וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר עוד 8 מיליון לגרעינים התורניים. באופוזיציה זועמים: "הפקרות"

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 8:33

הממשלה כבר תיקצבה את הגרעינים התורניים, שמקושרים ברובם למפלגת הציונות הדתית, בהיקף מצטבר של עשרות מיליוני שקלים - וכעת יועברו עוד מיליונים מתקציב הרשות לזהות לאומית יהודית של אבי מעוז, שעדיין לא קיבל התקציב שהובטח לו. ח"כ בליאק: "יריקה בפנים של האזרחים"

סמוטריץ' נגד בן גביר: "המשטרה ומי שאמון עליה נכשלים טוטאלית"/לירון מולדובן- מקור ראשון

הממשלה תאשר היום (ראשון) העברה של 8 מיליון שקלים לתמיכה בגרעינים תורניים. מדובר בתקציב שהיה מיועד לרשות לזהות לאומית יהודית במשרד רה"מ שבראשה עומד סגן השר אבי מעוז, וכעת מועבר למשרד החינוך לתוכנית לחיזוק הגרעינים התורניים, "לנוכח התרומה שרואה הממשלה והרשות בפעילותם".

הממשלה כבר תיקצבה את הגרעינים התורניים, שמקושרים ברובם למפלגת "הציונות הדתית" ופועלים לחיזוק ערכי היהדות ביישובים חילוניים ובפריפריה, בהיקף מצטבר של עשרות מיליוני שקלים מאז הקמתה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק. דוברות הציונות הדתית, אתר רשמי
סמוטריץ' וסטרוק בישיבת סיעת הצינות הדתית/אתר רשמי, דוברות הציונות הדתית

תקציב הרשות לזהות יהודית היה אמור לעמוד על כ-260 מיליון שקלים לשנים 2024-2023, אך אחרי פרוץ מלחמת חרבות ברזל קוצץ ל-25 מיליון שקלים - שטרם הוקצו או הועברו בפועל למעוז, שמחרים בימים אלה את ההצבעות של הקואליציה בכנסת בשל העיכוב. בינתיים, 8 מיליון שקלים מתוך התקציב שלו, שיועדו ל"קידום הלכידות והערבות ההדדית וחיזוק רוח ההתנדבות לחברה ולמדינה", מועברים כעת כתוספת לכספים הקואליציוניים לגרעינים התורניים.

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
אבי מעוז וחברי נעם בסבב התייעצויות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, בית הנשיא, 10 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
עדיין לא קיבל התקציב שהובטח לו. סגן השר אבי מעוז/ראובן קסטרו

מתאם האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק, תקף אתמול את החלטת הממשלה על תוספת התקצוב לגרעינים התורניים, וטען כי נכון וראוי היה להעביר את יתרות התקציב לצרכי המלחמה. "אך מכיוון שכל המלחמה הזאת מבחינת סמוטריץ' וסטרוק היא סוג של נס, והנס הזה שדורש פיטום תקציבי מתמיד - יועברו עתה עוד 8 מיליון ש"ח לגרעינים התורניים".

בליאק כתב ברשת x (טוויטר לשעבר): "בכסף הזה ניתן למגן מספר גני ילדים במושב עלמה המופגז בצפון, או להרחיב את המסגרת הלימודית בכפר בלום. אבל למה שנעשה את זה, אם אפשר להעלות על נס את חבריהם של סמוטריץ' וסטרוק? מדובר בהפקרות. בביזה. בחוצפה. ביריקה בפנים של אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully