וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדם נשפך, וקמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב הפך למסוכן הרבה יותר

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 8:42

ניסיון ההתנקשות היה במידה רבה נבואה שהגשימה את עצמה. תרחיש של אלימות על רקע פוליטי במהלך מערכת הבחירות לא היה שאלה של אם, אלא של מתי, וכעת האירוע עלול להסלים את המשבר הפוליטי בארה"ב. כאשר דמו של אחד המועמדים כבר נשפך, קשה להאמין שלא יישפך עוד דם עד נובמבר

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

נסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הלילה (בין שבת לראשון) הכה את ארה"ב בהלם, והכניס את המערכת הפוליטית האמריקנית לסחרור עמוק עוד יותר מזה שהיתה בו. הדמוקרטיה הגדולה בעולם נמצאת במשבר עמוק שמעמיד בסכנה לא רק את ארה"ב אלא את העולם כולו.

במידה רבה, מה שהתרחש אתמול היה נבואה שהגשימה את עצמה. התרחיש של אלימות על רקע פוליטי במהלך מערכת הבחירות לנשיאות לא היה שאלה של אם אלא של מתי. עם זאת, רבים סברו כי האלימות תגיע רק אחרי שיתבררו תוצאות הבחירות בחודש נובמבר, וכי היא תבוא לידי ביטוי מצד תומכיו של טראמפ.

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ. רויטרס
הירי הכה את ארה"ב בהלם/רויטרס

הירי לעבר הנשיא לשעבר בעצרת הבחירות התרחש יותר משלושה חודשים לפני הבחירות, ולמרות שהנסיבות עדיין לא התבררו במלואן, קיימת סבירות גבוהה יותר שהיורה הגיע דווקא מהמחנה של יריבי טראמפ. היורה נהרג מאש אנשי השירות החשאי במהלך ניסיון ההתנקשות, והחקירה שנפתחה תנסה לברר מה היתה המוטיבציה המדוייקת שלו והאם פעל לבדו.

התמונה של דונלד טראמפ מוקף באנשי השירות החשאי כשהוא מדמם מאוזנו ומנופף באגרופו לעבר תומכיו תיכנס להיסטוריה של ארה"ב. נראה שטראמפ עצמו, בחושיו הפוליטיים החדים, הצליח לזהות את הרגע הזה כשנשמע אומר לשומרי ראשו להמתין כמה שניות לפני שהם מפנים אותו למקום מבטחים. ייתכן שב-5 בנובמבר, כאשר יתחילו להתברר תוצאות הבחירות לנשיאות, הרגעים הללו יתבררו כתמונת הניצחון שלו.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ. רויטרס
טראמפ מדמם מאוזנו ומנופף באגרופו לעבר תומכיו/רויטרס

נסיון ההתנקשות בטראמפ מעמיד את הנשיא ג'ו ביידן במבוכה פוליטית גדולה עוד יותר מזו שהתבוסס בה בימים האחרונים בעקבות תבוסתו בעימות הנשיאותי, והקריאות הגוברות כלפיו בתוך המפלגה הדמוקרטית להסיר את מועמדותו. ביידן סימן את טראמפ בכל נאומיו כאויב לדמוקרטיה האמריקנית. הוא הדגיש כי הבחירות הינן על רוחה של האומה האמריקנית. אם יתברר כי היורה היה אמריקני ליברלי שרצה לחסל את טראמפ כדי למנוע את האיום ממנו הזהיר ביידן, הנשיא ייראה כמי שאחראי להסתה לאלימות - גם אם לא התכוון לכך.

קשה לדעת כיצד ניסיון ההתנקשות ישפיע על הבחירות לנשיאות. הסקרים שייערכו בימים הבאים יבהירו האם מצביעים רפובליקנים ועצמאים שלא התכוונו להצביע לטראמפ - ישנו כיוון ויתמכו בנשיא לשעבר. כמו כן, האירוע עלול להחריף את המשבר והבלבול שבו נמצאת המפלגה הדמוקרטית.

מה שבטוח הוא שנסיון ההתנקשות יסלים באופן דרמטי את המשבר הפוליטי בארה"ב ואת העוינות והחשדנות בין שני חלקי המדינה. פיגוע נקמה מצד אחד מתומכיו של טראמפ נגד פוליטיקאי דמוקרטי הוא כעת אחד התרחישים המרכזיים להם נערכים בשירות החשאי וב-FBI. כאשר דמו של אחד המועמדים לנשיאות כבר נשפך, קשה להאמין שלא יישפך עוד דם עד נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully