרחים תמימים זקוקים להגנה"

לראשונה מאז שנורתה בראשה ע"י הטליבאן: זוכת הנובל מלאלה יוספזאי שבה לפקיסטן/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

כלת פרס נובל לשלום מלאלה יוספזאי אמרה הביעה אמש (שבת) בראיון זעזוע ממצבם של הילדים בעזה. "המצב מדאיג מאוד, משום שאנחנו יודעים שלילדים אין עתיד כשהם חיים מצב מלחמה", אמרה יוספזאי, שנורתה בראשה בשנת 2012 על ידי איש טאליבן בפקיסטן. "אני מקווה שכל המדינות מושיטות סיוע ותמיכה, כי אנשים חפים מפשע ואזרחים תמימים זקוקים להגנה".

מלאלה יוספזאי, הנערה מפקיסטן שזכתה בפרס נובל לשלום, במסיבת עיתונאים בבריטניה, 10 באוקטובר 2014. AP
מלאלה יוספזאי/AP

מלאלה נולדה ב-1997 במחוז סאווט בפקיסטן, שהיה תחת שליטת ארגון הטרור הטאליבן לאורך שנות ילדותה. בגיל 11, היא החלה לכתוב טור קבוע ל-BBC שם תיארה את חייה תחת שלטון הטאליבן. הטור פורסם בשפת האורדו ברחבי תת היבשת הודו. ב-9 באוקטובר 2012, בהיותה בת 14 בלבד, מתנקש מהטאליבן ירה בה, ובשתי נערות נוספות. מלאלה סבלה מפציעה חמורה בראשה ונותרה מורדמת ובמצב בלתי יציב במשך זמן רב. כשמצבה התייצב היא עברה לברמינגהם שבבריטניה משם המשיכה את פעילותה ההומניטרית. בטאליבן רמזו כי ינסו לחסל אותה שוב, וציינו שזוהי חובתם הדתית.

מלאלה עומדת בראש "עמותת מלאלה" שפועלת למען חינוך של בנות ונערות ברחבי העולם. היא כתבה את הספר 'אני מלאלה', וכיכבה בשני סרטים דוקומנטריים על חייה. היא זכתה בפרס השלום הבינלאומי לילדים, ופרס סחרוב לחופש המחשבה. בגיל 17 בלבד היא זכתה בפרס נובל לשלום ונהייתה לזוכת הנובל הצעירה בהיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully