וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילי טרופר: "אם נתניהו יצטרך את האצבעות שלנו כדי להעביר עסקת חטופים - נחזור"

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 9:24

בריאיון ל-103FM, חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי התייחס לפרישת סיעתו מהקואליציה בחודש שעבר. "בוודאי שהעובדה שמאיימים על נתניהו בתוך הקואליציה שלו משפיעה", הודה. בהתנהלות שלו, האם הרבה פעמים שיקולים פוליטיים מתועדפים? כן"

חריגה בוועדת החוקה: דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט התפרץ לדבריו של בועז מירן אחיו של עומרי החטוף/צילום:מעיין פופלבסקי

"אם נתניהו יצטרך את האצבעות שלנו כדי להעביר את המתווה, נחזור לטובת העניין" - כך הצהיר היום (חמישי) חבר הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, באשר לעסקת חטופים מסתמנת מול חמאס.

בריאיון ל-103FM, הרחיב בנושא פרישת סיעתו מהקואליציה בחודש שעבר. "כל עוד הרגשנו שההרגשות מתקבלות משיקולים לאומיים וההשפעה שלנו משמעותית מספיק, היינו בפנים", הודה. "ברגע שהבנו שאת כוחנו מיצינו ושהממשלה מתעסקת בכל כך הרבה דברים לא ראויים, לא יכולנו להיות חלק. בוודאי שהעובדה שמאיימים על נתניהו בתוך הקואליציה שלו משפיעה. בהתנהלות שלו, האם הרבה פעמים שיקולים פוליטיים מתועדפים? כן".

חילי טרופר בראיון באולפן וואלה!, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
חילי טרופר בראיון באולפן וואלה!, 2 בפברואר 2023/ראובן קסטרו

דבריו נאמרים בעיצומים של מגעים מול ארגון הטרור ברצועה באשר להפסקת אש תמורת השבת החטופים לישראל. אמש, התייחס לנושא שר הביטחון יואב גלנט נאם בטקס סיום במב"ל. "נפתח בפנינו חלון הזדמנויות מוגבל לממש את חובתנו הערכית והמוסרית - להשבת חטופים", אמר. "התנאים שייווצרו בעקבות העסקה - יקדמו את האינטרסים הלאומיים והביטחוניים שלנו, ואילו על הסיכונים שעלולים להיווצר - צה"ל וכוחות הביטחון יודעים לגבור".

בהמשך, גלנט התייחס לביקורת החריפה שאנשי ציבור רבים מטיחים בצבא ובאנשיו. "הגיבור יואל פלגי כתב בספרו את השורות הבאות. 'אם תצא ולא תחזור - גיבור תהיה; אם תצא ותחזור - תישפט; אם תשב ולא תעשה - תשפוט'. לצערי, מתקיים בימינו גם החלק הכואב בדבריו של יואל פלגי", קבע גלנט.

"רבים מאלו המעבירים ביקורת כנגד המפקדים והחיילים יושבים מאחור, מלהגים ושופטים. ואני פונה אליהם ואומר: כשאתם מדברים על מפקדי וחיילי צה"ל התייחסו אליהם ביראת כבוד ובהערכה. שאו אותם על כפיים והוקירו את גבורתם. את הביקורת העולה מאירועים מורכבים, וגם מכישלונות מבצעיים,
הביעו באופן אחראי ומכובד, לגופו של עניין ולא לגופו של איש, ומתוך הבנה כי אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו צבא אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully