וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ביטחוני לשעבר: לפני שחוזרים ללבנון - מציע לנשום ולא לנתק את זה מהשיח על איראן

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 18:55

אל"מ במיל' זהר פלטי, גיבה את דבריו של יהודה פוקס מטקס חילופי המפקדים השבוע. בריאיון ל-103FM טען כי "הוא דוגמה ומופת לקצינים צעירים". במקביל, פלטי לא שש מלבקר את ההתנהלות בצפון: "יש לעשות הערכה מחודשת ולראות האם זה באינטרס העליון של מדינת ישראל"

נאומו של אלוף פיקוד מרכז היוצא, יהודה פוקס/דובר צה"ל

אל"מ במיל' זהר פלטי, מי ששימש ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון הגיב היום (רביעי) בריאיון ל-103FM, לדבריו של האלוף יהודה פוקס השבוע, בטקס חילופי מפקדי פיקוד מרכז. "פוקס אמר משפט מדהים לדעתי לגבי זה שהדרג המדיני הנחה אותו כאלוף פיקוד מרכז להשאיר את זירת איו"ש, מאז תחילת הלחימה, בתור זירה משנית ואכן הוא הצליח לעשות את זה", אמר בפתח דבריו.

"את אותה תשובה אני נותן גם לגבי פיקוד צפון, הדרג המדיני הגדיר את הצפון בתור זירה משנית. כל עוד הצפון מוגדר כך, נכון להתנהל בחוכמה ובזהירות ולפתור מאמץ עיקרי לפני מאמץ משני. המאמץ העיקרי הוא קודם כל להוריד את חמאס ואת היכולות הצבאיות שלו, ובעדיפות ראשונה להחזיר את האנשים שלנו, שהשארנו בעזה, חזרה הביתה. אחרי זה אפשר להתחיל להתעסק עם הצפון. הדבר השני, אנחנו צריכים לבחון האם צה"ל מגן, בחלק מהפעילויות שהוא עושה בצפון, על אזרחי מדינת ישראל או מכניס מעגל גדול מאוד של אזרחים שלא היו שם".

טקס חילופי מפקד פיקוד מרכז, האלוף היוצא יהודה פוקס  08 ביולי 2024. אורן בן חקון, פלאש 90
טקס חילופי מפקד פיקוד מרכז, האלוף היוצא יהודה פוקס 08 ביולי 2024/פלאש 90, אורן בן חקון

"אנחנו צריכים להתנהג במתינות ומדידות בצפון, לסיים את המאמץ העיקרי ורק אז להפנות את הכול לצפון, אבל גם אז אשאל את השאלה, האם נכון להתעסק עם הצפון ולא עם מי שבאמת מחולל פה את כל העניין וזו איראן, אבל זו שיחה אחרת".

לגבי אפשרות של כניסה קרקעית ללבנון השיב: "אנחנו זוכרים את 18 השנים שבילינו בלבנון ואני מציע, לפני שאנחנו יוצאים בהכרזות שאנחנו חוזרים חזרה ללבנון, בטח עם כוח קרקעי, אחרי שצה"ל נלחם כל כך הרבה זמן בעזה - אני מציע לנשום עמוק, לעשות הערכה מחודשת ולראות האם זה באינטרס העליון של מדינת ישראל, ולא לנתק את זה מהשיח הגדול של איראן".

"אני חושב שפוקס בדרך ארץ שלו ובתחילת הדברים שלו, שדבר ראשון הוא ביקר את צה"ל ואת עצמו. הוא לפני הכול לקח אחריות. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים לראות מקצינים ערכיים. אני חושב שהוא דוגמה ומופת לקצינים צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully