וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייעת תועדה ישנה בגן ילדים על הספקטרום האוטיסטי, המטפלת שצילמה תועמד לשימוע

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 17:47

המטפלת תועמד בפני שימוע בעמותה שמעסיקה אותה לאחר שתיעדה את הסייעת ישנה בעת שהילדים צפו בה, ודיווחה להורים על כך. "היו מקרים שילדים ברחו באמצע היום", סיפרה נעמה (שם בדוי), אמא לילד בגן. מעיריית הרצליה נמסר: "הדברים נבדקים לעומקם"

גן ילדים/Shutterstock

מקרה חריג וחמור התרחש בגן ילדים על הרצף האוטיסטי בהרצליה, בו תועדה סייעת ישנה באמצע היום כאשר מסביבה הילדים של הגן.

המקרה הגיע לידיעת ההורים בגן שמתחו ביקורת על כך מול עיריית הרצליה וכעת המטפלת עומדת בפני שימוע בעמותה המעסיקה אותה. התמונה עוררה סערה גדולה בקרב ההורים, שלדבריהם זו אינה הפעם הראשונה שבה התנהלותה של הסייעת מעוררת תהיות.

"היו מקרים שילדים ברחו באמצע היום", סיפרה נעמה (שם בדוי), אמא לילד בגן. "הסייעת צוחקת על ילדים בגן, פעם היא פתחה לנו עם פיג'מה וריח של סיגריות וכל פעם יש איתה משהו אחר", הוסיפה. לדבריה, ההורים התלוננו עליה פעמים רבות לאגף החינוך בהרצליה, כולל טענות כי הסייעת פתחה להם עם פיג'מה את דלת הגן.

סייעת ישנה בגן ילדים 11 ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
סייעת ישנה בגן ילדים 11 ביולי 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט

"הגן הפך לבית הפרטי שלה. היא מעשנת, מבשלת ומטגנת שניצלים במקום. אנחנו חשים מאוכזבים ופגועים מכל היחס וההתנהלות בגן", אמרה אם נוספת. "עכשיו גם הגן שלנו סגור כי הגננת חולה, לא מצאו לנו תחליפים וכל הילדים נמצאים בבית. זה לא תקין", הוסיפה.

עדן צויגהפט, אמא לילד על הספקטרום האוטיסטי ופעילה חברתית, שחשפה את התמונה ברשתות החברתיות, אמרה: "זה נשמע כמו מערכון של הגשש אבל האמת היא שזה מאוד עצוב. לא ככה צריך לתפעל גן תקשורת עם שתי סייעות בלבד ובניגוד גמור ומוחלט לחוק החינוך המיוחד".

לדבריה, כשהורים פונים לאגף החינוך הם לא זוכים להתייחסות עניינית על התלונה. "כשיש מטפלת פרא-רפואית שאכפת לה מהילדים והיא מנסה להגן על חסרי ישע, זו עילה לפיטורים ולאיומים בשלילת רישיון? איפה נשמע דבר כזה".

מעיריית הרצליה נמסר: "העירייה רואה בחומרה את האירוע, מבררת ובודקת הדברים לעומקם על מנת לטפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully