וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משת"פים בחמאס? דיווח: ארגון הטרור חוקר פרצה פנימית בעקבות ניסיון החיסול של דף

עודכן לאחרונה: 13.7.2024 / 18:52

ברשת "אל-חדת'" הסעודית צוטטו מקורות שטענו כי דף עבר לאחרונה יותר מפעם אחת ממקום למקום - כדי למנוע מישראל לעקוב אחריו. כמו כן, צוטטו מקורות שטענו כי עוד לפני שבוע, בארגון הטרור התקבלו אזהרות כי ישראל מתכננת מבצע חיסול. "ישראל השיגה מידע מגורמים ברצועה"

צה"ל תקף בחאן יונס: יעד התקיפה - בכיר חמאס מוחמד דף 13 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כי בחמאס מתחקרים "פריצה פנימית גדולה" בעקבוץ תקיפת חיל האוויר בחאן יונס, שעל פי הערכות במערכת הביטחון הביאה לחיסולו של מספר 2 בחמאס מוחמד דף - כך מדווחים היום (שבת) ברשת "אל-חדת'" הסעודית.

בדיווח צוטטו מקורות שטענו כי דף, שבעת חיסולו שהה עם יד ימינו ראפעת סלמה, שרדו בעבר שניהם ניסיונות חיסול ישראליים. בשבועת האחרונים, עברו השניים יותר מפעם אחת ממקום למקום - כדי למנוע מעקב שלהם על ידי ישראל.

כמו כן, צוטטו מקורות שטענו כי עוד לפני שבוע, בארגון הטרור התקבלו אזהרות כי ישראל מתכננת מבצע לחיסול אחד מבכיריה "ישראל השיגה מידע מגורמים שחקרה על תנועות מנהיגי חמאס בין רפיח לעזה", נכתב בדיווח הסעודי.

מוחמד דף, יחייא סינוואר. 13 ביולי 2024. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
מוחמד דף, יחייא סינוואר. 13 ביולי 2024/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
צה"ל תקף בחאן יונס: יעד התקיפה - בכיר חמאס מוחמד דף 13 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צה"ל תקף בחאן יונס: יעד התקיפה - בכיר חמאס מוחמד דף 13 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל תקף באזור מחנה הפליטים אל-מוואסי את אחד מהיעדים אותם רודף במשך כ-30 שנה - דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס.

לוואלה נודע פרטים מאחורי הקלעים של המבצע, שהחל לאחר שבשעת לילה מאוחרת בשב"כ אישרו כי הדמות שנמצאת מעל הקרקע בחאן יונס הוא לא אחר מהמבוקש מספר 2 ברצועת עזה מוחמד דף. לצידו, לפי המודיעין המדויק שהתקבל, ראפעת סלמה מח"ט חאן יונס ופעילים נוספים. החל מהבוקר, חיל האוויר הטיל פצצות כבדות באזור ותקף את הנקודה תוך ניצול הזדמנות שבא דף נמצא מעל הקרקע ודיווח על פגיעה מדויקת במטרה. לוואלה נודע עוד כי יותר משש פצצות כבדות הוטלו על מתחם המבנים שבו שהו דף וסגנו, וכי לאחר מכן בוצעו תקיפות נוספות בניסיונות חילוץ הגופות.

מאחורי הקלעים פעל אגף המבצעים במטכ"ל בפיקוד האלוף עודד בסיוק לאפשר את הסיכול הממוקד. הפעילות שילבה כוחות מהאוויר, מהים, והיבשה שעליה אי אפשר לפרט בשלב זה ואת ארגוני המודיעין שב"כ ואמ"ן.

מרחב התקיפה בניסיון החיסול של מוחמד דף, 13 ביולי 2024. דובר צה"ל
מרחב התקיפה בניסיון החיסול של מוחמד דף, 13 ביולי 2024/דובר צה"ל

אגף המבצעים במטכ"ל הוביל פעילות איסוף והיערכות לתקיפה בגבול המדינה ויעדים רחוקים יותר מחשש לתגובה מידית של פלגים וארגוני טרור. הסנכרון של כלל הזרועות והארגונים קיבל שבחים משר הביטחון יואב גלנט.

ארגוני הביטחון היו במעקב אחר הבכירים של ארגון הטרור חמאס. בתוך השב"כ הוקמה יחידה יעודית של אמ"ן שמביאה את כלל היכולות של האגף סייבר: איסוף, מיפוי, שפה ומקורות.

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי תתקיים הערכת מצב בהמשך היום. "ראש הממשלה נתניהו נתן כבר בתחילת המלחמה הנחיית קבע לחסל את בכירי החמאס", נכתב. ראש הממשלה עודכן בכל ההתפתחויות במהלך הלילה וממשיך לקבל עדכונים שוטפים. ראש הממשלה יקיים במהלך היום הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון והמל"ל כדי לדון על ההתפתחויות והצעדים הבאים".

משרד הביטחון הוציא הודעה בה התייחס לאירוע. "לאור ההתפתחויות האחרונות ברצועת עזה, שר הביטחון יואב גלנט קיים כעת הערכת מצב מבצעית עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר, נכתב.

בתוך כך, צה"ל מעלה את רמת הכוננות בגזרות השונות מחשש לפיגועים. כמוכן, הוחלט על החזרת מפקדים ולוחמים לגזרת אוגדת עזה כדי לעבות את מרחב הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully