וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחקיר הצה"לי על הפגיעה הישירה בגולן חושף הפקרה: הכביש שבו נסעו הזוג ברנס הוגדר "שטח פתוח"

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 17:00

בחיל האוויר מסווגים חלק מהכבישים בצפון כ"שטח פתוח" שאינו זוכה לכיסוי במערכות ההגנה, ולכן לא יורטו הרקטות ששיגר חיזבאללה - כך עולה מהתחקיר הראשוני. אם כך, למה לא חסמו את הכבישים? מדוע לא עדכנו את הציבור או הציבו לפחות שלטי אזהרה? | השאלות הקשות - והתירוצים

נפילת רקטה במגרש כדורגל בגליל העליון/לפי סעיף

נועה וניר ברנס נהרגו אתמול (שלישי) מפגיעה ישירה של הרקטה שפגעה ברכב ברמת הגולן - כך הותר לפרסום מוקדם יותר היום. מתחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל, עולה שבחיל האוויר מסווגים את הכבישים כ"שטח פתוח" שאיננו זוכה לכיסוי במערכות ההגנה - ולכן לא שוגרו עשרות מיירטים על מנת לסכל את הירי שבוצע מדרום לבנון.

גורמי ביטחון טוענים שחיל האוויר בפרט, ופיקוד העורף בכלל צריך לעדכן את ההנחיות לציבור ולהציב בהתאם שילוט, הנחיות, פרסומים על מנת שאירועים דומים לא יקרו בעתיד.

נפילת רקטה בגולן 9 ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
נפילת רקטה בגולן 9 ביולי 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט
ניר ונועה ברנס, קיבוץ אורטל, נהרגו מפגיעת טיל ברכבם, צומת נפח, 9 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ניר ונועה ברנס, קיבוץ אורטל, נהרגו מפגיעת טיל ברכבם, צומת נפח, 9 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול בצהריים חוסל בסיכול ממוקד פעיל בכיר בחיזבאללה, יאסר נמר קרנבש, שנע על גבי רכב בכביש דמשק ביירות במקטע הסורי, והאצבע הלבנונית הופנתה לעבר ישראל. קרנבש היה בעברו אחד ממאבטחיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, וברבות השנים הוברג היטב בזרוע הצבאית ונשא בכמה תפקידים לאורך השנים.

תוך שעות בודדות הגיבו פעילי חיזבאללה מדרום לבנון במטח של כ-40 רקטות. חרף הדריכות הגבוהה של מערך הגנה האווירית, אחת מהן פגעה פגיעה ישירה ברכב בגולן וגרמה לפציעתם האנושה של הזוג ברנס, ומאוחר יותר נקבע מותם.

גורמי ביטחון מתחו ביקורת על התנהלות צה"ל מאחר ובניגוד גמור לטענות קצינים בכירים בצה"ל שימנעו מיצירת משוואות קבועות ויהפכו להיות בלתי צפויים, מצליח הארגון השיעי לייצר משוואות קבועות, כמו למשל בתגובה לתקיפות כואבות בדרום לבנון הוא מוציא אל הפועל מטחי רקטות, במקרה של אתמול, תגובה קטלנית וכואבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully