וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המפכ"ל ביטל את המחבוש שהוטל על שוטרת ניצולת מסיבת הנובה

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 18:46

מדובר בשוטרת במג"ב שנשפטה ל-35 ימי מחבוש בשל שימוש בקנאביס. לטענתה, לאחר שבן זוגה נרצח במסיבה מול עיניה, החלה לצרוך את הצמח על מנת להירדם. בעקבות עתירה שהגישה לבג"ץ, החליט המפכ"ל להיעתר לבקשתה: "החלטתי להקל בעונשה של השוטרת כך שיבוטלו כלל ימי המחבוש".

"מרגישים פה חיבור חזק אליה"; משפחות נרצחי הנובה הגיעו לנקות את הזירה בה איבדו את יקיריהם/אבי רוקח

שוטרת מג"ב ניצולת מסיבת הנובה שבן זוגה נרצח לנגד עיניה לא תשלח ל-35 ימי מחבוש, כך עולה מהחלטה שקיבל היום (חמישי) המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי.

בסוף השבוע האחרון דיווחנו כי השוטרת נשפטה ל-35 ימי מחבוש בשל שימוש בסם הקאנביס וזאת בשל מצבה הנפשי הקשה. בהליך המשמעתי שהתנהל נגדה בתוך מג"ב, הציגה השוטרת חוות דעת של עובד סוציאלי שעומד איתה בקשר אך למרות זאת היא קיבלה את העונש החמור.

בעקבות לחץ שהפעילו עורכי דינה רן כהן רוכברגר וויטל יעקב האוזמן, השר איתמר בן גביר וחברות הכנסת נעמה לזימי ומירב בן ארי וכן ח"כ יצחק פינדרוס, התבשרה השוטרת ביום חמישי לפני שבוע כי עונשה בוטל והיא תעבור לצה"ל. עם זאת, ביום שישי האחרון התבשרה השוטרת שהוענש עדיין עומד כל כנו, בעקבות כך עורכי דינה עתרו לבג"ץ.

שטח מסיבת הנובה ברעים לאחר הטבח. חיים גולדברג, פלאש 90
"השוטרת הציגה חוות דעת של עובד סוציאלי שעומד איתה בקשר אך למרות זאת קיבלה את העונש". מתחם הנובה/פלאש 90, חיים גולדברג

היום השיב המפכ"ל באמצעות פרקליטות המדינה כי הוא מבטל את עונשה. בהחלטתו, מסר כי "בחרתי להקל בעונש שהושת על השוטרת באופן שבו יבוטל הרכיב העונשי של 35 ימי מחבוש. זאת, נוכח הנסיבות הייחודיות ומצבה הנפשי של השוטרת כפי שעולה מחוות דעת שנכתבה לאחר סיום הליך הערר. החלטתי זו נתקבלה לאחר שעיינתי בהמלצת ר' אמ"ש והנספחים אשר צורפו אליה." כתב רנ"צ יעקב שבתאי ובכך תמה הפרשה".

הלוחמת פנתה לטרייב באמצעות קבוצות הוואטסאפ שהם מפעילים לטובת שורדי המסיבות ומשם החלה ההתערבות במקרה. טרייב הינו מיזם אזרחי למימוש ומיצוי זכויות למען שורדי המסיבות שהחל לפועל מיד לאחר 7 באוקטובר, בניהולה של מירב גילי הירש. המיזם מסייע לשורדים באופן פרטני ופועל ליצירת שינוי מדיניות במישור הפרלמנטרי, החקיקתי והמערכתי. מאז תחילת ארועי השבת האחרונה המיזם נתן מענה פרטני למעל 530 שורדים. החל מחודש מאי האחרון המיזם פועל בשת"פ עם עמותת מגרש ביתי וזוכה לתמיכת הרשת למיצוי זכויות חברתיות והקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully