וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר שב"כ לשעבר: "הדרג מדיני מנסה להשתלט על רוב המנגנונים במדינה"

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 12:17

ליאור אקרמן התייחס להודעת ראש מרחב דרום של שב"כ שמסר כי פורש מתפקידו: "שומעים על בכירים בצה"ל שקיבלו אחריות, אבל נשארים בתפקיד כי חוששים מהמינוי שיבוא במקומם". על מסקנות התחקיר בקיבוץ בארי: "אני חושב שאנו צריכים להיות זהירים כשאנחנו קובעים מי כשל וכמה"

בן גביר: "שב"כ רוצה להטיב את תנאי המחבלים, לא יקום ולא יהיה"/דוברות השר איתמר בן גביר

בכיר השב"כ לשעבר ליאור אקרמן התראיין היום (שישי) ל-103FM ודיבר על סבבי המינויים בארגון, ביקר את התנהלות הדרג המדיני בנושא והתייחס למסקנות וועדת הבדיקה על התנהלות הכוחות בבארי. אקרמן סיפר כי רונן בר קיים כמה סבבי מינויים בחודשים האחרונים על פי דרגים: מהדרגים היותר נמוכים ועד לראשי אגפים המקבילים לאלופים. ראש הממשלה אמנם ניסה לעצור את זה, אך בסופו של דבר השתכנע בנחיצותם, וחתם על הסבב.

בתוך כך, התייחס אקרמן להודעת ראש מרחב דרום בארגון, כי הוא פורש מתפקידו, ומסר כי "שומעים על רבים בכירים בצה"ל שקיבלו אחריות אבל נשארים בתפקידם כי הם לא סומכים על הדרג המדיני שיימנה במקומם. אני חושב שאף אחד לא אמר את זה בגלוי, אבל החשש בהחלט קיים - הדרג המדיני מנסה להשתלט באופן בוטה על רוב המנגנונים במדינה. אחרי שזה כבר קרה בשב"ס ובמשטרת ישראל, זה עלול לקרות גם בשב"כ".

רה"מ בנימין נתניהו, צחי הנגבי, יוסי פוקס בועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בלשכת רה"מ בירושלים, 28 במרץ 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"החשש בהחלט קיים - הדרג המדיני מנסה להשתלט באופן בוטה על רוב המנגנונים במדינה". הקבינט המדיני ביטחוני/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"בראייה ממלכתית נכון מאוד למנוע את זה. יחד עם זה הארגונים צריכים להמשיך לתפקד. יש שם אנשים שיודעים שהאחריות עליהם, ומבחינת עתיד קדימה - אין להם. ולכן אם הארגון מנהל תהליך מסודר של החלפת בכירים, כשיש כבר מחליף שעושה חפיפה ולומד ומכיר את השטח, אז יכול להתמנות לתפקיד, והארגון ימשיך לתפקד", אמר אקרמן.

הוא סיפר על הלכי הרוח בשירות הביטחון כיום, ואמר כי "אני מכיר לא מעט אנשים מתוך הארגון ולא שומע התמרמרות. הארגון מתפקד בצורה טובה מאוד. היה כשל גדול ב-7 באוקטובר, אבל מאז הארגון מתנהל היטב. המינויים מאוד מקצועיים והם לא גחמה אישית של ראש השב"כ שקם בבוקר ורוצה למנות מקורב. "אנחנו לא יודעים מי יהיו כל המחליפים ומתי, יש ראשי אגפים שעוזבים ושכבה של אנשים שתלך, ושכבה צעירה יותר שתחליף אותם".

רונן בר,ראש השב"כ, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
"בראייה ממלכתית נכון מאוד למנוע את זה. יחד עם זה הארגונים צריכים להמשיך לתפקד". רונן בר/ראובן קסטרו

באשר למסקנות וועדת הבדיקה על התנהלות הכוחות בבארי אמר כי "אני חושב שאנחנו צריכים להיות זהירים כשאנחנו קובעים מי כשל וכמה. ראש השב"כ אמר: 'תחקרו הכול ושב"כ יהיה פתוח בפניכם'. התוצאה של 7 באוקטובר מזעזעת, אין על זה שום ויכוח. אי אפשר לדבר יותר מדי על פרטים, אבל היה לא מעט מידע בחוץ", הדגיש אקרמן, "חלק גדול מהתקלה היה באופן שהוא פורש ובאופן שבו התקבלו ההחלטות באופן שהיה מונע את 7 באוקטובר. הרי ראש השב"כ לא מזיז אוגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully