וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעות הקרובות: נתניהו ידון בהתפתחויות בעקבות ניסיון החיסול

עודכן לאחרונה: 13.7.2024 / 15:24

בזמן שההערכות גוברות כי מוחמד דף אכן חוסל בתקיפת צה"ל, לשכת נתניהו מסרה כי הוא מעודכן בכל ההתפתחויות ויפגש עם כל גורמי ביטחון והמל"ל. גלנט קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. בצה"ל העלו דריכות וכוננות מחשש לתגובה משמעותית מצד חיזבאללה וחמאס

צה"ל תקף בחאן יונס: יעד התקיפה - בכיר חמאס מוחמד דף 13 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות ניסיון החיסול היום (שבת) באזור מחנה הפליטים אל-מוואסי, שיעד התקיפה היה מוחמד דף, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב הערכת מצב מבצעית עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר.

בצה"ל העלו דריכות וכוננות מחשש לתגובה משמעותית מצד חיזבאללה וחמאס, אך יש לציין כי היכולת של חמאס לשגר רקטות לגוש דן נמוכה מאוד.

כבר בתחילת המלחמה, הנחה ראש הממשלה נתניהו כי יש לחסל את כל בכירי חמאס. מהודעה שיצאה היום מלשכתנו הוא שב וחזר על קביעה זו וכי הוא מעודכן בכל ההתפתחויות במהלך הלילה וממשיך לקבל עדכונים שוטפים. עוד נמסר כי נתניהו ייכנס בשעות הקרובות דיון ביטחוני-מדיני עם כלל הגורמים כדי לדון בהתפתחויות ובצעדים הבאים.

לראשונה מזה 30 שנים: תיעוד עדכני של מוחמד דף. חדשות 12, אתר רשמי
שרד ניסיונות חיסול רבים לאורך השנים/אתר רשמי, חדשות 12
לראשונה מזה 30 שנים: תיעוד עדכני של מוחמד דף. חדשות 12, אתר רשמי
מתחילת המלחמה ניתנה הוראה לחסל את כל בכירי חמאס, כך נמסר מלשכת רוה"מ/אתר רשמי, חדשות 12

דף ניצל כמה וכמה פעמים מניסיונות חיסול לאורך השנים החל ביולי שנת 1998, בשעה ניסה לחצות את ציר פילדלפי מרצועת עזה למצרים. שלוש שנים אחר כך, באוגוסט 2001, ניסתה ישראל לחסל את דף ואת סגנו עדנאן אל-ע'ול, אך הניסיון נכשל. הפעם הבאה הייתה בספטמבר 2002, אז ירה מסוק אפאצ'י של חיל האוויר שני טילי "הלפייר" לעבר מכוניתו שהוא עשה את דרכו מביקור אבלים בשכונת שייח רדואן. כעבור כמה שעות התברר כי דף איבד את עינו בניסיון החיסול ואף נפגע בידו, וגם שניים בשומריו נפצעו.

במבצע צוק איתן, לאחר ניסיון חיסול נוסף, נהרגו אשתו ובנו בהפצצה בחאן יונס והוא נפגע קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully