וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מחליא": בעולם מגיבים לניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 7:15

"אין מקום לאלימות כזו - עלינו להתאחד כעם ולגנות זאת", כתב הנשיא ביידן לאחר תקרית הירי לעבר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות שערך. גם אובמה הגיב: "למרות שאנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מה קרה, כולנו צריכים לנשום לרווחה מכך שהנשיא לשעבר טראמפ לא נפגע קשות"

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נשא הצהרה מיוחדת הלילה (ראשון) בעקבות ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, במהלך עצרת בחירות שערך בפנסיבלניה - ובמהלכו נפצע. "זה מחליא", אמר הנשיא בהצהרה וסיפר שניסה ליצור קשר טראמפ - "אולם הוא עם רופאיו".

ביידן התייחס לתקרית גם בציוץ בחשבון ה-X שלו וכתב: "קיבלתי תדרוך על הירי בעצרת של דונלד טראמפ בפנסילבניה. אני אסיר תודה לשמוע שהוא בסדר ובטוח. אני מתפלל עבורו ועבור משפחתו ועבור כל אלה שהיו בעצרת, בעת שאנו ממתינים למידע נוסף על התקרית".

עוד הוסיף הנשיא: "ג'יל ואני אסירי תודה לשירות החשאי שהעביר אותו למקום מבטחים. אין מקום לסוג כזה של אלימות באמריקה. עלינו להתאחד כעם אחד כדי לגנות זאת".

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ. רויטרס
יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

איוונקה, בתו של הנשיא לשעבר טראמפ, הגיבה גם כן לתקרית הקשה ולפציעתו של אביה ומסרה: "תודה על האהבה והתפילות שלכם עבור אבי ועבור שאר הקורבנות של האלימות חסרת ההיגיון היום בבאטלר, פנסילבניה. אני אסירת תודה לשירות החשאי ולכל שאר קציני אכיפת החוק על פעולותיהם המהירות וההחלטיות. אני אמשיך להתפלל למען המדינה שלנו. אני אוהבת אותך אבא, היום ותמיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב זמן קצר לאחר התקרית בחשבון ה-X שלו: "רעייתי שרה ואני בהלם מתקרית הירי לעבר טראמפ - ומאחלים לו החלמה מהירה".

גם היזם אילון מאסק כתב בחשבון ה-X שלו בעקבות התקיפה: "אני תומך לחלוטין בנשיא טראמפ ומקווה להחלמתו המהירה".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
ברק אובמה מדבר על תצפיות עבמ"ים. YOUTUBE - The Late Late Show with James Cordon, צילום מסך
ברק אובמה מדבר על תצפיות עבמ"ים/צילום מסך, YOUTUBE - The Late Late Show with James Cordon

גם נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, התייחס לתקרית בחשבון ה-X שלו: "אין מקום לאלימות פוליטית בדמוקרטיה שלנו. למרות שאנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מה קרה, כולנו צריכים לנשום לרווחה מכך שהנשיא לשעבר טראמפ לא נפגע קשות, ולנצל את הרגע הזה כדי להתחייב מחדש לכבוד בפוליטיקה שלנו. מישל ואני מאחלים לו החלמה מהירה".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, התצטרף גם הוא לגינויים ומסר, "אני מוקיע את מעשה האלימות הפוליטית הזה, אני מאחל לא החלמה מלאה".

ירי בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות. רויטרס
ירי בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, כתב בחשבון ה-X שלו: "נדהם מהסצינה המזעזעת בעצרת של הנשיא טראמפ. לאלימות פוליטית בכל צורה אין מקום בחברה שלנו - ומחשבותיי עם כל הקורבנות של התקיפה הזאת".

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, התייחס גם כן לתקרית בפנסילבניה ואמר: "עלינו לעמוד איתן נגד כל צורה של אלימות המאתגרת את הדמוקרטיה - זאת בעקות היריות שנשמעו בעצרת שערך הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפנסילבניה. אני מתפלל להחלמתו המהירה של הנשיא לשעבר טראמפ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully